Gå til innhold

Sjarmøretappen


Gjest frktrulte

Anbefalte innlegg

Gjest Sommersnø

veiedag.... opp 200 gram.

Føles veldig urettferdig for jeg trimmer jo hver dag !

Jeg tror ikke jeg er flink nok til å drikke vann, så jeg skal prøve å fokusere på det i dagene som kommer...

 

Skulle tro at når man spiser forholdsvis sunt og trimmer og får masse frisk luft hver dag, at man skulle bli opplagt da ? Jeg er helt ødelagt i halv 10-tiden hver eneste kveld! I tillegg har jeg fått vondt i beina, både foran på skinnleggen og på baksiden fra leggene og langt opp på lårene. Jeg trener ikke HARDT akkurat, jeg går tur hver dag, jogger litt, men det er minimalt. Jeg har skikkelige tursko, fikk de til jul, kvalitetssko, så det er ikke problemet. Aner meg at jeg burde begynne å strekke ut etter at jeg har vært ute å trimmet... har aldri trengt å strekke ut etter en trilletur før.

Jeg har også vært på helsekostbutikk og handlet noe kosttilskudd som skal gi meg overskudd og mer energi, så jeg er spent på hvor lenge jeg klarer å sitte oppe i kveld. På søndag blir jeg 30 år og det har jeg store planer om å feire lørdagskvelden, og da er detlitt kjipt å sovne under bordet før klokka 11 !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar
Gjest frktrulte

Jeg hadde en periode i vinter hvor jeg var skikkelig sliten. Alt var virkelig et ork. Begynte å ta litt ginseng, og kjente at det hjalp på kropp og sjel.

Men det er nok heller ikke dumt å tøye ut litt. Hvis du går mye på asfalt hver eneste dag, så kan man sikkert få vondt i leggene.

 

Jeg er fornøyd med gårsdagens treningsøkt. Jogget i 20 minutter, før jeg var på 1 time med body pump. Har satt meg et joggemål framover. Målet er til slutt å klare 3 km på 20 min. I går lå jeg på 2,55km. søndag var jeg på 2,53, og gangen før det var jeg på 2,43. Så det er kanskje mulig å klare det. Må bare gradvis øke farten..

 

Jeg jobber kveld og helg denne uka, så det blir en lang uke. I dag skal jeg på formiddagsspinning før jobb.. og har booket en time i morra også. I helga blir det neppe tid til mye trim. Men håper jeg skal nærme meg 15 trimpoeng denne uka allikevel.

 

Det store målet mitt er å forbrenne 120.000 kcal i løpet av året. Per i dag ligger jeg godt an til det målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Yes, forrige vekes oppgang er heldigvis historie :) Er tilbake på 87 kilo :) Satsar no på at eg ser 86 talet neste veke!

 

Har fått trimma 1 gong denne veka; 65 min gåtur og 20 min styrketrening. Skal på spinning og styrkesirkel i morgon, og håper at eg får til nokre skiturar i helga :)

 

Sommersnø: kanskje det kan vere lurt å ta en dag pause frå gåinga og sjå om det hjelp på beina? Viktig å ikkje presse seg alt for hardt, men høyre på dei signala kroppen gir oss. Og 200 gram opp er ingen krise. Fortsett å jobbe mot målet så er eg sikker på at nedgangen kjem til neste veke :) Og gratulerer med helgas 30 årsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommersnø

frktrulte : sikkert deilig med variert trening, jogging er fantastisk synes jeg :) Har et ønske om å begynne å jogge igjen etter hvert, og da uten babyvogn selvfølgelig, men venter litt enda til kveldene blir lysere og energinivået stiger!

 

OleBrum : Bra jobba=) !

 

 

Jeg går litt på asfalt men mest på grusvei =) Jeg bor på landet, og det er masse turstier rundt omkring på øya her så mulighetene er mange. Jeg vet ikke om jeg klarer å hoppe over en dag med trilletur...jeg har blitt helt avhengig av min daglige dose frisk luft og ikke minst avkobling. Også har vel babyen godt av frisk luft han og... Men jeg har denne uka holdt et mye roligere tempo, og i dag synes jeg at det holder på å 'løsne' i leggene... det siste jeg trenger er betennelse i beina. Fikk det etter min første graviditet for da gikk jeg med dårlige joggesko flere km hver dag og bare på asfalt.

 

om kosttilskudded jeg har begynt å ta virker vet jeg sannelig ikke... det er bl.annet ginseng i det, men jeg var like kveldstrøtt i går som ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linami

Hei damer.

 

Lenge siden jeg har skrevet her nå, har ikke registrert mat på noen uker og ligger så å si på stedet hvil med hensyn på kiloer, men det er godt å ha fått en pause hvor jeg ser at jeg faktisk har fått et bedre forhold til mat og holder kiloene i sjakk:)

Herlig å vite at jeg ikke går opp når jeg spiser "som vanlig" slik jeg har lært meg nå og at det er stabilt selv om jeg tar meg lov til å skeie ut litt innimellom, er sååå stolt over meg selv! Så da er det bare å oppheve pausen og trå til igjen! Det ble pause på meg fordi jeg ikke klarte å gå ned og det tror jeg var en riktig avgjørelse.

Jeg har totalt tatt av meg kun tre kilo, men folk rundt meg komenterer at jeg har gått ned i vekt (de vet ikke at jeg har gått inn for å ta av meg:))

 

Hurra for meg! (litt selvskryt må til, hi hi)

 

Ønsker dere fortsatt lykke til og nå er jeg klar for å følge dere igjen på veien i oppturer og nedturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommersnø

nå har jeg vært borte fra slanking siden torsdag forrige uke.... hadde bursdag i helgen og den ble feiret så til de grader med vin og kaker at denne uka hopper jeg over veiing....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Eg hoppa ikkje over veginga, men skulle kanskje ha gjort det ;) Opp 800 gram til 87,8 kilo :angry: Er superlei av å hoppe opp og ned mellom 87 og 88!!!!!! Måla mine er dei same så eg har ikkje lagt meg utover, men no vil eg sjå resultat :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei damer!

Jeg har vært forferdlig opptatt med jobb i noen dager. Men har fått skvist inn treningsøkter :)

Forrige uke svidde jeg av 2600 kcal (har mål hver uke på 3000). Det sier jeg meg fornøyd med, siden jeg jobbet både kveld og helg sist uke.

 

I dag har jeg hatt fri, shinet opp kåken og meg selv. Tipper jeg havner på 3000 kcal denne uka. Jeg ligger fortsatt unna vekta. Skal ha stramme tøyler fram til påske, og veier meg da. I håp om at vekta da har krøpet under 70-tallet.

 

Har vært flinkere til å trene styrke i det siste. Så håper at det skal ha sin virkning.

 

God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

da er jeg tilbake og:) etter londonturen for snart 2 uker siden så hadde jeg gått ned fra 69,9- 68.9, forrige veiing på kurs nr 2 så viste vekta 68,6, så jeg håper av hele mitt hjerte at jeg kan klare 600 gram til onsdagen for da har jeg akkurat gått ned 30 kg.

 

Er så redd for at jeg ikek skal klare det, huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Bra jobb Engeljenta! Dette klarer du. Du har vært kjempeflink.

 

Jeg våget meg opp på vekta i dag, av ren nysgjerrighet. Redd for at jeg hadde gått opp.

Men jaggu viste den ikke 70,8 kg :D

Det er nå bare 200 gram ned siden siste veiing. Ikke all verden, men jeg fokuserer på at ned er ned, og at jeg er på riktig vei.

 

Siden starten har jeg gått ned 23 kilo.. og da er det vel også naturlig at kroppen etterhvert begynner å stagnere. Nå håper jeg fortsatt på å komme meg under 70-tallet til påske :D

 

God helg damer. Måtte den bli super :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Bra jobb Engeljenta! Dette klarer du. Du har vært kjempeflink.

 

Jeg våget meg opp på vekta i dag, av ren nysgjerrighet. Redd for at jeg hadde gått opp.

Men jaggu viste den ikke 70,8 kg :D

Det er nå bare 200 gram ned siden siste veiing. Ikke all verden, men jeg fokuserer på at ned er ned, og at jeg er på riktig vei.

 

Siden starten har jeg gått ned 23 kilo.. og da er det vel også naturlig at kroppen etterhvert begynner å stagnere. Nå håper jeg fortsatt på å komme meg under 70-tallet til påske :D

 

God helg damer. Måtte den bli super :D

Heilt enig :) Ned er ned, og det er det viktig å fokusere på :) Vi som allereie har gått ned ein del kan ikkje forvente å gå ned mykje kvar veke. Sjølvsagt blir vi superfornøgd når vekta viser nedgang på over kiloen, men sånn kan det ikkje bli kvar gong... Syns du skal ver kjempestolt av 23 kilo, frktrulte :)

 

Eg håper at eg denne veka kjem over 87/88 terskelen eg har vore på etter jul. Har i alle fall trena godt denne veka; 10 trimpoeng hittil og sit og moar meg opp til intervalltrening i snøveret. Vakna til strålande sol i dag tidleg, men no snøar det og er skikkeleg surt :angry: Men.... veret skal ikkje stoppe meg!

 

Håper dokke har hatt ei super helg, og at vekta viser gode tal for alle over helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Nå..? Hvordan går det med dere? :)

Ser at siste innlegget mitt ikkje har blitt registrert. Onsdagens veging viste 86,7 kilo og en nedgang på 1,1 kilo. Superfornøgd med at eg endeleg ser 86-talet. Syns det har gått greit med maten, men i helga har det blitt både vin og godteri. Treninga går det bra med. Mandag trena eg styrke, tirsdag spinn og styrke, onsdag treningsfri, torsdag spinn og styrke og langrenn fredag og laurdag. Er på hytta i helga så det blir nok litt langrenn i dag også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

huff jeg er frustrert nå, sist onsdag veide jeg fremdeles 68,6, jeg trente tirsdag denne uken+ torsdag og fredag, og skal trene i morgen og tirsdag, men i følge vekta mi hjemme har jeg gått opp. jeg var i bursdag i går og d ble litt muffins og pasta carbonara, og brus. huff, ja det er eneste dagen jeg har skeiet ut denne uken og nå får jeg nok skikkelig svi for det og. huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Det går smått med meg, men nedover. Ville egentlig ikke veie meg på lørdag. Visste at jeg ikke hadde vært flink nok med maten. Noen middager ute, samt ikke det helt sunneste.

 

Men på lørdag veide jeg 70,6. Altså 0,2 ned siden sist. Ikke veldig masse. Men fokuserer heller på at ned er ned. Dessuten tror jeg at jeg er forbi det stadiet at jeg klarer nesten 1 kg i uka.

 

Treninga går det bra med. Har fortsatt det joggemålet mitt om at jeg til slutt skal klare 3km på 20 minutter (på tredemølle).

På lørdag satte jeg nok en gang ny pers. 2,72 km på 20 min. Jeg nærmer meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Det går smått med meg, men nedover. Ville egentlig ikke veie meg på lørdag. Visste at jeg ikke hadde vært flink nok med maten. Noen middager ute, samt ikke det helt sunneste.

 

Men på lørdag veide jeg 70,6. Altså 0,2 ned siden sist. Ikke veldig masse. Men fokuserer heller på at ned er ned. Dessuten tror jeg at jeg er forbi det stadiet at jeg klarer nesten 1 kg i uka.

 

Treninga går det bra med. Har fortsatt det joggemålet mitt om at jeg til slutt skal klare 3km på 20 minutter (på tredemølle).

På lørdag satte jeg nok en gang ny pers. 2,72 km på 20 min. Jeg nærmer meg! :D

200 gram ned er eit skritt i riktig retning :) Du får tenke på at fleire veker med litt nedgang til slutt blir fleire kilo til saman :)

 

Og med jogginga; tenker at i løpet av veka har du klart 3 km på 20 minutt :) Eg har ikkje så spesifikke mål med treninga mi, men prøver å trene så ofte som eg kan. Denne veka enda eg til slutt på 15 trimpoeng, og har berre tatt ein treningsfri dag :)

 

Lykke til med veka som kjem, damer B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Her går det saaaaakte, men sikkert nedover B) Ned 300 gram til 86,4 kilo. Skulle sjølvsagt ønske at det var meir, men det går i alle fall rett veg :)

 

Har fått trena kvar dag hittil denne veka, men har ikkje vore like flink matmessig. Vi hadde påskelunsj for foreldra i barnehagen der eg jobbar i går, og sjølvsagt så vart det en del restar. Og når pastasalaten står på bordet så klarer ikkje eg å la ver.... Pastasalat er berre så godt :P , men dessverre ikkje så sunt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har kjøpt meg løpesko som er vanntette og hele pakka. Så nå håper jeg at jeg kan bruke påskeferien til noen gode joggeturer utendørs :)

 

Jeg skal besøke foreldrene mine, og får dermet ikke tilgang på Friskhuset hvor jeg trener. Men med en matte og joggesko, så skal jeg klare meg ganske bra.

 

Jeg er ikke flink nok til å registrere alt jeg spiser, og vet at jeg hver dag spiser litt mindre enn jeg burde. Over påske skal jeg nok en gang virkelig ta tak, slik at jeg får registrert alt. Det er der jeg har mest å hente.

 

I tida framover skal jeg gjøre alt jeg kan for at jeg kommer meg et godt steg under 70 kilo til sommerferien. Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

jeg er hjemme til familien i trondheim nå frem til 8 april, ble litt utfordring i går og i dag pga feiring av min mor, men gjort er gjort og spist er spist.

 

Fikk meg faktisk en ny bukse av mormoren min i dag i str 28/32, altså 28 i vidde, steike jeg er blitt smal hehe.

 

Slekta mi sier at det er jo nesten ikke noe igjen av meg lenger, rumpe har jeg vel så å si aldri hatt men nå er den flat hehe, men jeg fikk litt rumpe i den buksen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

jeg er hjemme til familien i trondheim nå frem til 8 april, ble litt utfordring i går og i dag pga feiring av min mor, men gjort er gjort og spist er spist.

 

Fikk meg faktisk en ny bukse av mormoren min i dag i str 28/32, altså 28 i vidde, steike jeg er blitt smal hehe.

 

Slekta mi sier at det er jo nesten ikke noe igjen av meg lenger, rumpe har jeg vel så å si aldri hatt men nå er den flat hehe, men jeg fikk litt rumpe i den buksen da:)

28 i livvidde? Da er det jo faktisk ikke mye igjen rundt der. Hvor mye skal du egentlig gå ned?

 

Tror også i en sånn nedgangsprosess som vi alle er inne i.. at man ikke henger seg helt opp i vekttallet. For man kan strengt tatt se veldig slank og fin ut, selv om kanskje ikke kiloene er deretter. Muskler tar mindre plass enn fett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Hadde som mål å nå mitt neste delmål på 85 kilo innan påske, og i dag viste vekta 84,9 kilo :):):):D Ned 1,5 kilo siste veka :D Gjett om eg er fornøgd!!!

 

No reiser vi på hytta i nokre dagar, og håper at eg skal klare å halde vekta til vi kjem igjen. God påske alle sammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Då var eg tilbake etter påskeferie på hytta :) Var der frå tirsdag til søndag, og har hatt mykje bedre ver enn meldingane tilsa :) Har ikkje vore flink med maten; har hatt fleire usunne middagar og ete altfor mykje godteri :(

 

....men, eg har vore flink til å drikke vatn og trene :) Måtte ta treningsfri søndag og mandag på grunn av at eg var sjuk, men har frå tirsdag gått på langrenn eller på gåtur. Trur eg har sett ny personleg rekord med 17,5 trimpoeng på 6 dagar :D:D Så får eg sjå om det held til å halde vekta frå forrige veke....

 

Korleis går det med dokke andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har jogga mye ute i løpet av påsken. Men tror jeg bare går i null, for jeg har vært altfor slepphendt med snopet.

 

Fra og med i morra er det virkelig slutt! Da skal jeg gå inn for å klare å holde meg unna snop fram til sommerferien som starter 22. juni.

 

Sunnere livsstil og enda mer trening skal nå til for at jeg skal klare å komme meg under 70 kg.. helst ned på 65 kg til sommeren.

 

Har også inngått en pakt om at jeg ikke skal veie meg før i slutten av mai.. fram til da skal jeg virkelig gi jernet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Fortvil ikke OleBrum! Det meste er nok vann..

 

Skjerp kosten i dagene som kommer, drikk mye vann og trim, så går det lett av igjen :)

 

Jeg er godt igang etter påsken. Holder meg unna snop, og har 3 treningsøkter allerede denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...