Gå til innhold

Ned i vekt og få selvtilitten igjen:)


Gjest sarah
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg gikk på to GR kurs for to år siden. Jeg gikk ned 12 kilo, og klarte å holde vekten frem til sommer 2011, da begynte jeg å legge på meg. Nå har eg jeg lagt på meg 6 kg!!!!!Og jeg vil IKKE legge på meg mer! Mitt problem er overspising, noe som har skjedd ofte det siste året, og det vises på vekten!:( Jeg trener mye, da jeg elsker å være i aktivitet:) Til sommeren skal jeg i brylllup, hvor jeg er forlover. Mitt mål er å se bra ut da, og ikke minst føle meg bra!:) Mitt mål er å ta av min 10 kg!:) Viss det er noen som vil være med å dele erfaringer, både oppturer og nedturer hadde det vært supert:) Jeg vet vi kan klare dette, og det blir lettere viss vi er flere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missteee

Hei!

 

Jeg er i samme situasjon som deg - har gått ned en del på kurs tidligere, men har gått opp igjen. *gruff* Jeg gikk ned saaaakte sist jeg holdt på med dette, så jeg regner med jeg bruker lenger tid enn deg på å gå ned 10 kg, men jeg skal følge med på deg. Hvem vet - kanskje jeg får litt ekstra inspirasjon av å se på fremgangen din? :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg brukte lang tid i starten på å gå ned, men når det løsner så løsner det:)Gleder meg til den gode følelsen når vekta blir mindre og mindre:) Lykke til du også! Vi skal klare dette:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjenner meg veldig igjen i hva dere skriver.. vekta mi har gått opp og ned de siste årene, bare i den siste tida har jeg klart å holde den stabil.. Har gått på GR to ganger før, og det funker virkelig!! selv om det for min del går i sneglefart :) Det verste er jo å holde vekta, så skal prøve meg på et hold vekten-kurs om jeg klarer å nå matchvekt alene..

 

Håper jeg kan være med dere og dele gleder og frustrasjoner!

 

Vekta mi er nå 67 kg, håper å komme ned på litt under 60.. Har ikke noe tidsperspektiv, det får bare ta den tida det vil. om jeg trener og spiser som jeg skal, vil det jo virke. Takk og pris for rapporteringen, utrolig greit å kunne se over hva man spiser! Tenker mer over hva jeg putter i munnen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!Raporteringen er fantastisk, så har vært frustrerende den siste tiden når den ikke har fungert slik den skal!:S Men ser ut som det er i orden nå:))

 

Så bra at du har klart å holde vekten stabil den siste tiden:) Og jeg må si at du har en utrolig bra innstilling, for er jo som du sier: trener man og spiser sunt vil man gå ned i vekt:)

 

Noen som har gode tips til hva man kan gjøre for å unngå søtsug? Jeg spiser krom tabeletter, men synes ikke det hjelper:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Dag 2 på rebound etter julekatastrofen gikk høvelig greit, spiste 3 twist-sjokolader som lå fremme (ingen liker min favoritt, så den blir dessverre liggende igjen og stirre på meg). Ikke det at det er så ille, men når man har bestemt seg for å bare kose seg i helgene blir det jo likevel en glipp..

 

Har funnet ut at jeg kan ikke ha godteri i huset, rett og slett. Hvertfall ikke åpnede sjokolader etc.. Om jeg kjøper inn med tanke på at da og da skal jeg spise dette, går det greit, for da vet jeg at jeg skal få noe godt om ikke så lenge, i stedet for å fortvile over stakkar meg som ikke skal få kose seg :P

Noe av det verste er når man er på besøk og det blir satt frem kaker og slikt.. da prøver jeg å ta litt slik at man ikke er uhøflig, og så holde meg til det lille jeg har forsynt meg med. Det føles så godt etterpå å ha klart å holde seg :D Men også så ille når man ikke har klart det..

Jaja, noen glipper vil det nå alltids bli. Heldigvis er nå hodet med og man har alltid neste gang å forbedre seg på. At sjokolade skal være så godt.. :mellow:

 

Hvordan takler dere slike glipper? Jeg kan bli så sur på meg selv at jeg nesten gir opp innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Dag 2 på rebound etter julekatastrofen gikk høvelig greit, spiste 3 twist-sjokolader som lå fremme (ingen liker min favoritt, så den blir dessverre liggende igjen og stirre på meg). Ikke det at det er så ille, men når man har bestemt seg for å bare kose seg i helgene blir det jo likevel en glipp..

 

Har funnet ut at jeg kan ikke ha godteri i huset, rett og slett. Hvertfall ikke åpnede sjokolader etc.. Om jeg kjøper inn med tanke på at da og da skal jeg spise dette, går det greit, for da vet jeg at jeg skal få noe godt om ikke så lenge, i stedet for å fortvile over stakkar meg som ikke skal få kose seg :P

Noe av det verste er når man er på besøk og det blir satt frem kaker og slikt.. da prøver jeg å ta litt slik at man ikke er uhøflig, og så holde meg til det lille jeg har forsynt meg med. Det føles så godt etterpå å ha klart å holde seg :D Men også så ille når man ikke har klart det..

Jaja, noen glipper vil det nå alltids bli. Heldigvis er nå hodet med og man har alltid neste gang å forbedre seg på. At sjokolade skal være så godt.. :mellow:

 

Hvordan takler dere slike glipper? Jeg kan bli så sur på meg selv at jeg nesten gir opp innimellom!

 

 

 

åå!!Du aner ikke hvor godt jeg kjenne meg igjen i det du skriver!! Det du beskriver er min STØRSTE utfordring. Jeg er veldig flink når jeg er flink, og rett og slett ubrukelig når jeg har gått på en smell! og tenker at nå gir jeg opp og spiser enda mer! Jeg tror løsningen på dette ligger mellom ørene. Jeg har lest litt om kognitiv terapi. Det går ut på å tenke hensiktsmessig, og det prøver jeg når jeg føler sjokoladen roper på meg! Jeg prøver å tenke: hva gir det meg å spise den sjokoladen? Ellers prøver jeg å finne på noe som får tankene vekk fra sjokoladen: gå tur, trene, ringe en veninne. Kveldene er uten tvil VERST! det er da jeg har lett for å gå på en smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg har også tidligere gått på 2 kurs, og gått ned i vekt, men fått de på igjen. Nå er det 2 år siden jeg var fornøyd med vekten, og har siden da gått opp 10kg. Jeg trives ikke med meg selv slik eg er nå og kommer heller ikke oppi halvparten av klærne mine.. noe som er utrolig frustrerende. Jeg spiser relativt sunt med noen utskeielser i mnd., men problemet mitt har vært mengde. Jeg spiser alt for mye når jeg først spiser. Er også veldig glad i sjokolade.... Jeg har full tillit til at jeg skal klare å få av 10 kg, men utfordringen er å holde vekten. Jeg er fast bestemt på å klare det denne gangen.

 

Hadde startdato 2.1 og veide 80.1kg.

Jeg veier meg 2.hver søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

 

I morgen begynner en ny uke. Denne uken har jeg tenkt å ha fokus på å drikke nok vann i løpet av dagen. Og jeg skal IKKE ha noen utskeielser:) Har dere noe dere vil ha ekstra fokus på denne uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg har også tidligere gått på 2 kurs, og gått ned i vekt, men fått de på igjen. Nå er det 2 år siden jeg var fornøyd med vekten, og har siden da gått opp 10kg. Jeg trives ikke med meg selv slik eg er nå og kommer heller ikke oppi halvparten av klærne mine.. noe som er utrolig frustrerende. Jeg spiser relativt sunt med noen utskeielser i mnd., men problemet mitt har vært mengde. Jeg spiser alt for mye når jeg først spiser. Er også veldig glad i sjokolade.... Jeg har full tillit til at jeg skal klare å få av 10 kg, men utfordringen er å holde vekten. Jeg er fast bestemt på å klare det denne gangen.

 

Hadde startdato 2.1 og veide 80.1kg.

Jeg veier meg 2.hver søndag.

 

Da er vi i samme båt! Jeg tror du er kommet langt når du vet hvor problemet ligger:) jeg er også slik at når jeg først spiser har jeg for vane å stappe i meg for mye,og da særlig om kvelden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvordan går det? Har det vært noe vektnedgang?

 

Selv har jeg gått ned 5.1kg og er nå nede på 75kg. :)

 

Maten har gått greit - selv om fredagskosen på jobb har vært en utfordring å holde seg borte fra. Men har en spisedag i uka hvor jeg ikke trenger å tenke på kcal, og kan ha snacks om jeg vil. Hovedutfordringen min er nå treningen. Er super sliten etter jobb og mye kaos i hodet, og kommer med masse unnskyldninger på hvorfor jeg ikke skal trene (sliten, vondt i hode, må prioritere studier osv). Hvordan motivere seg selv? Hvor langt skal man pushe seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...