Gå til innhold

Min vei til til trivselsvekten


Gjest Susa27
 Share

Anbefalte innlegg

Tataaaa

 

Jente på snart 29 år, men er ikke en dag over 25 ;) Har to barn, jenter ,ei på 2,5 år og ei 5 mnd.

Fant plutselig ut at dette er året der jeg skal ta tak i vekt problemene mine. Ønsker å ha masse energi til jentene mine, slik at di får en aktiv oppvekst, at di skal lære mest mulig om sunt kosthold, slik at di får d litt lettere når di blir tenåringer i forhold til kropp, kosthold og trening.

 

I svangerskapet gikk jeg opp mye, vekten viste 120 kg, :( d var vanskelig å akseptere at vekten økte, siden man er veldig overvektig fra før.

Med lavkarbo gikk jeg ned til 96,4 kg, er 23,6 kg kjempe stolt av d siden jeg ikke kunne amme.

 

Nå skal jeg bruke lavkalori på di siste 30 kg, føler d er sunnere, selv om legene ikke merket noe forskjell på blodprøver og mange andre tester jeg tok i forhold til slankingen. De ble ganske overrasket.

 

Nå veier jeg 94,4 kg, jeg har veie dag på mandager, føler at d skjerper meg i helgene, med tanke på at jeg er en sjokolade elsker :)

 

Jeg bruker en blaning av Grete Rode mat og noka produkter, d hjelper meg å få i meg nok mat i døgnet. jeg ligger på 1100-1300 kcal i døgnet.

en vanlig dagsmeny for meg er

 

frokost shake, lettvindt når jeg ikke orker mat om morran

 

lunsj salater 150 gr eller shake, eller en noka bar

 

mellommåltid, shake. hopper oftes over

 

middag , mager og sunn, 150 gr poteter 150 gr grønnsaker,10-150 gr magert kjøtt, o,5 dl saus eller 25 gr kesam/lett rømme.

 

drikker masse vann og tar tran.

 

trener 3 dager i uken, ca 70 % kondisjon og 30% styrketrening. jeg bruker pulsklokke, d er kjempe morro å bruke. gir en ekstra boost i treningen. anbefales!!!!! uten om Trening går jeg 40 min hverdag på tredemøllen mi, når d ikke er så kaldt går vi turer ute med hundene ( naken hunder orker ikke mye kulde om vinteren ) prøver å dra på svømmehallen 1-2 ganger i uken. der jogger jeg rundt me hu minste i armene , d forbrenner mye mer enn man tror.

 

Sånn er hvertfall min hverdag:)

 

skal til Las vegas i mars så prøver å gå ned mest mulig til d :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Hei! 23,6kg, det er jo knallbra!!

 

Kanskje jeg kan følge deg også litt? har en annen tråd på "ned 20-30kg"

 

Jeg er en jente på 21år. Har to gutter, en på 3,5år og en på 7mnd :)

Jeg kjenner meg veldig igjen i å vill lære en sunnere og mer aktiv livsstil, slik at dette blir en naturlig del av hverdagen for ungene når de blir eldre.

Så ungene er en kjempemotivasjon.

 

Jeg er nå 158høy og 76,4kg

Startet med Grete Roede for en uke siden, da veide jeg 77,7kg ;)

Målet for 2012 er at vekta skal vise 55-60kg

 

Jeg bruker ikke noe Noka, men ligger også på meny1 som er ca 1300kcal i døgnet.

 

Slik spiser jeg om dagene:

3wasa husman knekkebrød med gulost (så lett 10%) og skivede cherrytomater på toppen

 

en banan

 

en god lunch, Kylling sanwich, 2 grove brødskiver, en halv kyllingfilet stekt med salt og pepper i litt olje. philladephiaost på den eneskiva, isbergsalat sherrytomater og fetaost.

(mm, godt å ha permisjon! da har man jo tid til å lage seg god mat!)

 

Middag; potet eller fullkornspasta, fisk/eller annet kjøtt, og masse salat. lettrømme eller litt saus.

Føler middagene er litt vanskelige, må jo nesten finne noe alle liker :)

 

Så blir det en lett kveldsmat, frukt eller yoghurt.

 

 

Jeg går tur med hunden hver dag, spinning en dag i uken og Bodyjam en dag i uken.

Styrketrening gjør jeg hjemme før jeg legger meg. Men skal prøve å komme meg på et treningssenter å gjøre dette, får vel mer ut av det da ;)

 

Oi, det ble litt langt, men men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Til starttråder: du spiser altfor lite, ingen av kursveilederene på grete roede anbefaler under 1300 kalorier og min veileder anbefalte ikke 1300 kalorier engang.

 

tror nok det kommer til å stoppe opp til deg snart, jeg ville lagt meg på 1600 kalorier

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til starttråder: du spiser altfor lite, ingen av kursveilederene på grete roede anbefaler under 1300 kalorier og min veileder anbefalte ikke 1300 kalorier engang.

 

tror nok det kommer til å stoppe opp til deg snart, jeg ville lagt meg på 1600 kalorier

 

lykke til:)

 

Signerer denne, i allefall pass på å kom deg opp på 1300-tallet, så slipper kroppen din gå på sparebluss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig med så mange svar :)

 

Jeg er klarover at jeg spiser altfor lite ,jobber med d, men per i dag er det dette jeg får i meg . Skal få inn noe frukt så vips er d 200 kcal opp :) Tar litt mandeler ved siden av shaken om morgen og lunsj så havner hvertfall på 220 frokost , lunsj :)

 

Har veie dag i dag og gått ned 1,2 kg og det er stas, regnet med sånn 0,7 kg.

 

09.01.12 96,4 kg

16.01.12 93,2 kg-3,2 kg :)

 

mål

 

midje 104,5 cm - 107,5 cm = 3 cm

hofter 125 cm - 129 = 4 cm

h.arm 39 cm

v.arm 40 cm

h.lår 70 cm

v.lår 70 cm

hals 35 cm- 0,5

 

totalt 7,5 cm smeltet bort denne uken :)

 

Er super fornøyd med det, men har spist noe deiligheter så føler jeg ikke fortrjener dette.

 

Når har dere andre veie dag ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg går på kurs å har veiedag på onsdag! førsteuka gikk kjempebra, ned 1,3kg.. Men så snikveide jeg meg i dag en stund etter middag.. Opp 800g.. Huff! :huh:

 

 

Er ikke vm i slanking, vettu. 800 g er dritbra!!!

Kosthold og trening er noe man må jobbe med hele livet om man skal holde seg sunn og frisk. hjelper ikke å gå n Så viktigste er vel egentlig hva man putter i munnern ikke hva vekten viser, men da vil vekten gå nedover og d er vi vel alle glad i her :) !!! Stå på, 200 gr her 800 gr der og 1,3 kg der , blir mange kg på veien da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig vær d har vært i dag!!!!

Utnyttet d max, var ute å gikk i to timer. Også lekte jeg og barna ute litt, men når sola ble borte ble d fort litt kaldt så vi gikk inn.

 

Så lade vi hjemmelaget baby grøt av havre med banan og apricos som søtning. Blir spennende å prøve i morgen på minsten. Hu elste holdte på å spise seg ihjel :) Var visst deilig ..

 

Nå står jeg å lager ost og skinke horn. Grete Rode deig oppskrift. Etter d er d middag og trening som står for tur. wok og kylling med eggnudler. Og en time på mølla og 15 min styrketrening.

 

Jeg lurer på noe, når dere spiser mellom måltid, hvor lang tid er d til midagen da ?

 

Har dere motivasjon bilde? D har jeg. Synes kroppen til Kim Kardashian er flott, hun har former, er rett og slett sexy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...