Gå til innhold

Grei ferdigmat for frøkner med hast?


Gjest smurfeguri

Anbefalte innlegg

Gjest Movistar

Finnes det noen pakker med ferdigmat som er greit å spise når man går på GR-kurs, meny 1-2?

 

Tenker på sånn type Fjordland, Toro etc?

 

Noen tips?

 

Alt er jo "greit" på GR =) Mange av disse ferdigrettene inneholder jo mye salt og fett, men mye ligger i sausen så om du hiver vekk mesteparten av sausen i de sausete rettene er du nok langt på vei. Det er jo vanskelig å finne kcal med slikt da. Fjordland har jo "et lettere valg" også, men er usikker på hvor "lette" disse er.

 

Men du kan jo kjøpe de ferdigkokte potetene og varme magrere ferdigkarbonader (feks rema 1000 har slike), fiskekaker el. annen enkel mat i mikro og spise rå grønnsaker til (feks er tomater og litt ketchup knallgodt til karbonader).

 

Min favoritt hurtigmiddag er trøndersodd på boks. Ca 55 kcal per 100 gram. Da kan man spise mye uten at det er krise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfeguri

Tusen takk for fint svar, "Movistar"!

 

Det er kjekt med noe hurtigmattips, det hender jo det blir litt hektiske dager :) Men godt tips med lette karbonader og ferdigpoteter! Og cherrytomater er jo namnam uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp spist Thai Fiskesuppe fra Fjorland, og likte den veldig godt. Den er i serien Et lett valg, har 434 kcal og er nøkkelhullsmerket.

Kan ikke akkurat sammenlignes med maten fra skikkelig thai-restaurant, men veldig god å ty til når jeg er sliten og vil ha noe som krever minst mulig innsats :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...