Gå til innhold

mat!!


Gjest jqulin

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva folk spiser jeg da! Litt ivrig etter mat som er lett og billig! Holder meg på 1300 men må si at de kaloriene blir fort borte! og blir lett sulten, men etter julemat er det vel litt tilvenning også sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carrieanne

Jeg lurer litt på hva folk spiser jeg da! Litt ivrig etter mat som er lett og billig! Holder meg på 1300 men må si at de kaloriene blir fort borte! og blir lett sulten, men etter julemat er det vel litt tilvenning også sikkert!

 

Idag ble det grovt havrebrød med roastbeef + kålrot i skiver til lunsj. Middag: fiskekaker med mandelpotet (men bare 1), raspet gulrot og bittelitt sprøtt bacon over. Namme! Da jeg registrerte middagen viste det seg at den kom på under 250 kcal, så jeg må spise mye til kvelds for å komme meg opp på 1300 i dag!

 

Frokosten var bare litt kålrot i første friminutt...huffda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carrieanne

Jeg lurer litt på hva folk spiser jeg da! Litt ivrig etter mat som er lett og billig! Holder meg på 1300 men må si at de kaloriene blir fort borte! og blir lett sulten, men etter julemat er det vel litt tilvenning også sikkert!

 

Idag ble det grovt havrebrød med roastbeef + kålrot i skiver til lunsj. Middag: fiskekaker med mandelpotet (men bare 1), raspet gulrot og bittelitt sprøtt bacon over. Namme! Da jeg registrerte middagen viste det seg at den kom på under 250 kcal, så jeg må spise mye til kvelds for å komme meg opp på 1300 i dag!

 

Frokosten var bare litt kålrot i første friminutt...huffda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Movistar

Jeg lurer litt på hva folk spiser jeg da! Litt ivrig etter mat som er lett og billig! Holder meg på 1300 men må si at de kaloriene blir fort borte! og blir lett sulten, men etter julemat er det vel litt tilvenning også sikkert!

 

Holder meg også på 1300 kcal. Jeg prøver å spise så variert som mulig, men det er ikke lett å fylle opp alle kravene om melk, frukt og grønt! Syns 1300 kcal er lite, men det går bra om jeg styrer unna kcal i drikke

 

Denne uken har jeg spist hovedsaklig: rugbrød (mestemacher for øyeblikket), wasa fiber plus, magerost på tube, ost, skinke, en type fisk om dagen (som pålegg, tunfisk i salat eller som middag), yoghurt (helst med 0% fett og 0% tilsatt sukker), havregrøt, 4kornblanding med ekstra lett melk, drikker en del kaffe og te, kun vann som drikke, tomatsuppe, egg, røkt kjøttpølse, spaghetti.

 

Prøver å spise 300 kcal til lunsj, 500 til middag, 200 til kvelds og resten til frokost og evt mellommåltid.

 

Prøver å spise hver 3. til 4. time, men det er ikke alltid mulig for meg. Blir man sulten syns jeg varm drikke (feks te) og en grønnsak av noe sort. I nødstilfeller er suppe en god løsning. Tomatsuppe er ganske kalorifattig :) Lurt å styre unna søte ting (frukt, søtningstoff) om man er sulten, det gjør det bare verre syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...