Gå til innhold

Nettkurs med oppstart 23.januar


Gjest lowbarb

Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Jeg begynner på nettkurs 23. januar, og lurer på om det er noen flere her på forum som også begynner samtidig?

 

Litt om meg. Jente/dame 38 år. Har gått på et par - tre - Grete Roedekurs før for ca 10 (!!) år side. Ante ikke det var godt så mange år :blink: Da veide jeg ukomfortable 112 kg og jeg gikk ned ca 34.

 

Jeg har vært innom lavkarbo og dette har fungert i perioder, men jeg er nok litt for glad i karbo til at min tilnærming har vært heller halvhjertet etterhvert som ukene har gått.

 

Nå veier jeg ca 90 kg vil jeg anta. Jeg har ikke gått på vekten enda. Venter til kursstart mandag. Målet mitt er 8-10 kg lettere til april/mai.

 

Så er det flere av dere der ute som starter mandag på nettkurs så kan vi kanskje "møtes" her av og til? Det kan være motivasjon og inspirasjon å hente!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hei folkens

 

Jeg begynner på nettkurs 23. januar, og lurer på om det er noen flere her på forum som også begynner samtidig?

 

Litt om meg. Jente/dame 38 år. Har gått på et par - tre - Grete Roedekurs før for ca 10 (!!) år side. Ante ikke det var godt så mange år :blink: Da veide jeg ukomfortable 112 kg og jeg gikk ned ca 34.

 

Jeg har vært innom lavkarbo og dette har fungert i perioder, men jeg er nok litt for glad i karbo til at min tilnærming har vært heller halvhjertet etterhvert som ukene har gått.

 

Nå veier jeg ca 90 kg vil jeg anta. Jeg har ikke gått på vekten enda. Venter til kursstart mandag. Målet mitt er 8-10 kg lettere til april/mai.

 

Så er det flere av dere der ute som starter mandag på nettkurs så kan vi kanskje "møtes" her av og til? Det kan være motivasjon og inspirasjon å hente!

 

:D

 

Jeg er gjerne med, meldte meg på imorges. Ltt på sparket etter å ha tenkt at noe må gjøres.

Gikk ned 18 kg vha GR nettkurs for 5-6 år siden men det har gått opp og ned i årene etter. Så nå har jeg vel innsett at jeg ikke klarer dette helt på egenhånd. Siden kostholdet og opplegget fungerte så bra sist prøver jeg igjen, men denne gangen må jeg nok tenke langsiktig oppfølging. Kroppen min har iallefall ikke godt av jojo slanking.

Er 52 år og veier 86 kilo, har gått opp 6 kilo siden i fjor sommer. Lå lenge stabilt men et travelt arbeisdliv og en trett og tiltaksløs fritid setter sine spor..Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Jeg henger meg gjerne på, har tjuvstartet litt. Begynte på kurs første uken i januar og har så langt klart 2,1 kg. Det er iallefall en start.

Jeg er 43 år, har aleneomsorg for to jenter og har virkelig lyst til å gå ned ca 15 kg. Synes det går greit med maten, men sliter litt med å finne nok tid til trim.. Jeg er i utgangspunktet glad i å være i aktivitet, men en masete hverdag ødelegger både et sunt kosthold og nok mosjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hallo.

Jeg henger meg gjerne på, har tjuvstartet litt. Begynte på kurs første uken i januar og har så langt klart 2,1 kg. Det er iallefall en start.

Jeg er 43 år, har aleneomsorg for to jenter og har virkelig lyst til å gå ned ca 15 kg. Synes det går greit med maten, men sliter litt med å finne nok tid til trim.. Jeg er i utgangspunktet glad i å være i aktivitet, men en masete hverdag ødelegger både et sunt kosthold og nok mosjon...

 

 

Hvordan har det gått disse dagene? Er været like lite innbydende til turgåing som her jeg bor. Siden jeg ikke trener mye til vanlig men liker å gå tur er det nok den beste formen for trim for meg. Fikk en halvtimes tur i arbeidstiden i dag på vei til og fra kurs, men da jeg tok på brodder og våget meg ut på glattisen hjemme ga jeg opp et 10 min..det ble for glatt. Heldigvis er det lysere dager og vinteren varer ikke evig nå.

Jeg har bare voksne barn og et lite barnebarn som bor for langt unna , så tid har jeg egentlig nok av. Arbeider turnus og skulle gjerne vært lettere, ha mer energi. Så motivasjonen er plutselig på topp. Kjenne likevel at det er greit å ha inngått en forpliktelse, bruke tid på å tenke på hva jeg skal /har og bør spise. fortsatt lykke til oss selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI HEI

 

Jeg har et lite kurs for meg selv. Men blir gjerne med dere her om det er greit.

 

Jeg gikk også på GR kurs for noen år siden og gikk ned 17 kilo. Men etter to svangerskap er vekten tilbake. På tide å få de ned igjen. Kan ikke si at guttene er nyfødte lenger. Siden den ene er 2.5 og babyen er 10 mnd.. he he :)

 

Skal helst ned 20 kilo. Men har delmål på 10 kilo til 23 juni . Fingers crossed :)

 

Har veie dag lørdager. Hva med dere ?

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Heisann... Jeg går på nettkurs, startet 10 januar og har veiedag på tirsdager.

Da jeg begynte veide jeg 83,7, nå veier jeg 84,6 :angry: :angry: :angry:

Altså har det gått helt feil vei de to siste ukene, men kursleder mener det er vanlig å kroppen kan bruke litt tid fra å venne seg av med Lavkarbo som jeg da har gått på i nesten 6mnd!

 

Håper hun har rett, for jeg har jo en plan om å gå ned 10 kg til påske :rolleyes:

 

Håpe håpe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Heisann... Jeg går på nettkurs, startet 10 januar og har veiedag på tirsdager.

Da jeg begynte veide jeg 83,7, nå veier jeg 84,6 :angry: :angry: :angry:

Altså har det gått helt feil vei de to siste ukene, men kursleder mener det er vanlig å kroppen kan bruke litt tid fra å venne seg av med Lavkarbo som jeg da har gått på i nesten 6mnd!

 

Håper hun har rett, for jeg har jo en plan om å gå ned 10 kg til påske :rolleyes:

 

Håpe håpe....

 

Hei igjen.

Det er vel ganske så vanlig at vekten stabiliserer seg en stund mens kroppen prøver å tviholde på kiloene?

Jeg har veiedag onsdag men siden jeg nettopp er begynt må jeg si meg altfor fornøyd med at jeg har gått ned 2.2 kilo siden mandag..MEN i dag har jeg fått en ny vekt, lik den vi har hatt noen år og som er så snill at den viser noen kilo mindre iblandt, for så å vendre brått og brutalt tilbake til virkligheten. Så nå sitter jeg her og har ikke pakket den ut enda,,spent på om den viser det samme som den gamle..

Men kontrollveing får jeg ta imorgentidlig og ikke ødelegge humøret. Nå sitter jeg her og gleder meg til kvelds: Litt mandler, frukt og et par skjeer lett vaniliekesam. Rene desseren etter en sen middag.Får drøye det litt for jeg er kveldspiser og har fått vekten min deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at dere er med! Jeg har veiedag mandag og da er jeg spent på om ukas innsats vil gi noen resultater.

 

Jeg spiser litt for lite kalorier og drikker altfor lite vann :angry: , men jeg skal skjerpe meg. Iallefall når det gjelder vann.

 

Har såvidt begynt på The 30 Day Shred-dvd'en og det merkes på stive muskler, og planen er å få gjort dette minst 5 dager i uken.

 

Ellers har det gått veldig greit. Samboeren min har vært borte en uke (kommer hjem i morgen) så det er vel da utfordringen begynner for min del. Derfor håper jeg på en bra resultat på vekten på mandag som kan gi meg en god dytt til å holde motivasjonen oppe de kommende ukene.

 

Lykke til folkens - dette klarer vi!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Så kjekt at dere er med! Jeg har veiedag mandag og da er jeg spent på om ukas innsats vil gi noen resultater.

 

Jeg spiser litt for lite kalorier og drikker altfor lite vann :angry: , men jeg skal skjerpe meg. Iallefall når det gjelder vann.

 

Har såvidt begynt på The 30 Day Shred-dvd'en og det merkes på stive muskler, og planen er å få gjort dette minst 5 dager i uken.

 

Ellers har det gått veldig greit. Samboeren min har vært borte en uke (kommer hjem i morgen) så det er vel da utfordringen begynner for min del. Derfor håper jeg på en bra resultat på vekten på mandag som kan gi meg en god dytt til å holde motivasjonen oppe de kommende ukene.

 

 

 

Klart vi gjør!

Men nå nærmer det seg helg og "kose-slappe av tid". For min del betyr det venninnekveld i dag og frihelg. Har styrt unna kakefatet på jobblunsjen idag (det var det mange som gjorde så det er tydelig at vi skriver januar) og spist en lett lunsj/middag slik at jeg har litt å gå på i kveld. Ikke like lett å kaloriberegne mat en får servert og jeg orker kke å snakke om at jeg slanker meg...sånn er jeg, kun mannen som vet det fordi han lager mye av maten men er flink å tilpasse det jeg skal ha.

Bye the way: begge mine vekter viste det samme imorges og fornøyd er jeg fortsatt. Klarer ikke å la være å stige opp når de står der..og det gir meg en viss oppmuntring om at jeg er på rett kurs.GOD HELG, skal ble kjekkt å prøve noen GR oppskrifter, mye godt å velge blandt . Været på min kant ser ut til å bli turvær, endelig.

Lykke til folkens - dette klarer vi!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en uke og en dag siden oppstart. Har lagt i influensa siden lørdag, men jeg karret meg på vekten igår og det er hyggelig å kunne melde at den viste 1,1 kg ned!

 

Trening har det ikke blitt så mye av de siste dagene og jeg antar at kroppen vil bruke noen dager til på å komme tilbake etter influensaen, men håper å være i gang igjen snart.

 

Har også gått ned endel cm. 15 totalt! Men det kan vel ikke stemme, så jeg avskriver noen cm som feilmåling.

 

Jeg skal følge meny 2 men får i meg for lite kalorier. Jeg drikker også altfor lite vann og altfor mye Pepsi Max. Er Pepsi Max en "party stopper"? Må skjerpe meg på vanndrikkingen. Jeg slurver også med tran og vitaminer. Er det noe dere "slurver" med?

 

Håper resten av dere har fått motivasjon i form av vektnedgang eller cm! Jeg venter i spenning på deres resultater! :)

 

 

----------------

Startvekt: 91.9

Uke 1: 90.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Da er det en uke og en dag siden oppstart. Har lagt i influensa siden lørdag, men jeg karret meg på vekten igår og det er hyggelig å kunne melde at den viste 1,1 kg ned!

 

Trening har det ikke blitt så mye av de siste dagene og jeg antar at kroppen vil bruke noen dager til på å komme tilbake etter influensaen, men håper å være i gang igjen snart.

 

Har også gått ned endel cm. 15 totalt! Men det kan vel ikke stemme, så jeg avskriver noen cm som feilmåling.

 

Jeg skal følge meny 2 men får i meg for lite kalorier. Jeg drikker også altfor lite vann og altfor mye Pepsi Max. Er Pepsi Max en "party stopper"? Må skjerpe meg på vanndrikkingen. Jeg slurver også med tran og vitaminer. Er det noe dere "slurver" med?

 

Håper resten av dere har fått motivasjon i form av vektnedgang eller cm! Jeg venter i spenning på deres resultater! :)

 

Hei.

Så synd med influensa da.Ja, da tar det litt tid før kroppen er i gjenge igjen.

Og flott vektnedgang tiltross!

Jeg har veiedag imorgen, onsdag.Startet forige mandag. Jeg har besøkt vekten etter jobb i dag og da var det - 2.9 på 9 dg. Så nå er jeg spent, men disse kiloene kom altfor lett på de siste månedene så jeg tror at det er mye vann og slik det kan være første uken. Nå er jeg 83 kg men når jeg kommer til 80 pleier det å stå ganske stille.Det har jeg teste for meg selv mange ganger..

Jeg drikker også for lite til vanlig, har måtte jobbe for glassene denne uken.Drikker mye kaffe og te. Ellers sliter jeg med nok mosjon selv om jeg har vært mer aktiv denne uken enn på lenge. Skylder litt på kulde og glatte veier.Det blir nok turgåing jeg må satse på.

God uke videre.

PS: mener å ha lest flere steder at lettbrus ikke er så positivt om man vil ned i vekt,du kan gjerne spørre kurslederen om det.

 

 

----------------

Startvekt: 91.9

Uke 1: 90.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter ofte ut med cola Zero når jeg vil ned i vekt. Men denne gangen har jeg glemt å kjøpe det og drikker mest vann ( fint til en forandring) Føles jeg går på do hele tiden. Kroppen slipper nok mye vann ja, for har hatt en fin vekt nedgang ..idag morges stod det 90.1 ned fra 93.7 fra den 22 .01. HURRA . Får se om den viser det eller mindre til Lørdag, det kan jo svinge litt fra dag til dag. Deilig å se det gå nedover igjen . Føler hode er med denne ganga, det går ganske lett så langt. Planlegger uka på søndager, med hva jeg ca skal spise og handler inn til alle middagene da. Da blir det færre turer til butikken og mindre fristelser :)

 

Jeg bor forresten i Australia og har funnet en favoritt kvelds kos. Her nede er det Weight wathers produkter, og de har små beger med is desserter. Det er kun 120 cal og da får man en vanilje is med litt sjokoladesaus.. NAM !! Det er vel mye om portion size som er viktig :) For jeg er litt avhengig av noe søtt på kvelden etter mine to små er i seng ..Flere som kjenner seg igjen ?

 

Ikke blitt mye trening .. en løpetur .. men det er det ! Men jeg har en aktiv hverdag hjemme med mine to små .. men trenger mer trim ! Må blir bedre !!

 

Håper det går fint med dere.

Ha en god dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Jeg rapporterte visst ikke forrige veiing, da var det 0.7 kg ned. Det er jeg veldig fornøyd med. Ønsker å gå ned en 4-5 kg HVER uke et par tre uker, men 0,5 kg får vi vel si er det realistiske målet. Så da er alt over ren bonus. Skal på vekta igjen i morgen så da får jeg se hvordan denne uka ble.

 

Jeg er sulten hele tiden jeg. Skal ligge på meny 2 - 1600 kcal og har prøvd å holde meg omtrent der. Liker best å ligge noen få kalorier under, stoler aldri på at jeg har fått registrert alt riktig og da er det greit å ha litt å gå på.

 

Ellers blir det for lite trim, har hatt litt tunge dager etter jul og da er det alltid tungt å komme i gang. MEN - til vanlig når jeg har tunge dager så spiser jeg hele tiden og går opp så at jeg har snudd den trenden får være bra. Jeg vet av erfaring at trimmingen går lettere og lettere jo nærmere våren jeg kommer, går alt etter planene blir også kroppen lettere og letter så da får jeg ta en ting om gangen..

 

Nå vil jeg krype til køys. Er spent på resultatene i morgen. Rapport kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er resultatet fra forrige uke avslørt. Minus 0,6 kg... Fornøyd med det, selv om jeg skulle ønske det gikk enda fortere. :-) Må satse på mer trim. Er alene uten unger til helgen, da skal jeg prøve å være flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke - ny veiing!

 

På tross av en uke med influensaettersleng, mensen, lite aktivitet, pizza og godterieri helgen var det kjekt å krype opp på vekten i dag alikevel - 88.8 kg! Det kan hende straffen kommer i løpet av uken, men da har jeg i det minste en uke å bekjempe den på.

 

Håper dere har gode nyheter dere også! :)

 

 

________________

 

Startvekt: 91.9

Uke 1: 90.8

Uke 2: 88.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Så var det onsdag og veiedag.

Kjempefornøyd med - 1.6 kg denne uken.

Nesten for godt til å være sant, men uken har vært travel og null utskeielser. Lite trim, skylder på snøstorm og altfor lange arbeidsdager.

Neste uke har jeg bedre tid og må komme meg litt mer ut å tur. Må også prøve noen nye oppskrifter slik at jeg ikke går matlei og inn i fristelsene igjen...

Lykke til dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, gratulere. 1,6 er kjempebra. Her ble det 0,9 kg. Er fornøyd med det også. Blir for lite trim, men jeg holder inntaket i sjakk og da får en ta en ting om gangen.

 

Som oftest er det lettere å komme seg ut når det blir mildere i været så jeg satser på en lettere og sprekere vår. Jeg jobber også med å være fornøyd med litt mindre trim, 30 minutter gå tur er tross alt bedre enn ingen..

 

Jeg ligger på ca 1600 kcal og er veldig mye sulten.. Andre som er sultne, har ikke lyst til å spise mer heller for nedgangen går veldig jevnt og fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Det var så så bra for deg også, all nedgang er jo positivt. Jeg har meny 1 1300 kc, sikkert pga lavt aktivitestnivå. Det er nok i minste laget, er ikke akkurat sulten, men fryser mer enn vanlig.På jobb blir det ofte så hektisk at jeg glemmer et lite mellommåltid og så plutselig er man litt svimmel og ør.Spesielt siden jeg glemmer å drikke også. Så det jobber jeg med. Må velge rett matsammensetning og spise det variert. Viktig å spise noe som metter og holder blodsukkeret jevnt.

Min vektnedgang kommer sikkert til å stabilisere seg til et lavere nivå etter som ukene går. Nå er jeg der jeg har holdt meg lenge og fra her blir det nok mer utfordrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så så bra for deg også, all nedgang er jo positivt. Jeg har meny 1 1300 kc, sikkert pga lavt aktivitestnivå. Det er nok i minste laget, er ikke akkurat sulten, men fryser mer enn vanlig.På jobb blir det ofte så hektisk at jeg glemmer et lite mellommåltid og så plutselig er man litt svimmel og ør.Spesielt siden jeg glemmer å drikke også. Så det jobber jeg med. Må velge rett matsammensetning og spise det variert. Viktig å spise noe som metter og holder blodsukkeret jevnt.

Min vektnedgang kommer sikkert til å stabilisere seg til et lavere nivå etter som ukene går. Nå er jeg der jeg har holdt meg lenge og fra her blir det nok mer utfordrende.

 

Samme tenker jeg, har gått litt opp og ned og har klart å gå ned til 82-83 kg før også, nå er jeg der igjen og tenker for meg selv at det er nå den reelle nedgangen begynner. Håper etterhvert å kunne pakke vekk klær som har fulgt meg mellom 82-88 kg. Skal etterhvert kaste dem..:-) Håper nedgangen fortsetter like jevnt og trutt og er vel egentlig fornøyd med 0.5 kg i uken, selv om hvert gram mer enn det hver uke er kjærkommen.. Det er bare å holde fokus.

 

Tror jeg også kan være mindre sulten hvos jeg velger riktigere sammensetning på menyen min. Det hender jeg tyr til Nei mat, fordi jeg får servert det eller noe, merker da at mengden blir liten og at sulten kommer. Men fører det til reduksjon i vekt så der det helt greit..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veiedag igjen og det gikk som jeg trodde. Nå er vekten stabilisert seg mer , gikk nede 0,5 kg.Er akkurat der jeg var på mitt beste i fjor en gang. Matmessig går det veldig bra, skeiet ut med kakae på morsdag og vin til Valentinsdag men har holdt meg innenfor rett kaloriinntak. Mosjon har det blitt så som så med men i dag er solen og plussgrader og jeg skal gå en lang tur.Har fått med skrittteller som avslører hvor lite jeg beveger meg i jobb...Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...