Gå til innhold

Motivasjonsvenn ønskes!


Gjest Peach90

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg er en jente på 21 år. Har Gått på Grete Roede-kurs siden slutten av Mai 2011. Har gått ned 10kg siden jeg startet, men ønsker nå en motivasjonsvenn for å gå ned de resterende kiloene.

Min største utfordring ved å gå ned i vekt er å spise flere og midre måltider. Jeg har lett for å spise frokost for så og gå helt til middag uten å spise. Da er jeg naturlig nok veldig sulten og ender opp med å spise langt mer enn det jeg burde. Jeg er generelt veldig glad i mat og synes stort sett alt er veldig godt, og da er det lett å ta en posjon for mye.

Jeg trener litt sammen med kjæresten min og av og til med venninner, men synes det er vanskelig å komme meg ut og trene på egenhånd. Skulle gjerne hatt en motivasjonsvenn i samme båt; som jeg kunne prate med om erfaringer, oppturer, nedturer og oppmuntre hverandre.

 

Startvekt: 81,6 kg

Vekt nå: 71,2 kg

Mål til Mai 2012: 63 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Hei :) Jeg kan prøve å motivere deg, hvis du motiverer meg? ;)

 

Jeg er en jente på 21år jeg også. Bor i nordnorge med en samboer og 2 barn på 3 år og en 7 mnd.

Startet på Grete Roedekurs for en uke siden å denne uka har jeg gått ned 1,3kilo! Min startvekt er 77,7 å min trivselsvekt er 55-60kg

 

Min størtste utfordring er nokk også det å spise så ofte, før spiste jeg bare mellom 1-3 måltider pr dag, å store porsjoner.

Å det å lage middag som alle liker (!)

 

Jeg er på spinning en dag i uka, å Bodyjam en dag i uka.

Resten av dagene går jeg turer. Har en Golden retriver som krever sitt. Så må jeg vel begynne trene litt styrke også.

 

I dag har jeg ingen middagsplaner klare men tror det blir Greteroede sin oppskrift på middelhavskylling, den så kjempegod ut!

også skal jeg ut å gå en times tid etter at ungene er lakt :)

 

God dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekstralett

Hei! :)

 

Jeg er en jente på 20 år, aldri gått Grete Roede kurs, men interessen for kosthold osv er blitt stor den siste tiden. Bor med samboer og tre katter på østlandet.

Min trivselsvekt er også på 63 kg, men veier nå 69 kg (startet på 72, men har veid 75 på det meste). Er 170 cm høy.

Kjenner meg veldig igjen i det du sier om å vente helt til middag og da "overspise" og deretter unnskylde seg med at "men, det er jo så godt!"... Heldigvis har jeg fått en jobb hvor jeg får 2-3 måltider hver dag, så nå er utfordringen og ikke spise Fulle måltider hver gang.

Ellers prøver jeg å trene litt på egenhånd, men skulle ønske jeg hadde en "fast motivator" :) Det går stort sett i powerwalking/jogging (prøver sakte men sikkert å bygge opp litt kondisjon) + rokkering og div. styrkeøvelser.

 

Syns det høres ut som om vi er i sånn nogenlunde samme båt; så, vil du ro med meg? :D

 

(Og forresten; KJEMPE BRA jobba med ca.10 kg ned! Imponert!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, nå er vi tre stykker som kan motivere hverandre! :)

 

Kjempebra med 1,3 ned, Tullsjura! Hvordan var forresten Grete Roede sin middelhavskylling? Er den å anbefale? Jeg har vært alt for dårlig til å bruke oppskriften i GR bøkene, må bli flinkere!

 

Ekstralett, så flink du har vært med å gå ned 6kg helt på egenhånd! Det er ikke lett!

 

Jeg bor forresten i leilighet på østlandet sammen med kjæreste og katt. :) Er generelt ganske opptatt av kosthold og trening, men ikke så flink til å holde på treningen over tid. Blir veldig ofte til at jeg trener bra i 2 uker også stopper det opp i en periode også må jeg slite litt for å komme igang igjen.

 

Jeg sliter også mye med fristelser og startet derfor en godteriavtale med kjæresten min i oktober. Han holdt ut en måned mens jeg har enda ikke spist noen verdens ting! *Stolt* Trodde faktisk aldri at jeg skulle klare å holde ut så lenge på egenhånd uten at det er noe å tape på at jeg spiser noe godteri, men når man har gått noen uker uten får man ikke så lyst på heller.

Jeg synes det er veldig mye lettere å avstå fra fristelsene hvis jeg ligger helt unna. Det blir nesten umulig for meg å f.eks bare ta èn sjokoladebit, for da vil jeg bare ha enda mer. Hvordan er dette for dere? Klarer dere å nøye dere med èn eller to biter av noe godt?

 

Vi kunne jo hatt en avtale vi? Veldig vanskelig å kontrollere hverandre, men vi gjør jo dette for vår egen skyld så er jo bare dumt for oss selv å "jukse". Kunne jo bare hatt en åpen greie på det og at vi forteller hverandre hvis vi har sprukket og om det faktisk var så godt at det var verdt det? Hva synes dere om det?

 

Veier dere, dere en fast dag i uken? Isåfall hvilken dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Middelhavskyllingen var virkelig å anbefale :)

 

I går spiste vi GR sin oppskrift på Fullkornspaste og kjøttsaus, var også veldig godt!

 

Jeg kjenner jeg har blitt mye mer aktiv, å jeg gleder meg til jeg skal trene! Godt å komme inn i en slik rutine :)

 

Jeg har også startet en godteriavtale med kjæresten min, startet på nyttårsaften. Målet er 1år uten godterier, sukkerbrus og annet snacks. Har gått veldig bra til nå, kjenner ikke noe søtsug :)

Enste jeg får lov å spise, hvis jeg virkelig må er 70% sjokolade. Men det liker jeg ikke så godt, så har ikke spist det heller :P

Å til jul, hvis jeg klarer meg uten noe godterier så skal jeg få en hjertedimant i ringen min (haha, å DET vil jeg ha altså!)

 

Jeg er kanskje litt lik deg, kan ikke bare spis en sjokolade, da kommer søtsuget med en gang.

Vi kan godt ha en slik utfordring, har vært artig :)

 

Jeg går på kurs å har veiedag på Onsdag :)

 

Veier dere all mat??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt to veldig bra treningsøkter i går og i dag, så nå har jeg kommet meg igang igjen! Det er deilig! Også har jeg inngått enda en avtale med to venninner. Avtalen går ut på at vi skal trene minst tre ganger i uken frem til 12. Mars (Lønningsdag) og da kan vi spandere på oss noe vi har lyst på (I mitt tilfelle tre Victorias Secret bikinier.) :) Har funnet ut at det er veldig lurt å ha avtaler med noen andre eller seg selv, også premiere seg selv litt når man har gjennomført det.

 

Jeg spiser heller ikke noe snacks, kake, drikker ikke brus osv i min lille avtale med meg selv. Man får en veldig mestringsfølelse når man klarer å holde ut lenge, så det er veldig motiverende i seg selv. :)

Hjertediamant i ringen ja! Da måå du jo bare klare deg til over jul! Det er HVERTFALL motivasjon :D

 

Jeg har ikke startet på kurs nå etter nyttår enda, men tror jeg skal starte på mandag hvis jeg kan ta meg råd til det. Men kommer uansett til å veie meg hver mandag.

 

Nei, jeg veier ikke all mat. Jeg pleier å veie det jeg vet er mye kalorier i eller hvis jeg er veldig usikker. Når jeg har veid den samme tingen noen ganger vet jeg jo sånn ca, så da bruker jeg øyemål. Men burde kanskje veid litt mer noen ganger. Men grønnsaker, frukt og bær veier jeg ikke. Hva med dere?

 

Har dere forresten noen tips til gode frokoster/lunsjer? Jeg har lett for å spise det samme hver dag i lengre perioder og går litt lei. Spiser blandt annet mye havregrynsgrøt med bær og litt honning, det er veldig godt. Ellers går det mest i knekkebrød, og det blir litt kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekstralett

Ekstralett, så flink du har vært med å gå ned 6kg helt på egenhånd! Det er ikke lett!

 

Jeg bor forresten i leilighet på østlandet sammen med kjæreste og katt. : ) Er generelt ganske opptatt av kosthold og trening, men ikke så flink til å holde på treningen over tid. Blir veldig ofte til at jeg trener bra i 2 uker også stopper det opp i en periode også må jeg slite litt for å komme igang igjen.

 

 

Kjenner meg veldig igjen i det å ikke klare å holde på treningen over tid:( Vært ganske flink (i mine øyne) de siste tre ukene, med 2-4 økter per uke, men kjenner jeg meg selv rett er det ikke lenge til jeg blir vippet av pinnen. Sambo er litt av og på med å være med å trene, men det er liksom bare "når han føler for det". Jeg har vært medlem på Elixia, men det ble for langt å reise(30 min), og her jeg bor er det nærmeste et knøttlite treningsstudio med to møller, et par sykler og en av hver av andre heelt basic (-gamle!) apparater, eller Innersvingen Sirkeltrening (der finnes det også møller og elipsemaskiner så vidt jeg vet). Litt nysgjerrig på den siste, men hva tror dere? 2-3 runder "i sirkelen"+ kondisjon 2-3 ganger i uken - kan det funke?

 

Jeg sliter også mye med fristelser og startet derfor en godteriavtale med kjæresten min i oktober. Han holdt ut en måned mens jeg har enda ikke spist noen verdens ting! *Stolt* Trodde faktisk aldri at jeg skulle klare å holde ut så lenge på egenhånd uten at det er noe å tape på at jeg spiser noe godteri, men når man har gått noen uker uten får man ikke så lyst på heller.

Jeg synes det er veldig mye lettere å avstå fra fristelsene hvis jeg ligger helt unna. Det blir nesten umulig for meg å f.eks bare ta èn sjokoladebit, for da vil jeg bare ha enda mer. Hvordan er dette for dere? Klarer dere å nøye dere med èn eller to biter av noe godt?

 

Vi kunne jo hatt en avtale vi? Veldig vanskelig å kontrollere hverandre, men vi gjør jo dette for vår egen skyld så er jo bare dumt for oss selv å "jukse". Kunne jo bare hatt en åpen greie på det og at vi forteller hverandre hvis vi har sprukket og om det faktisk var så godt at det var verdt det? Hva synes dere om det?

 

Veier dere, dere en fast dag i uken? Isåfall hvilken dag? : )

 

 

Har ikke hatt noen avtale med noen tidligere, så jeg er med!

Har til nå prøvd så godt jeg kan å holde meg unna, med unntakk av en kveld i uken - og den går stort sett bort på fredager - da er det fredagskos på jobben.. Men jeg er villig til å gi det et forsøk!

Har bare et spørsmål først: Betyr det nulltoleranse for sukker eller kun godteri? :)

 

Har ingen fast veiedag, men virker som om onsdag er den store veiedagen? ;)

 

Middelhavskyllingen var virkelig å anbefale :)

 

I går spiste vi GR sin oppskrift på Fullkornspaste og kjøttsaus, var også veldig godt!

 

Jeg kjenner jeg har blitt mye mer aktiv, å jeg gleder meg til jeg skal trene! Godt å komme inn i en slik rutine : )

 

Jeg har også startet en godteriavtale med kjæresten min, startet på nyttårsaften. Målet er 1år uten godterier, sukkerbrus og annet snacks. Har gått veldig bra til nå, kjenner ikke noe søtsug : )

Enste jeg får lov å spise, hvis jeg virkelig må er 70% sjokolade. Men det liker jeg ikke så godt, så har ikke spist det heller : P

Å til jul, hvis jeg klarer meg uten noe godterier så skal jeg få en hjertedimant i ringen min (haha, å DET vil jeg ha altså!)

 

Jeg er kanskje litt lik deg, kan ikke bare spis en sjokolade, da kommer søtsuget med en gang.

Vi kan godt ha en slik utfordring, har vært artig : )

 

Jeg går på kurs å har veiedag på Onsdag : )

 

Veier dere all mat??

 

Åh, håper virkelig jeg og snart kommer til det punktet hvor jeg faktisk kan glede meg til å trene! Good for you! :)

 

Veier veldig sjeldent mat, alt går stort sett på øyemål her i huset.

 

 

 

Hvor og hva trener dere forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekstralett

Nå har jeg hatt to veldig bra treningsøkter i går og i dag, så nå har jeg kommet meg igang igjen! Det er deilig! Også har jeg inngått enda en avtale med to venninner. Avtalen går ut på at vi skal trene minst tre ganger i uken frem til 12. Mars (Lønningsdag) og da kan vi spandere på oss noe vi har lyst på (I mitt tilfelle tre Victorias Secret bikinier.) :) Har funnet ut at det er veldig lurt å ha avtaler med noen andre eller seg selv, også premiere seg selv litt når man har gjennomført det.

 

Det hørtes ut som en super idé!

Jeg skal til Gran Canaria 21. mars (gulroten!), så kanskje jeg skulle gjort det samme - hatt VS bikini som "premie" ;)

 

 

Har dere forresten noen tips til gode frokoster/lunsjer? Jeg har lett for å spise det samme hver dag i lengre perioder og går litt lei. Spiser blandt annet mye havregrynsgrøt med bær og litt honning, det er veldig godt. Ellers går det mest i knekkebrød, og det blir litt kjedelig..

 

Jeg er ufattelig dårlig på frokost (har et alt for stort sovehjerte til å ta meg tid til å spise i steden for å sove;p), men smoothie er jo veldig enkelt og innmari godt + masse næring og vitaminer! Her er det jo endeløse muligheter, så du trenger ikke bli lei heller =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det å ikke klare å holde på treningen over tid:( Vært ganske flink (i mine øyne) de siste tre ukene, med 2-4 økter per uke, men kjenner jeg meg selv rett er det ikke lenge til jeg blir vippet av pinnen. Sambo er litt av og på med å være med å trene, men det er liksom bare "når han føler for det". Jeg har vært medlem på Elixia, men det ble for langt å reise(30 min), og her jeg bor er det nærmeste et knøttlite treningsstudio med to møller, et par sykler og en av hver av andre heelt basic (-gamle!) apparater, eller Innersvingen Sirkeltrening (der finnes det også møller og elipsemaskiner så vidt jeg vet). Litt nysgjerrig på den siste, men hva tror dere? 2-3 runder "i sirkelen"+ kondisjon 2-3 ganger i uken - kan det funke?

Da har du jo vært flink ganske lenge nå da! Så hvis du er med på avtalen med VS bikini som gulrot blir det bra!:) Det skal vi klare! Synes det høres bra ut med den treningen du tenker å hver uke jeg.

Vet ikke hvordan dere jobber/går på skole, men jeg jobber bare som assistent/vikar så jeg jobber forskjellig hver uke avhengig av hvilke vakter jeg får. Så for min del synes jeg det funker bra å skrive inn i planleggeren en uke av gangen hvilke dager jeg skal trene, i forhold til hva som passer best den uken. Når det er skrevet et sted er det lettere å få gjort. :) Elipsemaskin er faktisk ganske bra synes jeg, brukte det mye for en god stund tilbake.

 

Jeg er ufattelig dårlig på frokost (har et alt for stort sovehjerte til å ta meg tid til å spise i steden for å sove;p), men smoothie er jo veldig enkelt og innmari godt + masse næring og vitaminer! Her er det jo endeløse muligheter, så du trenger ikke bli lei heller =)

Frokost er jo det viktigste måltidet, så det må vi finne en løsning på! Er det sånn at du får så dårlig tid om morningen fordi du sover til siste sekund da? Eller har du heller ikke lyst på? Jeg sover ofte også helt til jeg bare må kaste på meg klær og litt sminke og løpe, men så er jeg ganske heldig med at det ikke er noe problem å spise med en gang jeg kommer på jobb. Så hvis jeg ikke rekker å lage meg frokost hjemme kaster jeg enten med meg noe i vesken så jeg kan lage på jobb eller så har jeg ofte en nødløsning. Nødløsning kan f.eks være en Skyr (Hvis du liker det) i kjøleskapet, som du bare kan ta i hånda og løpe. Eller det kan være en Nutrilettbar (Den nye med Karamell og den som heter Crunch bar er faktisk ganske gode!) Jeg har nesten alltid en sånn i vesken og den kommer ofte til nytte! Nøtter, frukt og andre enkle ting kan også være greit å ha hvis man som regel ikke rekker å lage seg noe. Men Smoothie var forresten en god idé! Har ønsket meg sånn smoothiemaker lenge, men får bruke stavmikseren så lenge..

 

Har bare et spørsmål først: Betyr det nulltoleranse for sukker eller kun godteri?

Jeg har hvertfall ikke nulltoleranse for sukker. Det gjeller bare godteri, kaker, brus (Jeg liker faktisk ikke brus uansett,) og annen snaks.

 

Hvor og hva trener dere forresten?

Jeg pleier å variere litt med forskjellige timer på treningssenteret og egentrening. Nå fremover skal jeg prøve å trene mest styrke og moderat kondisjon, da de som kan dette sier at det er det beste. Sånn som i dag når jeg kom på treningssenteret varmet jeg først opp 20min på tredemølle (12-15% stigning, 5,5-7km/t), 40min styrketrening også 20min på tredemølle igjen (12-15% stigning, 5,5-7km/t.) Så kommer jeg også til å variere med litt styrke og kondissjonstimer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Ja, det er godt å glede seg til trening!

Nå trener jeg en gang i uka spinning (i morgen blir min andre gang:P)

og en time Zumba/bodyjam i uka (på treningssenter)

også har jeg tenkt å begynne å trene litt tung styrke også!

Men da må jeg spise mye mer, å det er vanskelig altså! Jeg plages jo alerede med å komme opp i nokk kcal..

 

De dagene jeg ikke er på treningssenteret går jeg en tur i et høvelig bra tempo i ca en time :)

Men i dag har jeg hatt fridag!

 

Når det gjelder frokosten, så spiser jeg enten knekkebrød med "så lett" gulost med skivede cherrytomater oppå. eller havregryn med melk og litt banan på toppen. Brødskive med makrell i tomat spiser jeg også :)

Å en veldig god lunch er GR sin kyllingsandwich *mmm* (men jeg kutter ut avokado å legger på litt fetaost)

 

 

Her veier jeg ikke så mye mat, skulle kanskje ha gjort det, men regner ganske groft å registrerer all mat på disse sidene.

Men tror man kommer langt med sunn fornuft, sunn mat, moderate mengder å trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei jeg vet jeg er litt eldre enn dere, men de fleste venninnene mine er mellom 20 og 25 år så håper det går bra at jeg kan bli med her alikevel:)

 

Jeg går på grete roedekurs, ikke nettkurs, og skal

veie meg på kurset på onsdag, ikek skeiet ut en eneste gang:) helt kuttet ut brus og merker at jeg ikke har det søtsuget lenger, men jeg har en last da og det er at jeg snuser hehe.

 

jeg har siden 2007 gått ned fra 98 kg til 72,9 så jeg har oppnådd noe, men skal ned mellom 16 og 20 kg nå pga brystreduksjon.

 

Og fikk og reisegavekort(penger) av foreldra mine til jul for å dra til london og det skal jeg ikke bruke før jeg har gått ned ihvertfall halvparten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekstralett

Frokost er jo det viktigste måltidet, så det må vi finne en løsning på! Er det sånn at du får så dårlig tid om morningen fordi du sover til siste sekund da? Eller har du heller ikke lyst på? Jeg sover ofte også helt til jeg bare må kaste på meg klær og litt sminke og løpe, men så er jeg ganske heldig med at det ikke er noe problem å spise med en gang jeg kommer på jobb. Så hvis jeg ikke rekker å lage meg frokost hjemme kaster jeg enten med meg noe i vesken så jeg kan lage på jobb eller så har jeg ofte en nødløsning. Nødløsning kan f.eks være en Skyr (Hvis du liker det) i kjøleskapet, som du bare kan ta i hånda og løpe. Eller det kan være en Nutrilettbar (Den nye med Karamell og den som heter Crunch bar er faktisk ganske gode!) Jeg har nesten alltid en sånn i vesken og den kommer ofte til nytte! Nøtter, frukt og andre enkle ting kan også være greit å ha hvis man som regel ikke rekker å lage seg noe. Men Smoothie var forresten en god idé! Har ønsket meg sånn smoothiemaker lenge, men får bruke stavmikseren så lenge..

 

Er nok stort sett pga dårlig tid ja, men i det siste har jeg i det minste prøvd å få med meg en banan eller liten yoghurt/skyr, sammen med kaffen (klarer meg ikke uten om morgenen;p). Jeg har en time i bil på vei til jobb, så der kan jeg jo spise, men ja; det er ikke alltid like lett når jeg helst skulle sovet til minst kl. 11 :P Det tar vel ca 2-3 timer fra jeg står opp til jeg spiser på jobb, men da er det varmmat/middagsmat, så for å ikke spise mer enn jeg skal er det greit å få i seg noe på morgenen også.

Fikk et tips om å gjøre klar all frukt kvelden i forveien, samt å ha juice/yoghurt/havregryn i blenderen og bare sette den i kjøleskapet til morgenen etter, sånn at det bare er å hive alt oppi og lage smoothie. Får prøve det ut til uken! ^^

 

 

Hei jeg vet jeg er litt eldre enn dere, men de fleste venninnene mine er mellom 20 og 25 år så håper det går bra at jeg kan bli med her alikevel:)

 

Jeg går på grete roedekurs, ikke nettkurs, og skal

veie meg på kurset på onsdag, ikek skeiet ut en eneste gang:) helt kuttet ut brus og merker at jeg ikke har det søtsuget lenger, men jeg har en last da og det er at jeg snuser hehe.

 

jeg har siden 2007 gått ned fra 98 kg til 72,9 så jeg har oppnådd noe, men skal ned mellom 16 og 20 kg nå pga brystreduksjon.

 

Og fikk og reisegavekort(penger) av foreldra mine til jul for å dra til london og det skal jeg ikke bruke før jeg har gått ned ihvertfall halvparten:)

 

Hei engeljenta! :)

 

Kan jeg spørre; hvorfor må du ned SÅ mye for brystreduksjon? Nå vet jeg jo ikke hvor høy du er da, men syns at rundt 50 kg hørtes litt lite ut :unsure:

 

Reisegavekort fikk jeg også, og det har virkelig hjulpet på motivasjonen min - gøy å ha noe å virkelig se frem til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekstralett

Jeg klarte forresten ikke vente med å måle/veie denne uken, så gjorde det i dag :rolleyes: Og positivt overrasket ble jeg! ;D

 

 

Til venstre er målene jeg startet med og til høyre er målene i dag:

 

Midje o.navel: 76 cm - 75 cm

Midje u.navel: 90 cm - 87,5 cm

Bryst: 94 cm - 92,5 cm

Hofter: 94 cm - 93 cm

Armer: 28 cm - 28 cm

Lår: 59 cm - 58,5 cm

Rumpe: 103,5 cm - 100,5 cm

 

cm til sammen: -9,5 cm :D

 

Når jeg skrev det første innlegget mitt her på onsdag var det ni dager siden jeg hadde veid meg og veide da 68 kg. Dvs at det er 12 dager siden sist, og i dag viste vekten 66,9 kg! :D

 

Nå skal jeg feire med en smoothie og dra med meg kjæresten ut på tur! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å glede seg til trening!

Nå trener jeg en gang i uka spinning (i morgen blir min andre gang:P)

og en time Zumba/bodyjam i uka (på treningssenter)

også har jeg tenkt å begynne å trene litt tung styrke også!

Men da må jeg spise mye mer, å det er vanskelig altså! Jeg plages jo alerede med å komme opp i nokk kcal..

Jeg slet også leenge med å spise nok! Synes det var veldig vanskelig å få i meg alle kaloriene man skal ha på GR, men nå går det bedre. Hvilken meny har du? Jeg hadde først meny 2, men nå har jeg meny 1.. Kanskje derfor det er mye lettere nå også :P Men hvis du synes det er vanskelig å komme opp i nok kalorier kan du jo prøve å spise sunn mat som har høyt kaloriinnhold. Sånn som avokado og nøtter, for det er bedre enn å ta større posjoner. Eller så kan du jo bruke f.eks Nutrilett sine Proteinbarer som tilskudd rett før eller etter trening og sånn. En bar ligger jo på rundt 200Kcal og da får du deg et måltid samtidig som du får i deg litt proteiner som er viktig når man trener styrke. Også blir man ganske mett uten å bli full i magen :)

 

Hei jeg vet jeg er litt eldre enn dere, men de fleste venninnene mine er mellom 20 og 25 år så håper det går bra at jeg kan bli med her alikevel:)

 

Jeg går på grete roedekurs, ikke nettkurs, og skal

veie meg på kurset på onsdag, ikek skeiet ut en eneste gang:) helt kuttet ut brus og merker at jeg ikke har det søtsuget lenger, men jeg har en last da og det er at jeg snuser hehe.

 

jeg har siden 2007 gått ned fra 98 kg til 72,9 så jeg har oppnådd noe, men skal ned mellom 16 og 20 kg nå pga brystreduksjon.

 

Og fikk og reisegavekort(penger) av foreldra mine til jul for å dra til london og det skal jeg ikke bruke før jeg har gått ned ihvertfall halvparten:)

Velkommen skal du være! :D

(Jeg snuser også... <_< ) Men har planer om å slutte når jeg har gått ned det jeg skal. De andre gangene jeg har prøvd å slutte har jeg gått opp så mye, så denne gangen vil jeg være sånn at det ikke er krise hvis jeg går opp litt, for da bare begynner jeg igjen :P

 

Du har jo gått ned masse allerede, kjempebra! :)

 

Jeg klarte forresten ikke vente med å måle/veie denne uken, så gjorde det i dag :rolleyes: Og positivt overrasket ble jeg! ;D

 

 

Til venstre er målene jeg startet med og til høyre er målene i dag:

 

Midje o.navel: 76 cm - 75 cm

Midje u.navel: 90 cm - 87,5 cm

Bryst: 94 cm - 92,5 cm

Hofter: 94 cm - 93 cm

Armer: 28 cm - 28 cm

Lår: 59 cm - 58,5 cm

Rumpe: 103,5 cm - 100,5 cm

 

cm til sammen: -9,5 cm :D

 

Når jeg skrev det første innlegget mitt her på onsdag var det ni dager siden jeg hadde veid meg og veide da 68 kg. Dvs at det er 12 dager siden sist, og i dag viste vekten 66,9 kg! :D

 

Nå skal jeg feire med en smoothie og dra med meg kjæresten ut på tur! ^^

 

Såå bra! :D Da er det bare å fortsette den gode trenden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Heisann :) til deg ekstralett som spurte angående brystreduksjon, jeg må være på 68 kg for å få operasjonen i forhold til bmi.

 

Men jeg vil ned mer enn det da for at resultatet skal bli bra, så vil ihvertfall ned til 60 eller litt under først.

 

Var på kino i kveld, ikke noe godteri, kjøpte meg en sprite zero, men smakte virkelig ikek godt, tok bare et par slurker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekstralett

Hei jenter!

 

Hvordan går det med dere? :) Har dere overlevd helgen?!

 

Jeg selv skeiet ut litt med maten, men NULL godis, så nå er jeg temmelig stolt! :D

 

Trente t.o.m i går og i dag, samt lagde hjemmelagede kyllingburgere med hjemmelagede grove brød i stad - og det var SÅÅ mye bedre enn noen annen fast-food-burger jeg har smakt!

 

 

Om noen vil ha oppskrift, så ligger det hvertfall her :)

 

Du trenger:

400 gr kyllingkjøttdeig

1 egg

1 finhakket løk

Salt og pepper

Olje til steking

 

Isbergsalat

Tomat

Agurk

Snøfrisk kremost

 

Dressing:

Et beger Ekstra Lett Rømme/Creme Fraiché

Saften fra en halv sitron

Pepper

Hvitløkskrydder/ett fedd finhakket hvitløk

1 ss finhakket gressløk

 

Dette gjør du:

Bland sammen kyllingdeigen, salt, pepper, egg og løk til en jevn deig. Ha litt vann på en trefjøl og lag 4 rundt baller av deigen. Klemmes flatere i den varme stekepannen og stekes i 3-4 min på hver side (evt til gjennomstekt).

 

Smør litt Snørfrisk på det ene hambuergerbrødet, ha på litt dressing og legg på ønsket mengde salat, tomat og agurk. Legg deretter på burgeren og en liten teskje dressing på toppen.

 

Hamburgerbrødene lagde jeg etter vanlig oppskrift, bare at jeg byttet ut hvetemelet med fibramel og litt spelt.

 

Bør prøves! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Hvordan går det med dere? :) Har dere overlevd helgen?!

 

Jeg selv skeiet ut litt med maten, men NULL godis, så nå er jeg temmelig stolt! :D

 

Trente t.o.m i går og i dag, samt lagde hjemmelagede kyllingburgere med hjemmelagede grove brød i stad - og det var SÅÅ mye bedre enn noen annen fast-food-burger jeg har smakt!

 

Så flink du har vært med å klare å holde deg unna godisen! Du har all grunn til å være stolt! :D Er den første og andre uka som er verst også går det nok bare bedre og bedre. :)

 

Jeg har overlevd helgen helt fint! Trente både lørdag, søndag og i dag. På lørdag var jeg veldig støl og sliten så orket egentlig ikke trene, men fikk meg en liten økt på mølle. Ellers har jeg spist bra og ingen utskeielser. :)

 

Den burgeren hørtes god ut, skal prøves ut en gang! :D

 

Jeg har bestemt meg for å ikke starte på GR-kurset som går nå og heller prøve på egenhånd og se hvordan det går. Så starter jeg eventuelt på neste kurs isteden :) Nå føler jeg at jeg har motivasjon til å klare det selv og det er gøy!

 

Jeg veide meg i dag. Sist veiing var på kurs 19. des 2011. Da viste vekta 71kg og i dag viste den 70,9kg. Ikke mye nedgang, men jeg startet jo ikke å trene eller passe på maten før torsdag så er veldig fornøyd med at jeg ikke har gått opp noe i jula! :D Så da er det bare å fortsette og se hva som skjer neste mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Denne helga har ikke vært serlig bra! Har skeiet ut med maten å ikke veid mye mat. Men null brus og null godis.

Spiste Nachos lørdag, elgsteik søndag å på søndagskveld spiste jeg 2 pizzastykker.. huff huff..! Har veiedag på onsdag, så dette blir spennende. :blink:

 

Treningen i helga har vært litt slapp. Spinning på lørdag, men ingenting på søndag. Men i dag har jeg gått en tur på 1 time og 15 min. I morgen skal jeg på step intervall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...