Gå til innhold

Det er lettere sammen! Veiing tirsdager


Gjest lykke71

Anbefalte innlegg

Motivasjonen til å begynne å gå i riktig retning (nedover) har vært vanskelig å finne. Regner med at flere har det slik. Men nå har jeg bestemt meg, må begynne å få bort noen kilo. Håper flere vil være med på denne tråden er lettere når man gjør noe sammen.

 

Litt om meg selv: Har akkurat passert 40 år (kanskje det er det som har gitt meg motivasjonen he, he) Er 163 cm høy og veier 64,9 kg.

 

Målet mitt i første omgang er å nå 55 kg. For å greie dette må jeg som så mange andre legge om kostholdet og begynne å røre litt mer på meg.

 

Veiedag blir tirsdager, en grei dag som ikke er først i uka.

 

Bli med alle sammen så går vi veien nedover sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg begynne på treningsstudio. Har bestemt meg for å gå på noe som heter Corebar på mandager.

 

Det jeg har gjort idag er å melde meg på timen, som belønning bevilget jeg meg en ny treningsbukse og t-shirt. Så nå gleder jeg meg til i ettermiddag. Har noen andre prøvd COREBAR????

 

:rolleyes: Dagens positive: Er veldig stolt av meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Sjokolade = problemer. Innrømmer gjerne at et av mine største problemer er gotteri særlig sjokolade... Sjokolade er problem nummer 1 i mitt liv. Jeg rett og slett elsker det. Jeg er nok nødt til å kjøre en knallhard kostholdslinje for at jeg skal klare å nå mine mål....

 

Idag har mitt matinntak vært slik:

Frokost: Ingenting (sukk slik skal det ikke være, men idag ble det ikke tid til frokost, hektisk dag 3 unger som skulle avgårde og lang arbeidsvei.)

Lunsj:1 liten posjon Go dag havregrøt naturell, 1 kiwi og 1 eple. (se er ja det ser bedre ut).

Etter lunsj kos:2 ruter mørk sjokolade og 1 nutrilettbar karamell (Snakk om utskeielse, slike kosestunder skal bort fra mitt kosthold fra imorgen den dag)

Vann:Har snart pempet i meg 0,70 liter, da skal jeg fylle flasken igjen. 2 slike på en arbeidsdag er bra synes jeg. (Ulempe = hyppige toalettbesøk, har ikke tid til det på jobb, jeg)

Middag:Hjemmelaget lapskaus (Ikke kommet hit enda, men vet hva som er dagens middag)

Resten av kvelden:Så var det resten av kvelden, her setter jeg ikke av plass til kosespising. For i morgen bli det andre boller, null kosestunder med sjokolade.

 

Vel slik det ser ut nå så kommer jeg til å havne på ca 1300 kcal idag. Det er vel bra det..-

 

Ha en fin dag, og bli med davel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 17. januar (2.veiing)

I dag er det 2. veiing, og jeg gikk spent på vekta. Snakk om sjokkvåkning en tirsdags morgen vekta viste 65,6 kg. Det er faktisk opp 0,7 kg på en uke.

 

Vel, det var en dårlig start på slankingen og på en tirsdagsmorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se framover og nedover det er viktig.

Vel ble litt sjokket ved veiing idag, men burde egentlig ikke bli det. Det var først mandag denne uka at jeg tok meg sammen ang. mat og trening.

 

Var jo på Corebar igår, må bare si at det var morsomt og god trening. Dette blir jeg å fortsette med.

 

Matmessig i dag har jeg klart meg bra, fikk spist frokost og har planlagt middag osv. Det blir kyllingkjøttdeig og wok grønnsaker idag. Nam det liker hele familien min.

 

:rolleyes: Dagens positive: Skal ut å gå tur idag. innvilget 1 time til det på heimebane. Hurra. Er det flere som skal ut å gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtskeielseNå er snart arbeidsdagen over. Har hatt en liten utskeielse idag, selvsagt sjokolade. Spiste 2 ruter mørk sjokolade 70%. Klarte ikke å motstå fristelsen. Men jeg spiste kun de 2 rutene og ikke halve platen slik jeg har til vane å gjøre. Flinke meg... :P Er dere glad i sjokolade???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag - nye utfordringer

Dagen igår gikk ganske bra, joda jeg er fornøyd med meg selv. Trimturen min ble litt kortere enn planlagt pga. tidspress i hjemmet. Men jeg fikk da gått en tur.

 

Har egentlig ikke noen treningsplan idag.

 

Lunsjen i dag består av middagsrester fra i går:kyllingkjøttdeig,ris og grønnsaker. Nam. Det betyr at jeg ikke trenger å stikke på butikken i lunsjen. = ingen gottefristelser idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne en liten positiv oppmuntring hver dag. Ikke alltid like lett.

 

Her er dagens.

 

:rolleyes::rolleyes: Dagens positive: Motivasjonen er enda på topp, dette klarer jeg.

 

Ha en flott dag. Vil dere ikke bli med på tirsdagsveiing???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo..

Jeg veier meg på onsdager, det blir omtrent likt.. Jeg går på nettkurs og hadde andre veiing i dag. Det var ned 0,7 på meg og det var jeg veldig fornøyd med. Totoalt har jeg klart 2,1 på 2 uker. Fortsatt litt kjedelig ford jeg har svevd + og - en 4-5 kilo lenge så jeg føler egentlig ikke at jeg har gått ned så mye, men jeg må jo ta utgangspunkt der jeg er. Skal prøve å gå ned 10-15 kg til sammen.. Denne gangen skal jeg klare det og har bestemt med for å gå minst to nettkurs...

 

Ikke alltid like lett å komme seg ut på trim, men jeg prøver...

 

Gemma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtskeielseNå er snart arbeidsdagen over. Har hatt en liten utskeielse idag, selvsagt sjokolade. Spiste 2 ruter mørk sjokolade 70%. Klarte ikke å motstå fristelsen. Men jeg spiste kun de 2 rutene og ikke halve platen slik jeg har til vane å gjøre. Flinke meg... :P Er dere glad i sjokolade???

 

 

Heisann!

 

Jeg tenkte skulle henge meg på her, har veie dag tirsdag jeg og! Og har begynt på uke nr 2 nå.

Mitt første mål er ned 15, men helst ned 18.

Jeg har kommet godt i gang med trening igjen, og jeg kjenner at jeg får mer energi av det. Deilig.

Jeg er samboer, har to barn, så det er en hektisk hverdag. Ikke lett å få tiden til å strekke til, men nå skal jeg prioritere meg selv også en periode.

Jeg skal trene 1 time annehver dag, så får jeg heller vente en ekstra dag med husvask ol...

 

 

For 3 år siden gikk jeg ned 22, så kom noen kilo snikende på. Men resten kom når jeg sluttet å røyke for 3 mnd siden, det sa bare pang rett og slett. Så nå får jeg ta tak i kiloene, uten å begynne å røyke igjen! He he he.

 

Hilsen Sjokoholic;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også to barn og er alene om omsorgen så jeg sliter litt med å finne nok tid til trening.. Men jeg MÅ prioriter det noen dager. Da får jeg mer overkudd og er en bedre mamma når jeg er hjemme.. Har avtale med en venninne om å gå en tur i uken, men hun er også en travel sjel så det hender det ikke alltid går som planlagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villkatta

Hei hei dere! Har lyst å henge meg på her. Har veiedag på onsdager, begynte i går. Jeg vil ned ti kilo før sommeren og trene opp igjen kroppen etter tøff graviditet.

 

Er inspirerende å lese hva andre skriver her på forumet, er lettere sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jeg tilbake

Travelt har jeg hatt det, men jeg er her jeg. Flott at flere vil være med på veiing.

 

Hadde veiedag igår jeg, er ikke akkurat kjempestolt, men det gikk da nedover fra sist uke. 65,3 viste vekta.

 

Men jeg har vært flink til meg å være. Mandag var jeg igjen på Corebar, utrolig morsom trening. Skulle på treing idag onsdag også, men tok det litt for hardt mandag og har veldig vondt i et kne. Så jeg skal gå en tur idag. Torsdag er det ingen bønn da er jeg påmeldt på Zumba. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Jeg har vært på vekta i dag, den viste 0,7 kg ned. Jeg er fornøy med det selv om jeg gjerne skulle ønske det gikk litt fortere... Men jeg VET jo at dette er bra, og hvis en ser fremover i tid så er det kanskje riktig tempo å rusle nedover i..

 

Litt frustrert for morgendagen, da er jeg som regel med på kollegatrim - 1-2 timer med innebandy og det gir rikelig med trimpoeng.. I morgen MÅ jeg møte på et møte i stedet og der skulle det serveres pizza og brus. Sabotasje sier jeg.. Jeg ble ordentlig sur...

 

I kveld ble jeg invitert til faren min på kveldsmat, han serverte egg og bacon... Grrr. men jeg hadde spart litt på maten før i dag og klarte å holde meg på 1650 kcal, en sprekk på 50, men det kan jeg vel leve med. Fikk ruslet en tur på ski til kvelds og det gav god 3 TP så da får jeg være fornøyd...

 

Gjelder å holde fokus nå så motivasjonen ikke glipper...

 

Går det bra med dere andre??*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt???Nei dette går helt galt altså, skjønner ingenting. Veiedag igjen. Og vips vekta viste 65,5 kg. Det er ikke mulig. Har passet hva som har passert mine lepper. Trimmet mer en jeg gjorde tidligere (det skulle ikke mye til da).

 

Surke innlegg.... å neida her er det bare å brette opp ermene å stå på. Så idag har jeg meldt meg på Body combat time.(har hørt at det er heftige saker, men nå er det slutt på dill, dall)

 

Da ser min treningsuke ut som dette.

Mandag: Corebar

Tirsdag: Bodycombat

Onsdag: Step/Styrke

Torsdag: Zumba

Fredag-Søndag: Gå 1 times lang rask tur.

 

Huff, med en slik timeplan blir vel gubben å flytte ut. Vi har da tross alt 3 unger som skal ha sitt.

 

 

Dagens positive: :rolleyes: Gå ned i vekt, Klart jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Jeg har vært på vekta i dag, den viste 0,7 kg ned. Jeg er fornøy med det selv om jeg gjerne skulle ønske det gikk litt fortere... Men jeg VET jo at dette er bra, og hvis en ser fremover i tid så er det kanskje riktig tempo å rusle nedover i..

 

Litt frustrert for morgendagen, da er jeg som regel med på kollegatrim - 1-2 timer med innebandy og det gir rikelig med trimpoeng.. I morgen MÅ jeg møte på et møte i stedet og der skulle det serveres pizza og brus. Sabotasje sier jeg.. Jeg ble ordentlig sur...

 

I kveld ble jeg invitert til faren min på kveldsmat, han serverte egg og bacon... Grrr. men jeg hadde spart litt på maten før i dag og klarte å holde meg på 1650 kcal, en sprekk på 50, men det kan jeg vel leve med. Fikk ruslet en tur på ski til kvelds og det gav god 3 TP så da får jeg være fornøyd...

 

Gjelder å holde fokus nå så motivasjonen ikke glipper...

 

Går det bra med dere andre??*

 

Hei

 

Jeg synes du er kjempeflink, -0,7 kg er jo supert. Man kan vel ikke regne med å rase ned i vekt over natta. Det har nå jeg erfart som går opp og ned hele tida.

 

Du verden det ser ut som om hele omgangskretsen din prøver å sabotere hele slankeopplegget ditt. Pizza, brus, egg og bacon + at treninga blir sabotert med møte. Stå på og hold motivasjonen oppe. Dette klarer du... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...