Gå til innhold

Spørsmål angående kaloritelling.


Gjest snøkrustall

Anbefalte innlegg

Gjest snøkrustall

Har begynte med Grete rode kurs på onsdag, og har akkurat begynt å sette meg inn i dette med kalorier.

Men har ett spørsmål angående det med kalorier, til nå har jeg telt alt av kalorier tillermed frukt og grønt, er det riktig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snøkrustall

Du er på riktig vei ja :) Alt må telles!

 

Men jeg trodde at man spiste såpass jevnlig at man ikke ble skikkelig sulten.

Men jeg er sulten hele tiden!

Lurer på om jeg kanskje forbrenner flere kalorier enn lederen regnet ut, hun hadde ikke noe å gå etter siden jeg ikke hadde begynt med trinteller.

Nå har jeg gått med det i 2 dager og ligger en plass mellom 4000-8000 trinn per dag, men har fått den minste kalori mengden på kurven.

Kan det være at jeg må justere MENYEN min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Men jeg trodde at man spiste såpass jevnlig at man ikke ble skikkelig sulten.

Men jeg er sulten hele tiden!

Lurer på om jeg kanskje forbrenner flere kalorier enn lederen regnet ut, hun hadde ikke noe å gå etter siden jeg ikke hadde begynt med trinteller.

Nå har jeg gått med det i 2 dager og ligger en plass mellom 4000-8000 trinn per dag, men har fått den minste kalori mengden på kurven.

Kan det være at jeg må justere MENYEN min?

 

Hvilken meny ligger du på, og hvordan - sånn ca - ser maten din ut på en dag du er sulten?

Så er det litt lettere å hjelpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snøkrustall

Hvilken meny ligger du på, og hvordan - sånn ca - ser maten din ut på en dag du er sulten?

Så er det litt lettere å hjelpe :-)

 

jeg ligger på MENY 1 og følger forslagene fra boka, med frokost, lunsj og middag, spiser gjerne frukt til kvelds, skal ikke ha kveldsmat.

I dag spiste jeg havregrøt til frokost, wraps til lunsj og hamburger til middag, tok noen frimerker med sjokkolade og har nå ett eple som jeg kan ta senere.

men følte meg mett etter middagen, men lurer på om jeg egentlig skulle ha hatt ett mellom måltid, må gå å spare kaloriene sånn for å få det til å gå opp med ca 1300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

jeg ligger på MENY 1 og følger forslagene fra boka, med frokost, lunsj og middag, spiser gjerne frukt til kvelds, skal ikke ha kveldsmat.

I dag spiste jeg havregrøt til frokost, wraps til lunsj og hamburger til middag, tok noen frimerker med sjokkolade og har nå ett eple som jeg kan ta senere.

men følte meg mett etter middagen, men lurer på om jeg egentlig skulle ha hatt ett mellom måltid, må gå å spare kaloriene sånn for å få det til å gå opp med ca 1300.

 

Kommer du opp i nok grønnsaker? Det er en veldig grei måte å spise på. Grønnsaksuppe er også kaorifattig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Noen ganger tar det tid før kroppen venner seg til et betraktelig lavere inntak, så det kan jo være at magen foreløpig protesterer av "gammel vane".

 

Ellers er ikke 4000 skritt om dagen så veldig mye, så hvis du ikke trener mye annet ved siden av, kan det være at menyen din er riktig. Men går du 8000 de fleste dagene, er jo det såpass mye at det kanskje vil utgjøre en menyforskjell. Uansett skal man jo ikke gå rundt å sulte hver dag, da holder man jo ikke ut i lengden!

Jeg ville ikke justert meny ennå, gi det noen dager til - også kan du ta det opp med kursleder på neste møte. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snøkrustall

Noen ganger tar det tid før kroppen venner seg til et betraktelig lavere inntak, så det kan jo være at magen foreløpig protesterer av "gammel vane".

 

Ellers er ikke 4000 skritt om dagen så veldig mye, så hvis du ikke trener mye annet ved siden av, kan det være at menyen din er riktig. Men går du 8000 de fleste dagene, er jo det såpass mye at det kanskje vil utgjøre en menyforskjell. Uansett skal man jo ikke gå rundt å sulte hver dag, da holder man jo ikke ut i lengden!

Jeg ville ikke justert meny ennå, gi det noen dager til - også kan du ta det opp med kursleder på neste møte. Lykke til :)

 

Ja jeg får gjøre det, tror kanskje at det sant det du sier, at kroppen er vandt til mye mer og har lyst på mer.

Jeg er veldig glad i frukt og grønnsaker så jeg spiser masse av det.

Men man skal vel bare gå på så lav kalorimengde så lenge man skal gå ned og når man har kommet i ønskelig vekt, så blir den justert opp noen hundre kalorier, sånn at man føler at man kan kose seg en gang i blandt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...