Gå til innhold

Sjarmøretappen


Gjest frktrulte

Anbefalte innlegg

Fortvil ikke OleBrum! Det meste er nok vann..

 

Skjerp kosten i dagene som kommer, drikk mye vann og trim, så går det lett av igjen :)

 

Jeg er godt igang etter påsken. Holder meg unna snop, og har 3 treningsøkter allerede denne uka!

Motivasjonen er fortsatt på plass, og eg har drukke masse vatn og trena ein god del. Føler eg at eg er på riktig vei igjen, og føler meg mindre oppblåst i magen. Har generelt ein god følelse :) Har hatt 2 treningsfrie dagar no pga ei vond tå, men i dag var det på igjen med litt jogging.

 

Målet mitt når eg starta med vektnedgangen i haust var å kome inn i bunaden min igjen før konfirmasjonen til sønnen min i mai, men hadde egentlig gitt opp håpet i og med at det har stått litt stille etter jul. I dag skulle dattera mi sjekke om bunaden hennar fortsatt passa, og ho masa då om at eg skulle prøve min. Eg meinte at det ikkje var vits i, men ho klarte å få meg til å prøve. Og gjett om det var ein opptur :D Fekk på meg bunaden, men den er fortsatt litt for trang over brystet. Har fortsatt 3 veker igjen der eg kan jobbe hardt for å få igjen siste hektene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar
Gjest frktrulte

Hurra OleBrum! Der kan du se :)

 

Det er det som er trøsten etter slike utskeielser. Det går som regel fort av igjen.

 

Jeg er sliten i kroppen denne uka. Var 5 økter forrige uke, og var helt pudding på mandag. Men har så langt to lange økter, pluss mye gåing hit og dit.

Skal på spin2 i morra, og skal ta meg en joggetur på lørdag.

 

Må også finne meg en styrketime jeg kan gå fast på, for jeg har ikke disiplin nok til å gjøre det på egenhånd i sal.

 

Ved siden av trening så har jeg også denne uka malt en hel masse.. driver og pusser opp litt hjemme. De forbrenner jo litt det også ;)

 

Hvor ble det egentlig av de andre her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra OleBrum! Der kan du se :)

 

Det er det som er trøsten etter slike utskeielser. Det går som regel fort av igjen.

 

Jeg er sliten i kroppen denne uka. Var 5 økter forrige uke, og var helt pudding på mandag. Men har så langt to lange økter, pluss mye gåing hit og dit.

Skal på spin2 i morra, og skal ta meg en joggetur på lørdag.

 

Må også finne meg en styrketime jeg kan gå fast på, for jeg har ikke disiplin nok til å gjøre det på egenhånd i sal.

 

Ved siden av trening så har jeg også denne uka malt en hel masse.. driver og pusser opp litt hjemme. De forbrenner jo litt det også ;)

 

Hvor ble det egentlig av de andre her inne?

Du er kjempeflink med treninga :) Men pass på å ikkje ta det for hardt. Viktig å høyre på signala kroppen gir om at den treng kvile :)

 

Veit saktens ikkje kor dei vart av dei andre, men vi held i alle fall koken endå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vore ei hektisk veke og lite tid til både trening, fokus på mat og oppdatering av trådane på forumet :( Satsar på at eg klarer å halde litt meir fokus på alt i veka som kjem. Har i alle fall fåt trena spinning og styrke i dag :D

 

Korleis det har gått med vekta får morgondagen vise....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Godt jobba! :D

 

Jeg jobber kveld hver eneste dag denne uka, i tillegg til helga. Det er en utfordring å få trent så mye jeg skal. Men syns jeg er godt i gang allerede. Får meg en økt i dag også. Så tror jeg fint skal klare 15 trimpoeng.

 

Må også virkelig ta meg i nakken når det gjelder styrke. Vil så gjerne stramme opp enda mer før sommeren. Det trengs.

 

Forrige lørdag gikk jeg innom en butikk for å kikke etter bukse. Bukse er virkelig det verste jeg prøver. Syns det er veldig vanskelig å finne en som passer kroppen min.

 

Men jaggu.. der prøvde jeg faktisk en Dieselbukse som satt som et skudd. I tillegg var den faktisk to størrelser mindre enn mine andre bukser. Så nå bruker jeg 30 i buksestørrelse! :D

Litt dyr bukse, men satser på at den holder lenge. Jeg ble i alle fall veldig motivert når jeg fikk på meg den buksa. Kanskje jeg neste gang kan kjøpe en i str. 29 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba! :D

 

Jeg jobber kveld hver eneste dag denne uka, i tillegg til helga. Det er en utfordring å få trent så mye jeg skal. Men syns jeg er godt i gang allerede. Får meg en økt i dag også. Så tror jeg fint skal klare 15 trimpoeng.

 

Må også virkelig ta meg i nakken når det gjelder styrke. Vil så gjerne stramme opp enda mer før sommeren. Det trengs.

 

Forrige lørdag gikk jeg innom en butikk for å kikke etter bukse. Bukse er virkelig det verste jeg prøver. Syns det er veldig vanskelig å finne en som passer kroppen min.

 

Men jaggu.. der prøvde jeg faktisk en Dieselbukse som satt som et skudd. I tillegg var den faktisk to størrelser mindre enn mine andre bukser. Så nå bruker jeg 30 i buksestørrelse! :D

Litt dyr bukse, men satser på at den holder lenge. Jeg ble i alle fall veldig motivert når jeg fikk på meg den buksa. Kanskje jeg neste gang kan kjøpe en i str. 29 ;)

Wow, 30 i buksestørrelse :) Det er virkelig motiverande når vi kan gå ut frå klesbutikken med ein god følelse! Dei siste åra har det vore skikkeleg kjedeleg å kjøpe klær. Gikk inn med eit stort ønske om nye klær og gikk ut igjen med dårleg sjølvtillit fordi klea ikkje passa :( Kjempedeilig å gå inn i en butikk no og faktisk finne kle eg ser bra ut i :D

 

Merker at buksene mine i 44 faktisk kjennest litt for romslige ut, så kanskje eg går ut av butikken med ei i 42 neste gong? For nokre månader var det ikkje alltid at 46 passa.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har mista litt piffen om dagen. Det er ikke greit. Jeg trener, men er ikke flink nok med kosten. Jeg spiser rett og slett for lite. Jeg har ikke matlyst, og er egentlig ganske matlei.

Vet at jeg ikke spiser nok frukt og sånn også..

 

hva skal man gjøre for å få opp motivasjonen igjen?

Hvis jeg ikke spiser nok, så vil jeg jo heller ikke gå ned.. jeg vil så gjerne ned de siste 5 kiloene. Fem usle kilo..

I det store bildet er det ikke så mye, men vil være en milepæl for meg. Da har jeg endelig klart målet mitt.

 

akkurat nå virker det bare litt håpløst.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

For å få i deg nok så kan det ver ein ide å velge pålegg som gir litt meir kaloriar. Ikkje velge dei magraste heile tida, men heller prøve å kome opp i riktig kaloriinntak. For lite kaloriinntak har ikkje kroppen godt av. Ikkje gi opp i alle fall :) Eg merkar også at motivasjonen er litt slapp etter å ha tatt av 15 kilo, men eg vil så fryktelig gjerne ta av dei siste 5 også. Vi klarer dette her!

 

Eg har i alle fall fått i meg nok kaloriar i helga. Sønnen min vart konfirmert i går, så det har blitt ei helg med MASSE kaloriar. Men..... eg var fast bestemt på at eg skulle kose meg i helga! Kan ikkje rekne på kaloriar på sønnens store dag B) Og... eg var storfornøgd over å ha på meg bunaden som eg brukte sist for 16 år sidan :) No sat den som et skudd igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Fra i dag av er det full fokus igjen! Har registrert hver eneste smule til nå. Og skal fortsette framover. Tror det er der nøkkelen ligger. At jeg sørger for at jeg får i meg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Det kan nok vere lurt :)

 

Her skal det også bli fullt fokus frå i morgon av! Har nok ete ein del restar etter konfirmasjonen som eg ikkje burde ete, men har heldigvis komt i gang igjen med trening. 1t 15 min stavgang i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har i alle fall funnet ut at det ikke nytter å sitte med dårlig samvittighet for det som er spist. Det er for sent å gjøre noe med. Så lenge man tar grep, og henger i, så går det strengt tatt bra.

 

For meg er det dessuten vitkig at endringene jeg gjør, også er noe jeg kan leve med. Det å aldri unne seg litt snop eller kake er ganske utenkelig. Da tenker jeg nå mest på når det er selskaper og slikt. Jeg er altfor glad i den slags.

For meg er det heller ikke krise om jeg spiser litt sånt innimellom. Utfordringen min er å ikke spise for mye når jeg først gjør det.

 

Jeg skal i konfirmasjon 27.mai.. og vet at de blir både mye god mat og kaker. Men jeg skal gjøre mitt aller beste for å ikke gå helt bananas.

Motivasjonen min er nå at jeg skal gjøre alt jeg kan for å komme meg under 70 kg.. Selv om det endelige målet er 65, så vil det være ubeskrivelig deilig når jeg en gang kan se 69-et eller annet..

 

Har tatt på meg en ekstra kveldsvakt i dag. Hvilket vil si at jeg skal komme meg ut å jogge en solid runde før jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Vekas resultat vart 0,5 kilo opp til 85,4. Er egentlig superfornøgd med det; sånn med tanke på at eg har ete usunt i 4 dagar. Hadde egentlig trudd at eg gjekk endå meir opp :)

 

Heilt enig med deg i at vi må kunne kose oss i blant, og eg er opptatt av å lære meg dei gode vanane :) Forskjellen frå tidlegare er at eg klarer å hente meg inn igjen etter nokre dagar med utkeielsar. Det klarte eg ikkje tidlegare. Då varte utsskeielsane i evigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Litt opp er ikke nødvendigvis krise. Det er nok mest vann, og vil bli fort borte.

Og som du sier, så er det heller ikke så rart om du har spist litt usunt i flere dager.

 

Jeg har vært flink denne uka. Både med kost og trening. Onsdag ble bare fjern, siden jeg jobba kveld. Ingen skikkelige måltider, men tror jeg havnet rett til slutt med kaloriene uansett.

 

Skal veie meg på lørdag tenker jeg. Er noen uker siden sist. Sist jeg veide meg viste den 70,8. Og er kjempenervøs for hva den viser nå. Kommer til å grine om den står på stedet hvil, eller i verste fall.. om den har gått opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er skuffa i dag. Våget meg på vekta. I håp om at den skulle vise et stykke ned siden sist. Første gang sto det 70-blank, og jeg var ekstatisk. Skulle dobbeltsjekke, og da viste den plutselig 70,6. Viste det samme tre ganger, så vil tro at 70,6 er det riktige.

 

Nedtur.. bar 0,2 ned på tre uker. Det er så umotiverende som det går an. Hvorfor i alle verden går det så utrolig sakte? :(

 

Ingen tvil om at jeg må fortsette å ha full fokus framover. Minimalt (helst null) snop, masse vann og sørge for å få i meg 1600 kcal.

 

Tror uansett jeg har litt vann i kroppen denne lørdagen, siden det ble sen middag i går og flere dager med tung trening, inkl. gårsdagen. Men jeg skal ikke bruke det som noen unnskyldning.

 

Jeg fant målebåndet da. Og det viste faktisk noen cm mindre over deler av kroppen. Det er jo bedre enn ingenting. Men er så skuffa over usle 200 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Mageinnhaldet varierer frå dag til dag, så forkuser heller på at cm-målet har gått ned :) Har opplevd det nokre gongar sjølv at vekta viser lite ned ei veke og måla har gått ned. Med fortsatt fokus neste veka har eg fått eit stort hopp ned på vekta veka etter :) Får håpe du får samme opplevelsen :) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Litt sein med å registrere inn vekta mi, men har denne veka komt tilbake til vekta før konfirmasjonen :) Ned 0,5 til 84,9 kilo B) Har nok ikkje vore superflink matmessig, men greit nok.

 

Korleis går det med deg, frktrulte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

0,5 ned er jo veldig bra :)

 

Jeg skeiet litt ut på 17. mai, men ikke så mye at jeg kommer til å ha dårlig samvittighet i lang tid.

Jeg må bare bli flinkere til å registrere all maten. For jeg vet så godt at jeg får i meg altfor lite mat. Regnet med GR-formelen på nytt, og hvis jeg får 15 trimpoeng i løpet av ei uke, så skal jeg faktisk spise nesten 1900 kcal, men det er krevende å få i seg så mye. Har derfor satt meg et mål på rundt 16-1700 kcal.

 

Men da sier det seg selv at de dagene med 1200 er aaaaltfor lite. Skjerpings, skjerpings.

 

har dessuten blitt enig med meg selv. Jeg skal registrere hver eneste smule, trimme som vanlig.. kanskje fokusere enda mer på styrketrening. Og jeg skal ikke på vekta før 23. juni. Dagen før jeg flyr til Tanzania på sommerferie :D

 

Da skal jeg være fornøyd om vekta viset 69-et eller annet. Men 600 gram på en måned.. det bør være mulig om jeg gjør alt jeg burde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Lykke til med registreninga! Er sikker på at dette får du til :)

 

Eg har også skeia ut, både 17. mai og dei 2 vekene som har vore etter konfirmasjonen :( Ikkje veldig mykje, men litt heile tida. Ikkje så mykje at vekta går opp, men nok til at eg får litt dårleg samvittighet.

 

Frå mandag av er det tilbake til dei gode vanane, og håper då at vekta skal begynne å gå nedover litt fortare igjen :) Ikkje så mange vekene igjen til ferien nemleg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

I dag har jeg registrert hver smule, drukket masse vann, gått en fin kveldstur og fått i meg vitaminer. en god start på en mandag.

 

Ender nok på litt over 1600 kcal i dag, og er veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Trur eg snart må til med registrering eg også. Slit litt med å halde heilt kontroll på inntaket på hektiske dagar. Fall også for fristelsen til litt kake og sjokolade i dag, men morgendagen får vise kor ille det har gått denne veka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Då var veginga unnagjort for i dag. 85,4 og ein liten oppgang på 0,5 kilo. Siste 4 vekene har eg hoppa opp og ned mellom 84,9 og 85,4. Kan vel for så vidt vere fornøgd med det; viser at eg kan klare å halde vekta nokonlunde stabil :) Men.... målet er jo å gå litt meir ned, så eg må nok bli flinkare med maten B)

 

I dag blir det heimedag i sola B) Har ei hoft som kranglar og det er ikkje heilt forenlig med å vere på jobb i barnehage. Skal prøve å få gått meg ein roleg tur og sjå om det løyser opp litt :) Så får naprapaten prøve å ordne opp i det i morgon.

 

Stå på i veka som kjem, og nyt det fine veret :) Håper at dokke er like heldige som vi er! Tredje dagen med strålande sol og over 20 grader B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Vi er ikke like heldige med været. Jeg er jo fra Hedmark, så savner hvordan en varm vår kan være. Men her i Bodø er det som regel vind og regn.. og litt kaldt.

 

Har vært sol og flott i to dager da, om ikke 25 grader, så i alle fall finvær. Men nå er det grått igjen.

 

Registreringa går fortsatt bra. Spiser det jeg skal, og skal få inn flere treningsøkter i løpet av uka. Men nå lurer jeg på om jeg faktisk skal veie meg på lørdagen allikevel. Selv om jeg tenkte jeg skulle vente til 23. juni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...