Gå til innhold

spe på med kalorier...


Gjest idapetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest idapetrine

Jeg spiser rundt 1300 kalorier om dagen, men skal ha 1600.

Kan jeg foreksempel spise 100 kalorier i mandler/nøtter fordelt utover dagen?

 

Hva sper dere andre på med for å få opp kaloriene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Jeg har begynt å spise proaktiv margarin fra Vita på skivene. Har aldri brukt det før.

 

Så har jeg makrellfilet i tomat på en skive hver dag.

 

Så spiser jeg yoghurt, den "naturlig lett", ikke "dobbel0" som er "nesten uten kalorier".

 

Hvis du drikker melk, kanskje gå opp en "fethet", altså hvis du drikker skummet så velger du heller lettmelk.

 

Ellers er nøtter bra, men tror ikke jeg hadde tatt 100 gram om dagen.

 

Hvis du liker salat så er avocado både sunt og bidrar til flere kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingoline

Jeg spiser gjerne 10 mandler eller 10 cashewnøtter som mellommåltid for å få opp kaloriene :-)

Vet ikke helt hvorfor, men da jeg begynte med å spise det, gikk jeg lettere ned i vekt. Og så er det jo hjertevennlig og gode næringsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Unnskyld - jeg leste feil B) Trodde du hadde skrevet 100 gram nøtter - det er jo ganske mye.

 

100 kalorier må være helt super måte å få opp kalorimengden på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Jeg spiser gjerne 10 mandler eller 10 cashewnøtter som mellommåltid for å få opp kaloriene :-)

Vet ikke helt hvorfor, men da jeg begynte med å spise det, gikk jeg lettere ned i vekt. Og så er det jo hjertevennlig og gode næringsstoffer.

 

Så da er det kun nøtter du spiser til mellommåltid?

går ikke det over grensa over hvor mange kalorier man skal ha til mellommåltid? J :blink::mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingoline

Så da er det kun nøtter du spiser til mellommåltid?

går ikke det over grensa over hvor mange kalorier man skal ha til mellommåltid? J :blink::mellow:

 

Det kan jo godt være, men det blir jo det samme hvor man plasserer dem, det er vel den totale kalorimengden som teller. Hvis man spiser salat til middag, kan man riste cashewnøtter og ha dem over salaten.....

 

10 mandler gir 63 kcal

10 cashewnøtter gir 59 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Skjønner ikke helt at man sliter med å spise "nok" kalorier. Er det ikke en grunn til at man går på Grete Roede i utgangspunktet her da, at man generelt får i seg for mye..?

Bare lurer. Synes problemstillinger virker litt rar på et slankeforum.

 

 

Å spise nok kalorier er jo greit, men når man skal spise de ruktige tingene er det ikke bare bare for enkelte (foreksempel meg), men flott at du ikke syns det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingoline

Å spise nok kalorier er jo greit, men når man skal spise de ruktige tingene er det ikke bare bare for enkelte (foreksempel meg), men flott at du ikke syns det :-)

 

Enig! Det er ikke alltid lett å få fylt opp kvoten på 1600 kalorier med sunn mat. Føler nesten jeg spiser hele dagen......men blir vel litt sånn når man tenker mat dagen lang :-)

Ikke velg lettest hele tiden. Og bruk smør på skiva eller knekkebrødet, eller legg på litt ekstra med pålegg. Det hjelper på kaloriene ;-)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

ah, jeg plages med å få opp kcal nivået pr dag..

så skjønner deg godt! Jeg har begynnt med ekte mejones istede for lett mejones, å det hjelper litt på :)

også spiser jeg makrell i tomat en gang om dag.

 

jeg gjorde jo en stor feil før, det var å regne inn melka og frukten i måltidene, ikke for seg selv, å da fikk jeg jo aaaldri nokk kalorier!

 

føler jo jeg spiser å spiser å spiser.

Jeg har aldri spist så mye før, brukte å spise 1-2 ganger pr dag før. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

ah, jeg plages med å få opp kcal nivået pr dag..

så skjønner deg godt! Jeg har begynnt med ekte mejones istede for lett mejones, å det hjelper litt på :)

også spiser jeg makrell i tomat en gang om dag.

 

jeg gjorde jo en stor feil før, det var å regne inn melka og frukten i måltidene, ikke for seg selv, å da fikk jeg jo aaaldri nokk kalorier!

 

føler jo jeg spiser å spiser å spiser.

Jeg har aldri spist så mye før, brukte å spise 1-2 ganger pr dag før. :unsure:

 

 

Nå har jeg startet med å sette opp en meny kvelden før, så nå har jeg endelig begynt å komme meg opp i kalorier! Jeg regnet også melk og frukt inn i måltidet, og det ble jo bare tull :rolleyes: Var så veldig opphengt i at feks. frokosten skulle være på 220 og ikke mer enn det... Nå spiser jeg litt mandler og litt mere frukt, så da klarer jeg å holde meg til 1500.

Så for meg er planlegging veldig viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest margaritha

Jeg og sliter med å komme opp i 1600 kcal.. Men lurer litt på, siden jeg spiser 5-6 måltider om dagen, vil jeg ikke da bare gå fortere ned? ligger som regel mellom 1300 og 1500. Eller skal man "tvinge" i seg ekstra mat bare for å komme opp i kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåstjerne

Skjønner ikke helt at man sliter med å spise "nok" kalorier. Er det ikke en grunn til at man går på Grete Roede i utgangspunktet her da, at man generelt får i seg for mye..?

Bare lurer. Synes problemstillinger virker litt rar på et slankeforum.

 

Det virker kanskje rart, men det er faktisk slik at mange av oss ikke har spist nok, nok riktig mat eller ofte nok, til at vi har klart å gå ned i vekt. Vekten holder seg stabil (dog altfor høy) fordi kroppen har gått inn i en slags forsvarsmodus der den tviholder på hvert gram, og det er ofte først når man begynner å spise mer og langt oftere, at den greier å "slappe av" og slippe kiloene fordi "unntakstilstanden er over" og tilgangen på mat er bedre.

 

Så mer sunn mat, mindre måltider flere ganger om dagen i stedet for ett eller to store, kombinert trening = ned i vekt.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...