Gå til innhold

24 kilo ned - 10 igjen...!


Gjest AnetteS

Anbefalte innlegg

I mai 2010 ble jeg mamma til tvillinger (en gutt og ei jente - lyspunktene mine). Den lange prosessen med å prøve å bli gravid etterfulgt av trøblete svangerskap og akutt KS 8 uker før termin har satt sine spor. Veide på det meste 112 kilo (dagen ungene kom til verden) og gikk raskt ned til 96 kilo.

Men der stoppet det..

Tankene mine om at amming og aktive krabater skulle suge ut alt fettet på kroppen min, stemte ikke litt en gang. Jeg innså at noe måtte gjøres. Valget falt på sunt og variert kosthold jeg ville kunne leve med resten av livet!

 

Jeg begynte på GR i slutten av september. Har de siste månedene slitt med store magesmerter, som jeg nå skal inn å opereres for. (De mistenker Endometriose) Har derfor ikke vært like aktiv som jeg skulle ønske, men gått litt turer og kompansert med å være veldig flink med kostholdet.

 

Startvekten var 96,4 kilo og nå, litt over tre måneder senere veier jeg 82,4 kilo. Gått ned 14 kilo og er veldig fornøyd med dette. I julen var det litt opphold mellom kurs 2 og 3, jeg tillot meg å kose meg i julen, men var fortsatt bevisst på hva jeg puttet i munn.

 

Nyttår kom og jeg begynte å legge merke til en tørste jeg ikke hadde kjent før. Jeg drakk og drakk og drakk. En dag jeg skrev opp alt jeg drakk, nådde jeg nesten 8 liter vann.. Skjønte med en gang at dette måtte være Diabetes. Fikk dette fort bekreftet og ble lagt inn på sykehus med blodsukker på 23.

Har fått en psykisk knekk av dette nå, føler det er urettferdig at jeg skal få Diabetes når jeg siden i høst har vært så flink som jeg har.

 

Blodtrykket mitt er 115/70 og alle andre prøver viser at jeg er ved god helse til tross for ekstra kilo, så noe bra er det med denne kroppen og.

 

Kommer til å bruke denne tråden til å oppdatere om både vektnedgang (oppgang er nemlig ikke et alternativ), sykdom og tanker rundt disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest minus20kg

Så flink du har vært da!! Jeg begynte på nettkurs i dag å skal ned 20-25 kg...! Trenger sånne flinke jenter som deg å se opp til!! :lol:

 

Utrolig kjipt at du har fått diabetes da...! Nå har du jo enda større grunn til å følge med på kostholdet, men allikevel.. Veldig dårlig gjort at det må være på grunn av sykdom..

 

Håper hvertfall at du klarer å nå målet ditt til tross for sykdom og at du holder motet oppe!!

Du er knall tøff så STÅ PÅ! :D

 

Abonnerer på tråden din så jeg kan følge med på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...