Gå til innhold

Ned 5 kilo! (til påske?)


Gjest HanneXXX

Anbefalte innlegg

Gjest HanneXXX

Hei, og godt nyttår! :)

 

Jeg er en jente på 30 år. Jeg er 160 høy og veier i dag 56 kilo. Trener styrke tre ganger i uka og har gjort det nå i tre mnd. Merker GOD forskjell både ved at jeg har blitt sterkere og at jeg kjenner på meg selv at jeg har mer muskler. Målet mitt er å fjerne de 5 kiloene som har kommet siste årene, fordi jeg gjerne vil SE veltrent ut!

 

Problemet er at jeg er alt for glad i god mat (les: feit mat). Grethe Roede sidene hjelper meg å ha kontroll på kcal-inntaket, og jeg leser at ved å følge meny 1 (1300 kcal) pr dag, vil jeg kunne gå ned i vekt. Har prøvd mange ganger før å begrense meg til mat som blir servert, men når vennindene samles og god mat og drikke står på bordet så klarer jeg rett og slett ikke å sitte der og spise gulrøtter! DETTE SKAL JEG PRØVE NÅ!! :) (ikke spise gulrøtter, men lære meg å si nei TAKK). Og jeg ser for meg at det kan fungere nå som jeg noterer ned hva jeg får i meg.

 

Anyway.. Er det flere der ute som er i samme posisjon? Har aldri slitt med vekt, men har liksom ikke klart å kvitte meg med de små 5 som skal til for å føle meg skikkelig vel. Hadde vert en god motivasjon med noen som kan pushe meg, og som jeg kan pushe tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest SwissMiss

Hei!

 

Jeg har veldig lik problemstilling som deg - er 26, 1.63, veier vel nærmere 57 nå (har ikke turt å hoppe på vekta etter nyttår), og har matchvekt på 52-54 kg.. Elsker å trene og være aktiv, og trener som regel minst 3 ganger i uken, men har akkurat ligget syk i godt over en uke, og har derfor ikke gjennomført en eneste treningsøkt i 2012 :blink:

Kjenner også veldig på at det er vanskelig å si "nei takk" i sosiale settinger B)

Kanskje vi kan støtte hverandre litt fremover! Når har du veiedag? Har liksom ikke drevet med dette før, men får prøve nå! Tenkte å veie meg lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...