Gå til innhold

10 kg lettere i første omgang :) Blir du med?


Gjest helenkir
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest helenkir

Heihei.

Eg e ei jenta på 23 år og har et mål om og ivertfall bli 10 lettere iløpet av denne vinteren. Tok et roede kurs på internett i høst og gikk ned 5 kg der. Har vært medlem hos grete roede i et år og har drevet en del med slanking på egen hånd, men kjenner det er vanskelig å komme igang igjen etter jul hvor alle gode kosthold vaner ble lagt til side.

Er veldig glad i trening, og trener på senter 3-4 ganger i uken, gruppetimer er en fantastisk måte å komme igang med treningen, da er en flere samlet og har en instruktør som motiverer! Men det er kostholdet som er utfordringen, er alt for glad i søtsaker og har lett for og overspise, må virkelig få kontroll på inntaket.

Var på vekten igjen idag og den er økt med 2 kg, og mer enn det vil eg ikkje at den skal øke, nå skal det gå nedover igjen :) Har erfart fra kurset hvor utrolig mye enklere det er når en ikkje er alene om målet men har noen som motiverer. Så derfor håpe eg at der e någen som har lyst å bli med på målet om og ivertfall bli 10 kg lettere. Syns det e greit med veiedag på mandagen, ny uke og ny start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vil også veldig gjerne ned 10 kg i første omgang. Fikk ei datter i oktober og vekta er enda ikke nådd "før gravid"-vekta. 6 kg ned og jeg er der jeg var før.

I tillegg vil jeg ned 10 kg fra det, men jeg nøyer med 10 kg ned fra der jeg er nå til å begynne med.

 

Jeg går turer hver dag, ca 1 time. Går i oppoverbakker! MASSE! Vekta har stått stille siden 3 uker etter fødsel(er 12 uker siden nå), så det er lite motiverende. Kostholdet er vel helt greit, blitt en del cola(rart hvordan man får et sug etter ting), og jeg har vel vært dårlig til å spise små måltider ofte. Har fort blitt 2-3 måltider om dagen, noe som er for lite.

 

Målet mitt er vel 10 kg innen mai/juni, noe jeg tror jeg kan klare :)

 

Forresten, jeg blir 22 år i mars ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helenkir

Hei.

Så kjekt at du er med, tror absolutt det kan vær ein god motivasjonsfaktor at me ikkje e alene om målet, så dette ska me klara :)

Gratulere med datteren foresten, veldig kjekt då :)

 

Tenke og at 10 kg er et godt mål å starte med, eg har ca 10 kg igjen til det eg har satt som idealvekten, men om eg blir fornøyd da vil jo vise seg :) Enig at det bør være mulig å være i mål innen mai/juni.

Passer det greit for deg å ha veiedag på mandagen? Hadde det når eg gikk på kurs og syns det var veldig greit. Då blir det litt vanskeligere å spise masse tull i helgene fordi en vet en skal på vekten på mandag...

 

Veldig bra at du er så mye på tur då, så får du vell litt ekstra vekt hvis det e vognen du er ute å går med. Men det e jo bedre at vekten har stått stille enn at den har økt ivertfall, og siden du er så mye ute på tur er det sikkert noe i kostholdet som må endres. Har også blitt dårligere til å spise ofte etter kurset, men eg vett jo at det er mye bedre å spise oftere, for da slipper en å være veldig sulten før hvert måltid og unngår overspising. Men det krever litt planlegging, men det må liksom bare få bli en god vane. Det var det første fokuset på kurset, spis hver 3 time. Siden vi begge ikke har noe særlig problem med aktivitetsnivået så får kostholdet være fokuset. Må få gang med på hyppigere måltider :) Ja kjenne veldig godt til det å få et sug etter ting, føles ut som om eg e sukkeravhengig avogtil, hehe. Tenker eg skal kutte ut alt av søtsaker i en uke nå bare for og komme over første hinderet, må vende av kroppen med og få mye søtsaker, men det er vanskelig nå etter jul hvor det har vært tilgang med det hele tiden. Men har kvittet meg med alt som kan være av fristelser, det hjelper å kaste det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :D

 

Jeg er med! Nå skal de såkalte «kjærestekiloene» mine bort (dumt at kiloene ikke forsvinner automatisk når forholdet slutter) ;) Vil også i første omgang gå ned 10kg til i slutten av mai/begynnelsen av juni! Skal i flere konfirmasjoner og bryllup, så vil gjerne klare å få på meg bunaden uten å ha pusteproblemer ;)

 

Begynte å trene tre ganger i uken i oktober, men kjenner nå at det er vanskelig å komme i gang etter julen! Hjeeelp! Mangler også inspirasjonen til å trene! Noen tips til trening??

 

Er forresten 20 år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helenkir

Kjempe flott, jo flere jo bedre ;)

Hehe, kjærestekiloene, liker navnet.

 

Ja det kan være vanskelig å komme igang igjen etter mye sofasitting i julen :-s, men en må bare komme igang igjen.

Eg holde meg stort sett på treningssenter, er du medlem dr?

Ikkje lett å komma seg ut på noe joggetur nå i vinterstid med mye dårlig vær, ivertfall her på vestlandet, så treningssenter er en fin ting :)

Men eg vil absolutt anbefale å finne en treningspartner nå i starten, slik at dere kan motivere hverandre. Så er det lurt å sette av tid på timeplanen til trening, la det bli en like naturlig ting som å gå på jobb eller skole. Hvis du har tid til å trene om morgenen så ta på treningsklærna med en gang når du står opp :)

Bli med på gruppetimer, eg syns det e mye kjekkere og gjøre enn og trene på egenhånd, då har du ein instruktør som pushe deg og motivere deg. Finn noe som du syns er kjekt, prøv gjerne ut forskjellige treningsformer og finn noe som passer deg. Eg e hekta på styrketrening for tiden og er med på bodypump timer, helt topp. Tror det er viktig at det kan være kjekt å trene, er jo ikkje alltid det er like kjekt, men stort sett gleder eg meg til timene :) Og hvis eg kjenner at det ikke lenger er så kjekt så prøver eg nye timer og nye treningsformer, det er viktig med variasjon!

Kjøp gjerne en pulsklokke og, motiverende og kunne se fremgangen ved hjelp av den. Også ser en jo også hvor mange kalorier som er forbrent, det er alltid gøy ;) Dette har ivertfall fungert veldi godt for min egen del, håpe någe av det kan funka for deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag på mandager er greit.

 

Vekt 16.januar: 74 kg

 

Idag begynte jeg 30 days shred. Det var tungt, men deilig å ha begynt.

I morgen skal jeg da fortsette 30 days shreden, i tillegg gå en tur med vogna.

Onsdag har jeg avtale med andre mødre, sammen skal vi trille laaaaang tur.

 

30 days shreden er TUNG! Puh, men jammen er det deilig og jeg gleder meg til å se resultater.

 

Frokost: 1 Wasa rugsprø med philadelphiaost og agurk

Mellommåltid: Go' morgen yoghurt

Middag: 2 tacolefser med innhold

 

Plan resten av kvelden:

Mellommåltid: ananas

Kveldsmat: Havregrøt

 

 

Jeg aner ikke om dette er sunt nok, men føler ikke det er usunt.

Har kun drukket vann =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helenkir

Alltid spennende med veiedagene.

Vekt mandag 16.01 : 82,4 kg.. Gått ned 1,6 kg fra forrige uke, herlig start :)

(Er ca 180cm høy)

Men sånn føler eg det er hver gang når en begynner på igjen etter en pause, går ned mye i starten, også blir det vanskeligere etterhvert. Men alltid motiverende med en god start!

Hadde du gått ned noe fra forrige uke?

Hva er en 30 days shred??

 

Såg ud som en fin sammensetting av måltider :)

Her sliter eg fortsatt litt med og passe på å spise hver 3 time. Jobber ganske mye og da har vi en lunsjpause på en 8 timersdag. Ikkje alltid eg komme det på eller får tid til noe mer enn det :-s Men må bli flinkere på mellommåltidene.

 

Vann er topp. Eg drikker kun vann med kullsyre, håper ikkje det utgjør noe forskjell...

Klar for en ny uke her. Har holdt med for snop og alt annet søtt en uke nå, ingenting i helgen, det er jammen utfordrende. Men ofte er det vanskeligst de første dagene og ukene, også blir det lettere etterhvert. Vil fortsette slik en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...