Gå til innhold

Vekk med julekiloene (og noen til..)! :)


Gjest krivi86

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå synes jeg det har ballet på seg litt for min del det siste året. Etter en sommer med tryning på sykkel (og dermed lite trening) og mye utepils, etterfulgt av en høst på utveksling i USA (at folk klarer å holde seg slanke der er et under...), har jeg fått noen ekstra kilo som jeg trodde jeg ikke skulle få tilbake. Gikk på kurs for fem år siden og gikk ned 12 kg, og har egentlig klart å holde vekta ganske bra frem til for et snaut år siden... Da begynte de å snike seg på igjen. Nå gidder jeg ikke mer. Jeg liker meg selv bedre når jeg er litt slankere - og det er jeg vel ikke alene om?

 

Jeg liker best å veie meg på fredager, for da kan man ha vært flink hele uken og føle at man får lønn for strevet :) Dessuten, hvis man skulle skli ut litt i helgen, har man en hel uke til neste fredag på å ta igjen gode vaner. Noen som er med?

 

Dette er meg:

25 år

176 cm

Vekt 06.01: 77 kg

Delmål 1: 74 kg - håper på å nå dette rundt 10.februar

Trivselsvekt: 70 kg - der vil jeg helst være rundt påske.

 

Jeg liker best spinning og styrketrening, og prøver å få til trening 4 ganger i uken.

 

Jeg skal altså ned 7 kg til påske - noen andre med liknende mål og som vil være med og motivere hverandre til å få til dette?

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Kan eg bli med?:)

Treng å koma meg i gang att her...

Har same mål som deg

ca 78 kg, og skal ned til 70 (men 74 kg er eit heilt greit delmål:)

 

Er 33 år, 174 cm... Trening er litt vanskeleg å få tid til med huset fullt av ungar, men skal setta i gang med det :)

 

Fredag er ein bra dag å rapportera:)

 

 

Hei!

 

Nå synes jeg det har ballet på seg litt for min del det siste året. Etter en sommer med tryning på sykkel (og dermed lite trening) og mye utepils, etterfulgt av en høst på utveksling i USA (at folk klarer å holde seg slanke der er et under...), har jeg fått noen ekstra kilo som jeg trodde jeg ikke skulle få tilbake. Gikk på kurs for fem år siden og gikk ned 12 kg, og har egentlig klart å holde vekta ganske bra frem til for et snaut år siden... Da begynte de å snike seg på igjen. Nå gidder jeg ikke mer. Jeg liker meg selv bedre når jeg er litt slankere - og det er jeg vel ikke alene om?

 

Jeg liker best å veie meg på fredager, for da kan man ha vært flink hele uken og føle at man får lønn for strevet :) Dessuten, hvis man skulle skli ut litt i helgen, har man en hel uke til neste fredag på å ta igjen gode vaner. Noen som er med?

 

Dette er meg:

25 år

176 cm

Vekt 06.01: 77 kg

Delmål 1: 74 kg - håper på å nå dette rundt 10.februar

Trivselsvekt: 70 kg - der vil jeg helst være rundt påske.

 

Jeg liker best spinning og styrketrening, og prøver å få til trening 4 ganger i uken.

 

Jeg skal altså ned 7 kg til påske - noen andre med liknende mål og som vil være med og motivere hverandre til å få til dette?

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå synes jeg det har ballet på seg litt for min del det siste året. Etter en sommer med tryning på sykkel (og dermed lite trening) og mye utepils, etterfulgt av en høst på utveksling i USA (at folk klarer å holde seg slanke der er et under...), har jeg fått noen ekstra kilo som jeg trodde jeg ikke skulle få tilbake. Gikk på kurs for fem år siden og gikk ned 12 kg, og har egentlig klart å holde vekta ganske bra frem til for et snaut år siden... Da begynte de å snike seg på igjen. Nå gidder jeg ikke mer. Jeg liker meg selv bedre når jeg er litt slankere - og det er jeg vel ikke alene om?

 

Jeg liker best å veie meg på fredager, for da kan man ha vært flink hele uken og føle at man får lønn for strevet :) Dessuten, hvis man skulle skli ut litt i helgen, har man en hel uke til neste fredag på å ta igjen gode vaner. Noen som er med?

 

Dette er meg:

25 år

176 cm

Vekt 06.01: 77 kg

Delmål 1: 74 kg - håper på å nå dette rundt 10.februar

Trivselsvekt: 70 kg - der vil jeg helst være rundt påske.

 

Jeg liker best spinning og styrketrening, og prøver å få til trening 4 ganger i uken.

 

Jeg skal altså ned 7 kg til påske - noen andre med liknende mål og som vil være med og motivere hverandre til å få til dette?

 

K

Hei ! Jeg henger med gjerne på!;) Jeg har veiedag på mandager jeg da! Har lyst å være litt streng med meg i helgene også!

 

Jeg er 28 år om 10 dager, 2 barn, 168 lang og 72,7 kg. Har som mål å gå ned 10 kg men 7 kg til påske vil jeg bli med på!

 

Jeg har akkurat fått meg treningssykkel så jeg får trent hjemme også skal jeg gå en del på ski som trening! Ellers prøve å gå turer hvis det ikke er for kaldt ute!;)

 

Dette klarer vi!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er ganske så lik, ligger nå på 76 kg etter en jul med altfor mye medisterkaker og andre godsaker. Idealvekta er 66 kg, og vil gjerne være med på delmål om syv kg før påske. Trente veldig mye volleyball før, men har nå flyttet til utlandet for studier og har det siste halve året trent én eneste gang. Sliter mye med motivasjon til trening, må jeg si. Men har begynt i dag med en joggetur, og håper å kunne fortsette med tre turer i uka ettersom jeg har vært flink til å trene mye før.

 

Dette er altså meg:

Vekt: 76 kg

Idealvekt: 66 kg

Delmål 1: 70 kg 1. mars

Høyde: 180

 

Håper at man kan inspirere hverandre med trening og godt kosthold. Må si at jeg har en stor svakhet for sjokolade og alkohol, og at det er her mye av det overflødige kaloriinntaket sniker seg inn.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal dere være alle sammen!

Var en stund litt redd for at ingen ville bli med her :) Nå ble jeg glad!

 

Hvordan er starten på uken for folk? Jeg skulle møte en venninne som er personlig trener i dag, vi skulle trene styrke sammen. Kom litt tidligere på SATS for å løpe litt først, og det var jammen bra, for hun var blitt syk.. Ble lang lunsj med ferske rundstykker og digg pålegg i stedenfor styrketrening. Glad det ble 40 min på mølla før hun kom, for å si det sånn :)

 

Helgen min har vært litt ymse. Lørdag ga jeg fullstendig blanke i hva jeg spise, så det ble både litt vin og litt snop og taco. Liker å tro at man har lov til det én dag i uken hvis man er seriøs og flink resten.

 

I morgen har jeg meldt meg på spinning klokken 06.30, så det kan jo bli interessant... Sier det til dere, jeg, for da MÅ jeg gjøre det :P

 

Og Gro123: Enig - alkoholen er mitt største problem. Er jo så digg med vin! Men jeg kjører lavt alkoinntak i januar. Er jo tidenes måned derpå uansett, så benytter meg av muligheten :)

 

Lykke til med braaa uke! Stå på! :)

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal dere være alle sammen!

Var en stund litt redd for at ingen ville bli med her :) Nå ble jeg glad!

 

Hvordan er starten på uken for folk? Jeg skulle møte en venninne som er personlig trener i dag, vi skulle trene styrke sammen. Kom litt tidligere på SATS for å løpe litt først, og det var jammen bra, for hun var blitt syk.. Ble lang lunsj med ferske rundstykker og digg pålegg i stedenfor styrketrening. Glad det ble 40 min på mølla før hun kom, for å si det sånn :)

 

Helgen min har vært litt ymse. Lørdag ga jeg fullstendig blanke i hva jeg spise, så det ble både litt vin og litt snop og taco. Liker å tro at man har lov til det én dag i uken hvis man er seriøs og flink resten.

 

I morgen har jeg meldt meg på spinning klokken 06.30, så det kan jo bli interessant... Sier det til dere, jeg, for da MÅ jeg gjøre det :P

 

Og Gro123: Enig - alkoholen er mitt største problem. Er jo så digg med vin! Men jeg kjører lavt alkoinntak i januar. Er jo tidenes måned derpå uansett, så benytter meg av muligheten :)

 

Lykke til med braaa uke! Stå på! :)

 

K

 

En vin elsker her også!! Godt å høre det er flere som har sånne laster!;)

Har fått meg treningssykkel så planen for denne uka er ihvertfall 3 kvelder det blir 30 min sykling så styrke hjemme. Ikke så lett med barn å trene på treningssenter! Ellers har jeg begynt å gå på ski så jeg og ektemannen skaffa oss barnevakt igår kveld og gikk på ski 1 mil i 13 minus og fullmåne. Sveitten rant av meg så det er absolutt bra trening! så da blir det vel skiturer til helgen!;) Hvordan går det med kosten deres? Jeg har handla inn mat for hele uka idag og det er grete roede oppskrfter som er tema! Idag ble det pølsegryte til middag og eplebåter med crispy lokk på! Var godt og kan anbefales!!;) Jeg begynte for en uke siden å spise sunt og trene men vekten idag viste ingen nedgang så da prøver jeg å holde opp motet og heller se igjen på fredag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vin elsker her også!! Godt å høre det er flere som har sånne laster!;)

Har fått meg treningssykkel så planen for denne uka er ihvertfall 3 kvelder det blir 30 min sykling så styrke hjemme. Ikke så lett med barn å trene på treningssenter! Ellers har jeg begynt å gå på ski så jeg og ektemannen skaffa oss barnevakt igår kveld og gikk på ski 1 mil i 13 minus og fullmåne. Sveitten rant av meg så det er absolutt bra trening! så da blir det vel skiturer til helgen!;) Hvordan går det med kosten deres? Jeg har handla inn mat for hele uka idag og det er grete roede oppskrfter som er tema! Idag ble det pølsegryte til middag og eplebåter med crispy lokk på! Var godt og kan anbefales!!;) Jeg begynte for en uke siden å spise sunt og trene men vekten idag viste ingen nedgang så da prøver jeg å holde opp motet og heller se igjen på fredag!:)

Fredag er dagen, som sagt :) alltid bra når man har følt seg flink en hel uke!

 

Ski er jo kjempebra trim! Hørtes deilig ut med tur! Jeg har lyst til å komme meg ut i løypene jeg også, men mangler staver for øyeblikket, så da blir det spinning foreløpig... Grete Roede-oppskrifter er bra de. Brukte dem masse da jeg gikk på kurs første gang. Nå tar jeg ting litt mer på gefylen. Grønnsaker er bra. Og så spiser jeg epler eller gulrøtter når jeg har lyst på noe. Er ikke akkurat like bra som sjokolade - men premien for å holde seg unna er jo nettopp det vi vil: Vektnedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Da var første uka gått. Siden jeg studerer i utlandet, bor jeg nå hjemme hos foreldrene mine i juleferien. Derfor får jeg liksom ikke fulgt menyene ordentlig, og det blir vanskelig å få telt kaloriinntak. Marker også at det blir vanskeligere å begrense seg - føler liksom at jeg må utnytte det faktum at det er så utrolig mye god (og gratis) mat å få. Men den siste uka har jeg vært ganske flink. Med unntak av alkoholen. Typisk altså. Det ble en litt fuktig tur på byen i går, så der sprakk vel den. Men, likevel var jeg fornøyd i dag! Søndag er nemlig veiedagen min, og det ble 74,7! Da har det blitt 1,3 kg denne uken, selv om jeg bare har trent to ganger. Men det var hvertfall supert og en veldig pådriver må jeg si.

 

Må bare si gratulerer så mye jqulin! Nesten samme nedgang! Kan vi håpe på at vi greier å gå ned like mye neste uke? Jeg satser på det, selv om jeg blir kjempeglad så lenge jeg ser 73-tallet.

 

Jeg gikk forresten i en litt farlig felle. Jeg kjøpte meg en ny bukse - i en str for liten. Har hørt at det er en av de verre tingene man kan gjøre, men jeg gjorde det altså likevel..

 

Lykke til denne uken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg henger meg også gjerne på.

Har også mål om 7 kilo før påske, men klarer jeg 5 skal jeg være fornøyd med det også!

Litt forpliktende med noen å rapportere til, så satser på at jeg får den ekstra dytten jeg trenger her inne :-)

Jeg trenger også litt ekstra push i helgen, så veier meg på mandager.

Er 36, 172 - full jobb, deltidsstudier, barn på 3 og 5, tida flyr... har bevisst nedprioritert trening, og tror det viktigste når det gjelder vekta er hva jeg spiser.

I dag viste vekta 67.

Vil så gjerne se 60...eller hvertfall 62. Har en idé om at klærne sitter bedre da, og at jeg blir mer fornøyd med det.

Fokus denne uka blir å registrere alt som puttes i munnen (trenger nok litt realitetsorientering - føler egentlig jeg spiser ganske ok, men tror kanskje jeg har en tendens til å lure meg selv litt - så nå skal det ned svart på hvitt...)

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til nye!

 

Har helt glemt å skrive noe her på en stund. My bad.

 

Da var helgen over. Har IKKE vært flink i helgen. Var ute en tur på lørdag, og hadde helt syke cravings i går. Spiste mye rart. Men jeg kom med på verdens hardeste spinning på kvelden, så har ikke SÅÅ dårlig samvittighet :P

 

Veiedag på fredag gikk fint. Hadde ikke gått ned så mye som jeg hadde håpet. Hadde vært så utrolig flink, og da er det skuffende å ikke se så stor forandring. Men, det var i allefall ned en halvkilo.

 

Jeg vet av erfaring at vekten min i utgangspunktet svinger med menstruasjonssyklus, og jeg er absolutt minst slank litt over en uke før jeg skal få mensen. Det var på fredag. Håper derfor at jeg EGENTLIG har gått ned litt mer, og at noe av vekten fra fredag er vann :) Dessuten har jeg trent MYE denne uken (20 TP!), så mulig jeg holder på litt ekstra væske pga det.

 

Ble det noe ski på folk i helgen, eller? Jeg har ennå ikke kommet meg ut i løypene... :(

 

Ha en strålende uke!

 

(vekt 06.01: 77 kg - må ha vært en feilmåling, for to dager senere skjedde dette:

vekt 08.01: 77,8 (:()

vekt 13.01: 77,3

- ikke så happy med det, men det er i allefall ned 0,5... Får telle det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jqlin, så utrolig bra!!

Og Newbie: Det der med buksen har jeg også gjort. Kan være skummelt, men utrolig moro når man faktisk kommer inn i den da! Gjør samme greia med gamle bukser, jeg da.. Har en bukse liggende som jeg kjøpte i fjor og ELSKER. Nå er den for trang, og den SKAL jeg inn i igjen! Stå på! :D

 

Jeg har også veid meg i dag. Begynner å miste motet nå, altså. Har gått OPP 100 gram. 77,4 denne uken, altså. Huff. Skjønner ikke hva jeg gjør feil. Har vært på 1600 kcal hver eneste dag, og trent 5 ganger i uken.. Hadde 20 TP forrige uke. Begynner å bli demotiverende å holde på så fælt uten å se noen resultater...

 

MEN! -2 cm i midjen siden fredag for to uker siden, så det er da noe. Og 1 cm over baken... Skulle bare ønske vekta fulgte etter. Tror aldri jeg har vært så flink som nå. Kanskje det er muskler? Eller vann i kroppen? Blir alltid litt ekstra "pakka" i kroppen rett rundt mensen....

 

Hvordan har det gått med dere andre?

 

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og veldig fornøyd tross liten innsats denne uken! Ned 600 gram! Hvordan går det med dere andre?;)

 

 

startvekt: 72,7

uke 1: 72,7

uke 2: 71,3 (-1,4)

uke 3: 70,8 (-0,5)

uke 4: 70,2 (-0,6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen har vært her siden sist men jeg skriver nå inn på veiedagen allikavel!;)

 

ned 1 kilo!

 

startvekt: 72,7

uke 1: 72,7

uke 2: 71,3 (-1,4)

uke 3: 70,8 (-0,5)

uke 4: 70,2 (-0,6)

uke 5: 69,2 (-1)

 

God helg!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...