Gå til innhold

Lett som en engel i 2012


Gjest Englelett

Anbefalte innlegg

Gjest Englelett

Så var vi her igjen da. Et nytt år er godt i gang, de fleste nyttårsfløftene er forlengst blitt brutt, og motivasjonen daler eksponentielt med vektøkninga siste tid.

Medlemsskapet på treningssenteret siste året har vært i ekte støttemedlemstil, med kanskje 10 besøk totalt i 2011.

 

Mitt største problem er at når jeg ikke går på kurs vil jeg ikke innrømme at jeg slanker meg. For da sier jeg jo at jeg syns jeg er feit. Det gjør jeg jo, og det er jeg jo. Men jeg orker ikke si det høyt. Derfor går jeg nå for anonym tilværelse og håper å få heiagjeng på nett.

 

Kort info: 168 høy, brei over hoftene vil jeg alltid være, men når jeg får kulemage i tillegg blir det krise. Vektkurven ser cirka sånn ut: 90-65-90-110-123-115-110-102-97-102-107-115. Som du ser er det en del opp og ned. Siste vekt: 112,8.

 

 

Litt konkrete mål har jeg valgt å lage:

Det utopiske målet: 65 kg. Hvis jeg noen gang kommer dit skal jeg springe maraton og bestige et fjell (ja, et ordentlig et, ikke et sånt i Danmark).

 

Det endelige målet: BMI under 30. Da er jeg overvektig, men lider ikke av fedme. I tall betyr det under 85 kg. Enkelt og greit. Da er jeg fornøyd, og skal kaste alle klær som er for store eller for små. Og forsøke å holde vekta resten av livet.

 

Det aktuelle målet: 90 kg. Da skal jeg smile, erklære meg lykkelig, og ta et år eller to med hold-vekta pause.

 

Det første delmålet: 105 kg. Det veide jeg for knappe 3 mnd siden. Så jeg er litt keen på kjapp start. Skal heller pine meg litt, med strenge uker, og begrensede helgeutskeielser.

Måloppnåelsestidspunkt: 15.februar. Under 5 uker. Det betyr at jeg må klare helst 2 kg i uka. Kan holde hardt, men velger å være ambisiøs.

 

 

Så, jeg ønsker meg selv lykke til. Og memoriserer mottoet: She believed she could, so she did!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Englelett

Dag 2 og litt vinglete i valgene. Frokosten forsvant i tidsklemma, men ei gulrot i veska gjorde formiddagen levelig. Men, da det ble servert deilige baguetter til lunsj var jeg litt vel lett å be, så der røyk det nok med en del flere kalorier enn på de planlagte to knekkebrødene.

 

Og hvitt brød er tydeligvis ikke noe lurt, for etter bare tre timer var det ulvehunger, og eplet jeg stappet i meg i en fart hjalp ikke litt engang. Viljestyrken fikk prøve seg hele kjøreturen hjem, da jeg stadig følte for å stoppe og kjøpe noe "lettvint" (som er synonymt med usunt). Heldigvis begynte det å snø, og latskapen vant. Jeg gadd ikke å gå ut av bilen. Så, da ble det sunn middag likevel.

 

Neste utfordring: helga! Skal i diverse besøker og sånt, så det blir nok av utskeielser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...