Gå til innhold

må man spise variert for å gå ned eller kan man spise den maten en føler seg komfortabel med?


Gjest engeljenta28

Anbefalte innlegg

Gjest engeljenta28

heisann:) ja i går sendte jeg mail til kursveileder, og jeg har i kostholdet mitt siste dagene hatt 3 proteinshaker om dagen og har da hatt 54% protein, 28 % karbo og 17% fett og det har vært veldig dårlig. nå ba hun meg kutte ut proteinshakene og da ble det plutselig endring her, da ble det 34% protein, 36% karbo og 31% fett:)

 

<jeg har kuttet ut proteinshakene og tar heller eggerøre av 4 egg + 2 frukt til 2 mellommåltider og det blir og måltidene før og etter trening. og røkt laks og salat til lunsj, kyllingwok til middag og skyr og en frukt og nøtter til kvelds. til frokost har jeg havregrøten min:) jeg må ha en fast plan ellers funker det ikke for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Veldig viktig å spise litt variert, spesielt om man skal holde på lenge. Det gjelder å få i seg de sporstoffene og vitaminene vi trenger på et meget begrenset kaloribudsjett.

 

MEN det er vanskelig. Det er helt sikkert!

 

Egg med plomme er veldig bra å spise. Plommen inneholder alt et lite spor av liv trenger for å bli kylling, så den er veldig sunn. Men alt som er sunt er jo bare sunt i begrensede mengder.

 

Det jeg umiddelbart kan si jeg savner i kostholdet ditt er vel jern?

 

Hvis du en dag eller to i uken bytter ut kvelds eller frokost med en skive el. knekkebrød med leverpostei og et glass juice (hjelper til med jernopptak i tarmen) tror jeg du er litt lengre på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heisann, jeg spiser ikke brød og knekkebrød for magen min har ikek godt av det, men det jeg lurer på er hvorfor blir det 369 kalorier av 4 egg, men mindre kalorier av eggerøre, det skal vel bli det samme om jeg koker dem eller steker dem eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

heisann, jeg spiser ikke brød og knekkebrød for magen min har ikek godt av det, men det jeg lurer på er hvorfor blir det 369 kalorier av 4 egg, men mindre kalorier av eggerøre, det skal vel bli det samme om jeg koker dem eller steker dem eller er jeg helt på jordet?

 

Godt spørsmål! Når jeg lager eggerøre bare kakker jeg eggene i pannen. Kanskje litt salt og pepper. Men det blir jo ikke mindre kalorier av det. Heller ikke mer, for jeg bruker teflonpanne og ikke noe olje. Må kanskje være noe feil i databasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

rører du ikke sammen det du kakker?, så eggerøre av 4 egg skal alikevel bli 369 kalorier altså? tusen takk for at du svarte meg

 

Jeg er lat :-) Gidder ikke vaske en ekstra bolle. Så jeg rører det sammen i stekepannen. Blir akkurat det samme :-)

 

Bare hyggelig at vi kan hjelpe hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

så altså 4 egg blir uansett like mye kalorier uansett hvordan jeg lager dem altså?

 

jeg er så frustrert kjenner jeg, gikk bare ned 200 gram sist kurskveld , så er livredd for å veie meg nå til onsdag, huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

så altså 4 egg blir uansett like mye kalorier uansett hvordan jeg lager dem altså?

 

jeg er så frustrert kjenner jeg, gikk bare ned 200 gram sist kurskveld , så er livredd for å veie meg nå til onsdag, huff

 

Det stemmer!

 

Av og til går en lite ned og av og til går en mere ned. Men så lenge en er flink å spire det en skal, ikke spise det en ikke skal og har sine trimpoeng, så skal en jo gå ned :-) Hvis du ikke gjør det ville jeg bedt kursleder konkret fortelle deg hva du må spise/trene anderledes!

 

Hva liker du å trene?

 

Jeg har fått sånn sansen for jogging - jeg som ble andpusten av å gå fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Jeg elsker spinning hehe.

 

var på spinning forrige mandag + bodypump, men så har jeg vært så dårlig resten av uken men kom meg på trening fredag på noe som heter tabata, jeg holdt ut i 20 av 30 minutter for tilslutt streiket ryggen, sliter med at jeg har store pupper og det tar knekken på ryggen min.

 

skulle egentlig på trening i dag, men sliter med vondt i nakken i dag pga jeg og en venninne kjørte utfor veien i går så er litt skjelven enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...