Gå til innhold

Ildsjelenes veiedag! (Prøver igjen for å få med resten av gjengen!)


Gjest Nathalie

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

 

Veiedagen for oss Ildsjelene (som vi valgte å kalle oss! Opprinnelig link "Noen her som skal ned 13-15kg"/"Noen her som skal ned 13-15kg Veiedag"), er egentlig mandager. Men fordi det var få som rapportere, så prøver jeg å fange oppmerksomheten deres på annet vis :D

 

Disse er med i gjengen, og har hatt et ønske om felles motivasjon:

 

Anne-Lene

Tuva

Fjellgeita

Jontie

Eirintupp

Pepsan

Musiker

Monarda

Toble

Naila

Bolla86

Linth

Nselk

Love

Wib

Anecka

Ninni70

 

 

 

De som foreløpig har rapportert vekt og mål for mandag 13.02.06 er:

 

Dagens vekt / Mål / Restkg / Cm rundt midjen

Monarda: 79.4 / 70 / 9.4 / 89

Nselk: 70 / 60 / 10 / x

Anecka: 88 / 73 / 15 / x

Ninni70: 73 / 61 / 12 / x

Nathalie: 73.3 / 58 / 15.3 / x

 

 

(Det var ikke så lett å sette det opp skikkelig under hverandre, innlegget ble ikke slik jeg skrev det.. Så dere får lese det så godt det går!)

 

Neste oppdatering er mandag 20.02., så da får vi håpe flere fra gjengen kommer sterkere tilbake!

 

Det kan jo være greit å ha mulighet til å snakkes ellers her inne også, så et forslag er jo hvis vi skriver en tråd vi føler vedrører gjengen vår, så kan vi kalle tråden "Til ildsjelene"??? Da blir det lettere å holde styr på alle trådene her inne! Bare et forslag altså ;)

 

 

Keep up the good work!! Det blir spennende å se hvordan det har gått med dere til neste mandag!!

 

Masse positive vibber fra Nathalie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er litt overrasket over hvor få som har fulgt opp med veiing etter å ha ønsket å være med i en felles motivasjonsgruppe denne uken. Men det er bare å hive seg i det og komme skikkelig i gang - da blir det vanskeligere å falle av igjen senere! Så ikke tenk at dere skal bli med "neste uke" folkens, bli med NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger motivasjon!! Seriøst!!!

 

Jeg ammer, som sagt, og kan derfor ikke slanke-slanke meg. Men jeg vil så gjerne ned i vekt, stramme opp kroppen/få bedre kondisjon og utholdenhet (les:energi og overskudd til hverdagen), og få et kosthold som er noe å snakke om. Dagene flyter avgårde (har 2 små gutter, en på 21 mnd og en på 7 uker), uten at jeg får i meg det jeg trenger av næring, hverken vått eller tørt. I dag har vært som en hvilken som helst dag kostholdsmessig, og bare for å illustrere skal jeg ramse opp hva jeg har fått i meg i dag:

 

1 saftis

litt sjokolade og litt taffel sticks skyllet ned med en slurk cola

1 kopp kaffe og en cuba

1 kopp kaffe og et lite stykke søt kake

2 kopper kaffe

litt taffel sticks og en slurk cola

1 kopp amme-te

Stekte svine-strimler, jasminris, agurk og bernaisesaus med cola til

 

Såså, ikke mist haka... jeg er fullstendig klar over hvordan dette ser ut, og det *er* jo like ille som det ser ut!! Ikke rart jeg er sliten, trøtt og giddalaus når man ser næringsinntaket...

 

Så, som dere ser trenger jeg alvorlig hjelp! Men, jeg prøver å motivere meg for å gjennomføre en totalendring av kosthold, og også å aktivere meg mer (altså, ut og gå mer turer med guttene osv). Jeg skal jo tross alt gi næring til en liten gutt, og være forbilde for den andre!! Nå skal det sies at min største gutt spiser både sunt og regelmessig altså, kunne jeg bare være flink og overføre det til meg selv også!! Jaja, nå skal jeg prøve fra i morgen, og ta en dag av gangen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag til alle ildsjeler!

 

Nå har jeg nettopp vært ute og gått meg en tur. Er nydelig vær her på østlandet i dag og alle som ikke benytter seg av det burde ha en smule dårlig sannvittighet... Nå skal det imidlertid sies at det ikke er helt ufarlig å gå ute på glatta, jeg kom hjem med et "litt" hovent kne som nok blir blått om et par dager. Jeg burde nok skaffe meg et par av de pigskoene noen hadde skrevet om på en annen tråd her...

 

Min vekt i dag var 86,0 kg - og med en startvekt på 87,7 kg forrrige uke gir det en nedgang på hele 1,7 kg. Utrolig, men sant! Dersom det ikke er noe muffins med kroppen min og det hele viser seg å være en midlertidig feil da... Men la oss håpe det stemmer!

 

Håper dere andre får like positive resultater når dere går på vekta i dag - og om dere ikke har planlagt annen trening så utfordrer jeg alle sammen til å komme seg en tur ut og ta beina i bruk i løpet av dagen og kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger motivasjon!! Seriøst!!!

 

Jeg ammer' date=' som sagt, og kan derfor ikke slanke-slanke meg. Men jeg vil så gjerne ned i vekt, stramme opp kroppen/få bedre kondisjon og utholdenhet (les:energi og overskudd til hverdagen), og få et kosthold som er noe å snakke om. Dagene flyter avgårde (har 2 små gutter, en på 21 mnd og en på 7 uker), uten at jeg får i meg det jeg trenger av næring, hverken vått eller tørt. I dag har vært som en hvilken som helst dag kostholdsmessig, og bare for å illustrere skal jeg ramse opp hva jeg har fått i meg i dag:

 

1 saftis

litt sjokolade og litt taffel sticks skyllet ned med en slurk cola

1 kopp kaffe og en cuba

1 kopp kaffe og et lite stykke søt kake

2 kopper kaffe

litt taffel sticks og en slurk cola

1 kopp amme-te

Stekte svine-strimler, jasminris, agurk og bernaisesaus med cola til

 

Såså, ikke mist haka... jeg er fullstendig klar over hvordan dette ser ut, og det *er* jo like ille som det ser ut!! Ikke rart jeg er sliten, trøtt og giddalaus når man ser næringsinntaket...

 

Så, som dere ser trenger jeg alvorlig hjelp! Men, jeg prøver å motivere meg for å gjennomføre en totalendring av kosthold, og også å aktivere meg mer (altså, ut og gå mer turer med guttene osv). Jeg skal jo tross alt gi næring til en liten gutt, og være forbilde for den andre!! Nå skal det sies at min største gutt spiser både sunt og regelmessig altså, kunne jeg bare være flink og overføre det til meg selv også!! Jaja, nå skal jeg prøve fra i morgen, og ta en dag av gangen! ;)[/quote']

 

Som du selv sier, Nselk; det er ille. Men jeg skal vedde ganske mye på at dette er en ganske vanlig "meny" for mange av de som er inne på disse sidene... Selv jobber jeg fulltid, og da er det lettere å spise regelmessig (før jobb, lunsj, og middag når jeg kommer hjem).Men for en hvilken som helst lørdag eller søndag kunne det vært min beskrivelse. Helt til jeg satt en stopper for meg selv etter jul...

 

Jeg begynte med min nye livsstil 2.januar. Bestemte meg for å kutte ut snop helt i 4 uker for å gi meg selv et motivasjonsspark. Mange ganger tidligere har jeg prøvd på det samme uten å klare det, men denne gangen satt jeg en "tidsfrist". Og jeg klarte det også! Jeg var ikke så nøye på å telle eksakte kcal i hva jeg spiste av mat, men styrte unna alt som hadde med godterier og kjeks å gjøre.

I tillegg satt jeg meg som mål å klare 7 trimpoeng per uke, og i snitt klarte jeg det: varierte mellom 6 og 11 poeng.

Resultatet ble 3,2 kg i minus i løpet av 4 uker, og en selvfølelse jeg ikke kan huske sist jeg hadde.

 

Dessverre vendte jeg tilbake til mange av de dårlige vanene mine i februar, men nå skal jeg altså "begynne på nytt"...

MItt tips er:

- begynn med å spise måltider sammen med den eldste sønnen din: bestem deg for hva og hvor mye du skal ha FØR du setter deg til bords :-)

- finn ut hva som fungerer som erstatning for cola, cuba og taffel sticks. Selv har jeg laget porsjonsposer med mandler (10stk.) som krisehjelp. Farris med smak funker også utrolig nok...

- som du sier: ta én dag om gangen. Hver eneste dag uten cola og snop er en stor seier. Jeg vet det "koster" mye, men jeg vet også at det går an å kutte ut (og har dermed sjokkert ganske mange som aldri kunne trodd JEG kunne klare...)

- bestem deg søndag kveld eller mandag hvordan du skal nå dine 7 trimpoeng: hvor mange gåturer tilsvarer det, og hvilke dager har du tid til å få det inn?

 

Dårlige matvaner og trimvaner er dessverre "arvelig", så jo før vi klarer å gå foran som gode eksempler, jo mindre sannsynlig er det at våre barn sitter så frustrerte som oss på Vektklubben om 20-30 år...

 

Håper det var til litt inspirasjon, og ellers lykke til!

 

ps: jeg er med i tråden "Påskemål ..." som er aktiv hver eneste dag. Blir gjerne med her hvis du trenger daglig motivasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Mine tall har ikke endret seg stort siden forrige uke, har vært på bursdagsselskap i helgen, så det ødela litt, men ny start i dag, skal på trening om en time:)

 

Mine tall er 73/60/13 igjen/90 midje(ned 2 cm siden forrige uke) så det er fremdrift å spore selv om vekten er den samme...

 

Hilsen ninni70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vert ute og gått en tur i det nydelige "vår" veret her på vestlandet.

Kjempefin tur til fjells. Men kan nå si det at det hadde vert fint med en skitur etter gammelt. Har jobbet nattevakt denne helgen så er ikke komt helt i den vanlige rutinen etter det. Forresten måtte inn for å redigere på målskjema , hadde målt feil. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nathalie grunnlegger og dere andre ildsjeler! Jeg har lest innleggene deres og vil gjerne bli med å støtte dere og motta støtte selv. Jeg har startet i dag med kurs 1 for meg selv. Har tidligere gått flere kurs. Jeg skal ned 15 kg. Er inneforstått med at det er veiedager mandager. Lykke til alle sammen, og dere; ikke glem å drikk vann. Har erfart at vektnedgangen går saktere hvis jeg glemmer det!

Veier ved start 70.5kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på en eldre tråd i formiddag. Skal også ned 15 kg.

Gikk ned noen kg i høst, men har gått opp igjen. Desillusjonerende å slite vekk de samme kiloene flere ganger, men ingen vei utenom. På'n igjen:

Veier ved ny start i dag 82,0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...