Gå til innhold

Sjarmøretappen


Gjest frktrulte

Anbefalte innlegg

Gjest Sommersnø

så bra :lol: at jeg får bli med =) !

 

jeg er ei jente på straks 30.har ei datter,Iselin på 6,5 år og en sønn,Ask, på 4 mnd... Før jeg ble gravid med Ask veide jeg 74 kg. Jeg har alltid vært kraftig,aldri vært tynn... Nå etter graviditeten sliter jeg virkelig med å komme meg ned i vekt... jeg ER motivert, men når det går så tregt trenger jeg et spark bak en gang iblandt..

 

Målet mitt er 70 kg. Mitt første delmål er 80 kg. Har 2 bukser jeg er ganske sikker på vil passe da. Resten av garderoben vil passe på 75 kg så det er neste delmål. Jeg har ikke satt noen tidsfrister for meg selv. Da er jeg redd jeg bare blir deppa dersom jeg ikke klarer det. Jeg har ikke kjempestor erfaring med slanking men jeg skjønner jo at inntak av kcal og aktivitetsnivå henger sammen. For tiden ser dietten min slik ut:

 

frokost : proteinshake

lunsj : proteinshake

middag : forholdsvis normal middag, mindre porsjoner enn før dog

mellommåltid/kveldsmat : grønnsaker/frukt

 

spiser vanligvis 1-2 frukt hver dag...

 

 

det med shakes.... begynte med det for å komme lettere igang... Med ei jente i førsteklassen og en baby OG en mann som er på nordsjøen nesten hele januar og februar blir det lite tid til å telle kcal ved kjøkkenbenken... da er shakes enkelt =) ! Hverdagen min består av rutiner og lite tid til meg selv, kveldene består av prioriteringer. Heldigvis er begge ungene mine englebarn på kvelden. Ask legger seg kvart over 7 og da er det bom stille med en gang nesten uten unntak...og da sover han til halv7-7 dagen etter....yay. Iselin som er skolejente legger seg kvart på 8-8 og hun sovner ikke alltid med en gang hun er i seng men det er iallfall stile i huset og jeg får voksentid! Jeg ser ofte film/TV også strikker jeg. Denne uka har jeg imidlertid også trent zumba 2 kvelder. Men jeg merker at jeg ikke liker at det stjeler av tiden jeg har for meg selv. Men jeg tror at en av grunnene til at jeg går så sakte ned i vekt er for at aktivitetsnivået mitt er for lavt. Jeg triller tur med Ask hver dag på 3-5 km men når resten av dagen er rolig blir det vel for lite.

 

nå har jeg sikkert skrevet alt for mye her....

Jeg trenger støtte her inne, kan være en nokså god motivator for andre vil jeg også tro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar
Gjest Sommersnø

nå er jeg veldig spent på veiing i morgen, for i går skeiet jeg skikkelig ut! Det ble ikke noe trimming i går heller... Det var minus 10 grader også blåste det noe helt forferdelig, kan ikke ut med baby da. Men i dag regner det! Så iformiddag skal vi ut å trille:)I kveld får jeg hjem samboeren etter 2 uker på nordsjøen. Men han blir bare hjemme ei uke før han drar igjen... Det er klart vi skal kose oss litt ekstra denne uka men jeg skal prøve så godt jeg kan å holde meg i skinnet! Jeg må det !!HA en fortreffelig uke damer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommersnø

her skjer det ikke så mye... virke ikke som en spesielt aktiv tråd ?

 

Uansett... jeg har veiedagi dag og fikk meg en gledelig overraskelse =) Vekta viste 83,5 kg. dvs 1,6 kg ned siden forrige tirsdag.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her skjer det ikke så mye... virke ikke som en spesielt aktiv tråd ?

 

Uansett... jeg har veiedagi dag og fikk meg en gledelig overraskelse =) Vekta viste 83,5 kg. dvs 1,6 kg ned siden forrige tirsdag.

 

:D

 

Så flott, sommersnø!! håper at vi er flere som kan motivere deg i denne tråden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her skjer det ikke så mye... virke ikke som en spesielt aktiv tråd ?

 

Uansett... jeg har veiedagi dag og fikk meg en gledelig overraskelse =) Vekta viste 83,5 kg. dvs 1,6 kg ned siden forrige tirsdag.

 

:D

Kjempebra, sommersnø :) Eg hadde ikkje så bra resultat, men ned er det heldigvis. Ned 200 gram til 88 kilo. Får prøve å nå det neste delmålet mitt til neste onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Ideen min har jo hele tiden vært at dette skal være en aktiv tråd. Jeg trenger motivasjonen det gir meg, og håper det gjelder dere også.

Jeg har bare vært så utrolig opptatt med jobb den siste tiden. I helga var jeg dårlig også.. mageproblemer. Helt forferdelig faktisk. Ene dagen var jeg 15 ganger på do i løpet av noen en halv dag. Ikke bra. Men det er jo noe som går, så ikke veldig overrasket.

 

Jeg sanket uansett inn 15 trimpoeng forrige uke, og sikter på det samme denne uka. Vekta forrige fredag viste 70,5 kg. Jeg er storfornøyd. Nå bikker jeg snart under 70-tallet.. og da sier jeg takk og farvel til det for evig og alltid.

 

Gratulerer damer, med nedgang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Heisann:) er det kanskje plass til en ekstra her inne? jeg startet på kurs den 11 januar, veldig motiverende kurs, startvekten var 72,9, første uken gikk jeg ned bare 200 gram men det var pga at jeg tidligere har gått på pulverkurs og lavkarbo, andre uken gikk jeg ned 900 gram, 3 uken gikk jeg ned 500 gram og siste uken 700 gram så gått ned 2,3 kg siden jeg startet. litt skuffet men håper på 2,6 kg til 29 februar som er siste kurskveld på første kurset. og jeg reiser til london 1-4 mars.

 

om jeg klarer 2,6 kg til 29 februar så har jeg gått ned tilsammen 30 kg siden 2008:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Her er det bare å henge seg på. Jo flere, jo bedre!

 

Jeg har blitt enig med meg selv at jeg ikke skal veie meg før om en måned. Jeg blir så deppa av å enten se at den står stille, eller i verste fall noen gram opp.

 

Derfor skal jeg nå bruke en måned på å virkelig finne fokus. All mat skal registreres. Jeg skal bli flinkere til å spise frukt og mer variert mat (blir jo ofte det samme hele tiden).

Fokus på trening også. Er flink på det punktet, men bør få mer variasjon der også. Mer styrke blant annet. Ideen er jo å stramme opp kroppen mot sommeren. Tenker mest på mage, rumpe og lår. Område stort sett alle damer er opptatt av. Og det går ikke med mindre jeg faktisk henger i..

 

Ha en riktig god helg damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Så flink du er frktrulte:) jeg går på kurs hver onsdag jeg da så veier meg der, reiser til london 1 mars og har så lyst å klare 2,6 kg innen da:)

 

ha en strålende helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommersnø

ok damer... nå har det vært mange utskeielser de siste dagene.... Skylder på at samboeren min kom hjem fra nordsjøen mandag denne uka og skal reise ut igjen allerede mandag som kommer, så vi har hatt høy kosefaktor i matveien denne uka. Angrer litt på det nå kjenner jeg. Spesielt med tanke på at det er morsdag i morgen og da pleier det jo alltid å bli litt ekstra! Jeg fikk morsdagsgave litt på forskudd jeg da. Han kom hjem med orkide, 4 nye fisker til akvariet og noe stæsj fra black design. Jeg klager ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommersnø

Her er det bare å henge seg på. Jo flere, jo bedre!

 

Jeg har blitt enig med meg selv at jeg ikke skal veie meg før om en måned. Jeg blir så deppa av å enten se at den står stille, eller i verste fall noen gram opp.

 

Derfor skal jeg nå bruke en måned på å virkelig finne fokus. All mat skal registreres. Jeg skal bli flinkere til å spise frukt og mer variert mat (blir jo ofte det samme hele tiden).

Fokus på trening også. Er flink på det punktet, men bør få mer variasjon der også. Mer styrke blant annet. Ideen er jo å stramme opp kroppen mot sommeren. Tenker mest på mage, rumpe og lår. Område stort sett alle damer er opptatt av. Og det går ikke med mindre jeg faktisk henger i..

 

Ha en riktig god helg damer :)

 

du er dyktig om du klarer å vente med å veie deg før det har gått en mnd. Jeg har en tendens til å veie meg oftere enn en gang i uka og det er ikke helt bra... vekta svinger vannvittig opp og ned som vi alle vet.

 

Trening er litt luksus her i huset... min trening er å trille turer med sønnen min Ask.... men så var det været da! Jeg bor på en forholdsvis flat øy på trøndelagskysten, det er MYE vær her. I dag trilla jeg sånn ca 50 minutter i snø/sludd og mye vind, ikke akkurat optimale forhold men frisk luft må jeg ha.

 

aja... god helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommersnø

Heisann:) er det kanskje plass til en ekstra her inne? jeg startet på kurs den 11 januar, veldig motiverende kurs, startvekten var 72,9, første uken gikk jeg ned bare 200 gram men det var pga at jeg tidligere har gått på pulverkurs og lavkarbo, andre uken gikk jeg ned 900 gram, 3 uken gikk jeg ned 500 gram og siste uken 700 gram så gått ned 2,3 kg siden jeg startet. litt skuffet men håper på 2,6 kg til 29 februar som er siste kurskveld på første kurset. og jeg reiser til london 1-4 mars.

 

om jeg klarer 2,6 kg til 29 februar så har jeg gått ned tilsammen 30 kg siden 2008:)

 

synes du har hatt fin vektnedgang jeg =) Selv sliter jeg veldig med å gå ned. Plutselig går jeg ned men så stagnerer det....og da mister jeg motivasjonen...

 

Lykke til med å nå målet ditt =) Jeg heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg syns det er flere flinke damer her inne. Slikt hjelper på motivasjonen. Nå at været stadig blir bedre ute, og lyset kommer sigende, så får man litt mer giv også merker jeg.

 

I går var jeg på Zumba og 35 min på elipsemaskin. Svidde av 1000 kcal. Fornøyd med den økta. Skal skvise inn en solid økt i dag også, og vips har jeg faktisk klart 15 trimpoeng denne uka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt 10 trimpoeng denne veka, og litt for mykje utskeielsar i helga. Var veldig flink mandag t.o.m torsdag, men så sklei det litt ut... Pinnekjøtmiddag som svigerfar diska opp med, marsipankake på morsdagen og ungane sine heimelaga vafler.... Får berre håpe at det at eg var flink tidleg i veka veg opp for alle utskeielsane i helga :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommersnø

Dette skal vi klare damer =) Jeg vet at jeg mest sannsynlig har gått opp denne uka, har veiedag i morgen så jeg venter i 'spenning' til da. Dethar blitt alt for mange utskeielser denne uka :( Jeg er laget slik at dersom jeg begynner å skeie ut, fortsetter jeg... ikke bra. Nå har gubben imidlertid reist på jobb så jeg er hjemme alene med ungene i 2 uker, så nå skal det jobbes! Nå er været helt elendig, det snør og blåser men ut å trimme, det må jeg. Skal trille en tur utpå formiddagen. Fikk til 8 trimpoeng forrige uke og er fornøyd med det, mindre fornøyd med all maten og godisen jeg har proppet i meg.

 

ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Utskeielser skjer oss alle. En liten sprekk, eller en stor. Trikset er uansett å ikke la seg knekke. For en sprekk er faktisk ikke verdens ende. Bare sørg for at sprekken ikke varer i flere dager. Finn evnen til å hente dere inn igjen.

 

Jeg kan være steinhard. Men plutselig glipper jeg. Det er nå heldigvis bare menneskelig tror jeg.

 

Sammen skal vi klare det her. Vi er motiverte!

 

Jeg har stupt inn i nok en travel uke. Men satser fortsatt på 15 trimpoeng. I dag har jeg tatt meg en hviledag, siden jeg trente både lørdag og søndag.

 

Engeljenta28: Jeg kjenner følelsen av å ikke ville på vekta. Men det er mange ganger jeg har følt meg skikkelig dvask og tung.. så ser jeg allikevel at jeg har gått ned. Fortvil ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

jeg har gått ned hver uke jeg har trodd jeg har gått opp, men denne gangen stemmer d nok at jeg har gått opp, ingen utskeielser siste uken, men ikke noe trening i helga pga influensa. så kjenner det ser mørkt ut til onsdga, huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommersnø

da har jeg vært på vekta.... opp 0,6 kg! det er som forventet.... men blir sur allikevel kjenner jeg :angry:

 

MEN jeg er motivert !

 

Idag er været om mulig enda mer fryktelig.... det blåser kraftig og regnet plasker ned i enorme mengder... men jeg skal ut å trille... så får jeg heller bli gjennomvåt! I morgen blir det ikke noen trim for da har datteren min skolefri, og vi skal til fotograf med lilleprinsen, så halve dagen går med til det...

 

lykke til med veiing engeljenta28 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utskeielser skjer oss alle. En liten sprekk, eller en stor. Trikset er uansett å ikke la seg knekke. For en sprekk er faktisk ikke verdens ende. Bare sørg for at sprekken ikke varer i flere dager. Finn evnen til å hente dere inn igjen.

 

Jeg kan være steinhard. Men plutselig glipper jeg. Det er nå heldigvis bare menneskelig tror jeg.

 

Sammen skal vi klare det her. Vi er motiverte!

 

Jeg har stupt inn i nok en travel uke. Men satser fortsatt på 15 trimpoeng. I dag har jeg tatt meg en hviledag, siden jeg trente både lørdag og søndag.

 

Engeljenta28: Jeg kjenner følelsen av å ikke ville på vekta. Men det er mange ganger jeg har følt meg skikkelig dvask og tung.. så ser jeg allikevel at jeg har gått ned. Fortvil ikke..

Utskeielsar høyrer med, og eg er enig med deg i at det viktigaste er å lære oss å kome på rett spor igjen etter utskeielsane :) Eg tenker at vi slankar oss, ja, men like viktig er den livsstilendringa vi går gjennom. For å kunne halde vekta etter nedgangen er det viktig å ha lagt grunnlag for dei gode vanane :) Vi kan ikkje gå tilbake til livet slik det var tidlegare; då er eg redd vi går opp igjen like fort! Derfor skundar eg meg langsomt, mens eg lærer meg dei gode vanane :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært på vekta.... opp 0,6 kg! det er som forventet.... men blir sur allikevel kjenner jeg :angry:

 

MEN jeg er motivert !

 

Idag er været om mulig enda mer fryktelig.... det blåser kraftig og regnet plasker ned i enorme mengder... men jeg skal ut å trille... så får jeg heller bli gjennomvåt! I morgen blir det ikke noen trim for da har datteren min skolefri, og vi skal til fotograf med lilleprinsen, så halve dagen går med til det...

 

lykke til med veiing engeljenta28 :)

Synd med oppgangen, men det er berre å bite tennene sammen og fortsette det gode arbeidet :) Då ser det nok lysare ut neste veke!

 

Eg skal på vekta i morgon tidleg :P Håper inderlig at veka har gitt resultat! Er fornøgd med alt som er nedgang, men har en bunad som skal passe i mai så eg ser at eg må sette inn litt større innsats framover viss eg skal klare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Gratulerer med nedgang, Olebrum! Det må føles fantastisk :D

 

Sommersnø.. det er aldri noe morsomt med oppgang. Men ikke fortvil. Og tenk positivt. Det er ikke 600 gram med fett.. det er helt sikkert bare vann i kroppen. Gi det en uke til, så er ting i balanse igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommersnø

Så flott med 1 kg ned OleBrum :D

Du har vært kjempeflink ! =)

 

Jeg depper ikke for at jeg gikk opp.... jeg vet hvorfor jeg gikk opp så jeg er ganske sikker på at jeg er på rett vei igjen nå :)

 

Ute å trilla tur i dag også, men det regnet så vannvittig at etter en halv time og 315 kcal var jeg gjennomvåt og tuslet hjem ....men jeg har iallfall fått frisk luft og 315 kcal er da ikke så tullete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...