Gå til innhold

Sjarmøretappen


Gjest frktrulte

Anbefalte innlegg

Gjest frktrulte

Hei folkens!

Nytt år.. og nå er det virkelig på tide at jeg når det endelige målet mitt. For å klare det er jeg helt avhengig av å ha med meg folk som skal samme vei. Så kan vi motivere hverandre på veien. Uansett for standhaftig og flink man er, så trenger man back-up.

 

Jeg har vært her flere ganger tidligere, og det har gått sakte, men sikkert nedover. Da jeg startet for noen år siden var vekta 93,3 kg. Kiloene raste av i starten, men så ble det stillstand. Etter at jeg fikk kyssesyke gikk jeg dessuten opp litt igjen. De kiloene er nå borte. Men jeg er fortsatt ikke der jeg vil være.

 

I dag sto den på 71,8. Tok ikke oppgangen etter jul så tungt, siden det tross alt er normalt at man går litt opp i jula. 0,8 med to ukers etegilde og lite trim er ikke så ille.

 

Uansett.. jeg vil at 2012 skal være året hvor jeg endelig når trivselsvekta, som jeg tror ligger på 65 kilo.

Jeg er 26 år. Hedmarking som er bosatt i nord. Journalist. Treningsglad og reiseglad.

 

Mål for 2012:

- Trene mer styrke

- Strammere mage og lår

- Ende på 65 kilo

 

Er det noen som vil være med meg på veien??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

Ingen som er fristet til å henge seg på?

 

 

Hei !

Jeg blir gjerne med og heier på deg :)

 

Jeg er selv i slutt fasen, og tenker att min trivselsvekt er mellom 70-72 kg. Jeg er 170 cm høy. Har ikke lyst til å sliiiite for å holde meg under 70 kg, tror ikke jeg kommer til å klare det i det lange løp.

Jeg skal ikke ned så mange kg, så det er kanskje mer for å holde vekten stabil jeg er her inne.

Men jeg er aktiv, og er her stort sett hver dag, så jeg er med deg :)

 

Ser du har vært kjempe flink tideligere !

 

Men dessverre så går det bare senere og senere til lenger ned en kommer. Det viktigeste for meg er å komme meg på normal BMI, å være i god fysisk form. Så det er målet mitt for 2012 : Normal BMI, og godt trent :)

Jeg har også en egen tråd, veien til mathvekt ... ( Skulle være matchvekt ja.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan gjerne også vere med :) Det er så viktig med motivasjon og oppbacking frå andre for å nå måla sine :)

 

Eg er vel sånn litt midt i mellom frktrulte og ElisabethV. Eg hadde vel 20 kilo for mykje i haust og bestemte meg for å klare å ta av desse kiloa før konfirmasjonen til sønnen min i mai 2012. Har på eiga hand klart å gå ned ca. 10 kilo før jul :) , og har ca. 10 igjen. Gjekk opp litt i jula, men har komt i gang igjen med trening, vanndrikking og sunnare mat igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på:)

Jeg er med i en annen tråd også, men jeg vil gjerne være med her for å følge deg og dele alt som en nedgang i vekt innebærer:)

Jeg har nå en vekt på 82,2 og skal ned til 69 kg til sommeren. Det gjenstår å se om det er trivselsvekta mi når jeg har kommet dit.

Ikke minst så har jeg såååå mye klær som jeg ønsker å kunne bruke i framtiden.

Jeg har i alle str framover og jeg skal finne fram den buksa jeg kunne bruke for noen år tilbake slik at jeg har noe å strekke meg etter:)

Jeg har gått mye opp og ned i vekt de siste 10 årene alt fra 65 - 90. 90 kg var riktignok rett etter graviditeten, men det tok mange måneder å få de kiloene bort.

Noen måneder før jul lå jeg på 79 kg, så det er kommet på 4 kg i det siste.

Jeg har den siste uka gått ned 0,8 kg og det virker lovende.

 

Ønsker dere alle i denne tråden lykke til og så satser vi på en veldig fornøyd gruppe til sommeren som trives med ny oppnådd vekt!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hurra! Så bra at flere ønsker å bli med meg på veien!

 

Motivasjon og oppbacking er alfa og omega når det gjelder livsstilsendring. For alle har dårlige dager hvor man trenger litt ekstra motivasjon, et lite spark bak. Eller kanskje til og med litt trøst og noen gode ord.

 

Jeg har nå kommet godt i gang med treningen etter jul. Fire økter forrige uke, og 15 trimpoeng. Skal klare det samme denne uka også. Men samtidig bli flinkere på styrkedelen. Tenker på hovedmuskelgruppene i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

15 trimpoeng er bra !

Hva trener du ?

Jeg trener badminton 2 eller 3 ganger i uka, i tillegg så går jeg litt turer i fjellet, og går på ski nå om vinteren.

Savner virkelig bare veier, og ta meg en lett joggetur.... :unsure: SUKK !

Her på vestlandet er det ISHOLKE, så det er ikke aktuelt med å prøve seg på tur med det første...

Kunne godt tenkt meg å bo i sydeligere strøk ja ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

15 trimpoeng er bra !

Hva trener du ?

Jeg trener badminton 2 eller 3 ganger i uka, i tillegg så går jeg litt turer i fjellet, og går på ski nå om vinteren.

Savner virkelig bare veier, og ta meg en lett joggetur.... :unsure: SUKK !

Her på vestlandet er det ISHOLKE, så det er ikke aktuelt med å prøve seg på tur med det første...

Kunne godt tenkt meg å bo i sydeligere strøk ja ! :P

Jeg prøver å vareiere treningen. Spinning, zumba, step, intervalljogg og styrke er det jeg stort sett veksler i mellom. Blir lei hvis jeg gjør det samme hele tiden. Når våren kommer skal jeg bli flinkere til å jogge utendørs.. finne løpeformen eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg kaller denne uka for en innkjøringsuke. Har virkelig kommet godt inn i treningsrytmen etter jula. Nå sliter jeg bare litt med kostholdet. Det er litt for mye snop liggende etter jula. Så det er lett å spise ørlitt her og ørlitt der. Jeg skammer meg litt.. og vet at jeg må stoppe hvis jeg skal nå målene mine.

 

Nå tenker jeg at mandag er dagen hvor kostholdet skal bli enda bedre!

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller denne uka for en innkjøringsuke. Har virkelig kommet godt inn i treningsrytmen etter jula. Nå sliter jeg bare litt med kostholdet. Det er litt for mye snop liggende etter jula. Så det er lett å spise ørlitt her og ørlitt der. Jeg skammer meg litt.. og vet at jeg må stoppe hvis jeg skal nå målene mine.

 

Nå tenker jeg at mandag er dagen hvor kostholdet skal bli enda bedre!

 

Hvordan går det med dere?

 

Litt snop denne uka, men har likevel holdt meg på rundt 1300 kcal pr dag og fått gått en del tur. Drikker fortsatt lite vann og spiser for lite frukt og grønt.......hmmmmmmm

Jeg er rett og slett ikke glad i å spise så mye av det, pluss at en stresset hverdag gjør at det blir mest brødmat og middag. Men, men det får evt komme etter hvert, jeg vil først fokusere på å holde rett kalorimengde og være i aktivitet. Resten får komme etter hvert rett og slett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann frktrulte :)

 

No er jeg tilbake og er her for å fullføre!! ;) så jeg følger deg gjerne denne gangen også.. er kommet inn i treningen, men må bli flinkere med kostholdet.. har skrevet en liten oppdatering i min tråd. denne våren skal vi klare det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har veiedag på lørdager, og i dag var jeg litt skeptisk. Jeg følte ikke på meg at jeg hadde gått noe ned i det hele tatt. Og følte meg generelt litt tung.

Vekta viste 71,4 kg. Ergo er 0,4 kilo borte. Juhuu.. Tipper jule-vekta forsvinner ganske fort. Sånt liker jeg. Og da kjenner jeg at jeg er enda mer motivert!

 

Denne uka har jeg igjen skaffet meg 15 trimpoeng, og har nesten klart å ligge på 1600 kcal hver dag. Noen dager har nok vært litt under.

 

F.o.m mandag skal jeg bli flinkere på styrke også. Tanken er enkle øvelser på matte hjemme hver dag. Det må jo gi resultater etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiedag på lørdager, og i dag var jeg litt skeptisk. Jeg følte ikke på meg at jeg hadde gått noe ned i det hele tatt. Og følte meg generelt litt tung.

Vekta viste 71,4 kg. Ergo er 0,4 kilo borte. Juhuu.. Tipper jule-vekta forsvinner ganske fort. Sånt liker jeg. Og da kjenner jeg at jeg er enda mer motivert!

 

Denne uka har jeg igjen skaffet meg 15 trimpoeng, og har nesten klart å ligge på 1600 kcal hver dag. Noen dager har nok vært litt under.

 

F.o.m mandag skal jeg bli flinkere på styrke også. Tanken er enkle øvelser på matte hjemme hver dag. Det må jo gi resultater etterhvert.

 

jeg synes du er kjempeflink!! :) og jeg tror nok at enkle styrkeøvelser vil gi resultater ja:) Stå på, frktrulte, du er godt i gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å sjå at dokke har fått bra resultat linami og frktrulte :) Ein god start på det nye året.

 

Sjølv har eg hatt det litt travelt siste tida og har ikkje hatt tid til veging og oppdatering på forumet. Føler at eg har begynt å få meir fokus igjen, men har ikkje fått trena så mykje som eg har villa pga. møter. Men eg kjem sterkare igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Mandag var jeg på teater med samboeren, så ingen tid til trening den dagen. Tirsdag og i dag har jeg vært helt ute av form. Dro hjem fra jobb i går. Helt slått ut. Ørlitt feber, mens mest slapp og sliten. Ergo, heller ingen trening. Men sånn er det jo noen dager. Må heller bare slappe av og la kroppen få overskudd. Så tar jeg treninga når jeg føler meg bra igjen.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring frktrulte :) ikkje særlig kjekt å vere sjuk :( Håper du blir fort frisk.

 

Eg har hatt ei veke som har vore litt opp og ned. Har fått trena litt, men ikkje så mykje som eg skulle ønska. I matvegen har det gått greit, men har falle for fristelsen til å ete litt sjokolade :( Heldigvis ikkje ein skikkelig smell, men skulle ønske at eg hadde klart å motstå....

 

Onsdagsvekta sa 88,2 i dag, og det er ein nedgang på 0,3 sidan forrige veke. Greitt, men for å nå målet mitt til sommaren så må eg helst gå ned litt meir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er ikke fornøyd i det hele tatt. Vekta på lørdag viste 71,7 kg. Altså har jeg gått OPP 0,3. Det er mest sannsynelig fordi jeg var ganske stillesittende i tre hele dager, før jeg plutselig var på to harde treningsøkter.

Noe som kan ha ført til litt vann i kroppen osv. Men så har jeg heller ikke vært flink nok med maten. Og det skal så lite til før det gir utslag på vekta. Men en oppgang, når jeg nå trodde jeg i alle fall skulle stå på stedet hvil var nedtur. I tillegg var det firmafest forrige helg.. hvor det ble konsumert en del vin. Som garantert også har gjort utslag.

 

Jeg gjorde også en feil ved å prøve å veie meg på søndag også.. for å se. Men da viste vekta 72,3 :( Det er helt tydelig hvorfor man skal holde seg til én fast veiedag. Jeg skal prøve å ikke tenke så mye på den vekta, og heller ta det med fatning.

 

Fra i morra av, mandag, innfører jeg null-snop-regime. Og da mener jeg NULL. Målet i første omgang er å klare meg ut februar. Innerst inne har jeg lyst til å klare meg helt til påske. Men tror jeg må gjøre dette for å sparke i gang nedgangen. Det funka før jul. I tillegg følte jeg at jeg fikk "rensa" kroppen på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fornøyd i det hele tatt. Vekta på lørdag viste 71,7 kg. Altså har jeg gått OPP 0,3. Det er mest sannsynelig fordi jeg var ganske stillesittende i tre hele dager, før jeg plutselig var på to harde treningsøkter.

Noe som kan ha ført til litt vann i kroppen osv. Men så har jeg heller ikke vært flink nok med maten. Og det skal så lite til før det gir utslag på vekta. Men en oppgang, når jeg nå trodde jeg i alle fall skulle stå på stedet hvil var nedtur. I tillegg var det firmafest forrige helg.. hvor det ble konsumert en del vin. Som garantert også har gjort utslag.

 

Jeg gjorde også en feil ved å prøve å veie meg på søndag også.. for å se. Men da viste vekta 72,3 :( Det er helt tydelig hvorfor man skal holde seg til én fast veiedag. Jeg skal prøve å ikke tenke så mye på den vekta, og heller ta det med fatning.

 

Fra i morra av, mandag, innfører jeg null-snop-regime. Og da mener jeg NULL. Målet i første omgang er å klare meg ut februar. Innerst inne har jeg lyst til å klare meg helt til påske. Men tror jeg må gjøre dette for å sparke i gang nedgangen. Det funka før jul. I tillegg følte jeg at jeg fikk "rensa" kroppen på et vis.

 

Opp med humøret :) Eg er sikker på at du klarer å snu det riktig vei i veka som kjem :) Vi må ikkje henge oss opp i feila vi gjer, men prøve å snu det riktig vei raskast mogleg. Vi greier dette her :)

 

Sjølv har eg nok skeia ut litt alle dagane i helga :( Fredag og laurdag har eg "lov", men det vart nok litt feil matfokus i dag også. Får trøste meg med at eg fekk 5 trimpoeng i helga og kjenner at eg er støl etterlangrennsturen i går :) Håper det gir utslag på vekta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er inne i tidenes mest hektiske uke. Har jobbet overtid hver eneste dag.. totalt 11 timer så langt denne uka. I tillegg jobber jeg i helga. Har fått skvist inn en ussel treningsøkt så langt. Ikke bra nok, men jeg må prioritere litt avslapning den lille fritiden jeg har hatt.

 

Stiller sterkere neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Henger dere med??

 

Jeg er skuffet over meg selv. Men igjen.. jeg har faktisk nesten ikke hatt tid til å trene. Får totalt 4 økter denne uka da, så er vel ganske fornøyd med det.

 

Jeg er nødt til å finne tid og motivasjon. Jeg vil finne bikiniformen en gang for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg heng i alle fall fortsatt med :) Har vore litt ufokusert på matfronten, og falle for litt fristelsar...., men har til gjengjeld vore flink å trene. 10,3 trimpoeng forrige veke, og 7 hittil denne veka.

 

Vekta gjekk opp forrige veke, og ned denne veka. Det betyr at eg fortsatt veg 88,2 kilo (samme som for 2 veker sidan).

 

Denne helga blir det bursdagsfest for svigerinna mi, men frå mandag av er det full skjerping på matfronten!

 

4 økter er jo bra det, frktrulte :) Sjølv får eg stort sett berre til 3 i veka, men trener då både spinning og styrke 2 av dagane. Den tredje dagen prøver eg å få til langrenn eller turgåing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Sommersnø: Så klart er det plass til en til :) Hva er dine mål? :)

 

OleBrumm: Tre økter er bra det også. Jeg har egentlig ikke tid til 4 økter, men prioriterer det sånn. Har ca 5 kilo til målet er det fristende å "bli ferdig". Så begynner jobben med å holde seg på vekttallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...