Gå til innhold

Hvordan få nok kalorier ?


Gjest keldoy
 Share

Anbefalte innlegg

hei

jeg har gått på GR kurs før , men jeg har vært borte fra det lenge.. Mitt største problem er å få i meg nok kalorier . jeg skal liksom være på 1900 pr dag men jeg er heldig om jeg får i meg 1600 . hvordan gjør dere det? trenger tips. skal jeg liksom spise mer enn hva som står i måltidsplanen? jeg forstår ikke helt dette .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Hei!

 

Hva spiser du på en dag med 1600 kcal? Litt lettere å hjelpe hvis jeg kan se hva du allerede spiser :)

 

Jeg har hatt samme problemet, men begynner nå å få fylt på med kalorier på en fornuftig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: brytebrød med leverpostei , agurk , et glass melk , en kopp kaffe

 

frukt: banan

lunsj : brytebrød med ost og skinke , tomat og agurk

 

mellom måltid : knekkebrød med cottage cheese og eple syltetøy

 

middag : marrokanske kjøttboller med salat og fullkorn ris

 

kvelds ; skive med hvit ost og paprika

 

frukt : appelsin

 

er nå en dag .....

samt 2 til glass med melk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter og frø er flott!

Det gir sunne oljer og gir mange kalorier.

 

15 g valnøtter = ca 100kcal

Det bør vel gå fint å spise x2 for dagen?

 

Sesamfrø er også veldig godt, spesielt om du rister dem litt i varm, tørr stekepanne.

De passer fint å ha over salater, i frokostblanding, i bakst, på pålegg, rulle kyllingfilet i ol.

15-20 g sesamfrø = ca 100 kcal

 

Avocado er deilig i salater, til middag, som pålegg, som guacamole og er også smekkfull av sunt fett.

1 avocado = ca 200 kcal

 

Hva om du "oppgraderer" noen av produktene dine?

Seterrømme vs lettrømme, meierismør vs margarin, h-melk vs skummetmelk, fetere ost osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Jeg tror jeg ville lagt på litt mer mat, jeg. Så litt ekstra til forkost, lunsh og mellom. Og kanskje litt mer kalorier til middag.

 

Så en skive ekstra eller mer brytebrød og to knekkebrød i løpet av dagen og kanskje dressin eller saus til middag?

 

Når er du mest sulten? Kanskje en ekstra skive til kvelds?

 

Enig med at avokado er en grei måte å øke kaloriinnholdet med sunt fett. Det er også litt fetere pålegg som italiensk salat, makrellfilet i tomat, og yoghurt liker jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville lagt på litt mer mat, jeg. Så litt ekstra til forkost, lunsh og mellom. Og kanskje litt mer kalorier til middag.

 

Så en skive ekstra eller mer brytebrød og to knekkebrød i løpet av dagen og kanskje dressin eller saus til middag?

 

Når er du mest sulten? Kanskje en ekstra skive til kvelds?

 

Enig med at avokado er en grei måte å øke kaloriinnholdet med sunt fett. Det er også litt fetere pålegg som italiensk salat, makrellfilet i tomat, og yoghurt liker jeg godt.

 

takk for svar . prøver meg litt frem jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest Sara_fl

Hei!

 

Jeg kjenner meg veldig godt igjen her.. jeg også sliter veldig med å spise nok.. jeg føler jeg spiser hele hele tiden.. men fremdeles blir det ikke nok.. tenker det blir en del nøtter i tilegg til alt det andre man skal spise fremover.. lykke til med vektnedgang uansett! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Etabeta78

Frokost: brytebrød med leverpostei , agurk , et glass melk , en kopp kaffe

 

frukt: banan

lunsj : brytebrød med ost og skinke , tomat og agurk

 

mellom måltid : knekkebrød med cottage cheese og eple syltetøy

 

middag : marrokanske kjøttboller med salat og fullkorn ris

 

kvelds ; skive med hvit ost og paprika

 

frukt : appelsin

 

er nå en dag .....

samt 2 til glass med melk

 

>Du kan bruke pålegg som gir litt flere kalorier. Ta litt olje på salaten, avocado på brødskiven, en neve valnøtter, lett majones på brødskiva, et ekstra mellommåltid, det finnes mange muligheter :-) Middagsrasjonen på meny 3 er jo ganske stor, samt lunsjen. Får du i deg nok her?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...