Gå til innhold

Veien til drømmevekta :)


Gjest Frøken Løken

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Løken

Hei :)

 

Jeg kjøpte meg baderomsvekt forrige uke, jeg har ikke veid meg på flere år og det merket jeg da jeg stelte meg oppå denne nye blanke fine vekten. Jeg har lenge sett at jeg langsomt har lagt på meg, og at jeg ble mer og mer negativ til min egen kropp. Men alikevel kom det som et sjokk at jeg veide over 10 kg mer enn jeg har trodd...

 

Jeg veide hele 83,7 kg og har en høyde på ca 162 cm. Mitt mål er å komme ned hvertfall 20 kg, og kanskje helt ned til 60kg. Men innser jo at den veien kan være lang, og ikke minst hard! Jeg jobber fom frisør så kroppen henger ikke alltid like godt med, i forhold til trening er det tungt å komme seg ut.

 

Jeg startet og skrive inn all mat på GR registreringen på tirsdag 17 jan 2012 og føler at jeg begynner å komme inn i en rutine. Jeg har masse motivasjon, og jeg har holdt meg helt unna brus og godterier. (Bortsett fra en halv muffins i bursdag) Og det er jeg veldig fornøyd med.

 

Jeg sluttet og røyke i september 2011 så sukker suget har vært høyere de siste mnd. Har gått turer 3 ganger denne siste uka, og det er veldig deilig. Men hardt å komme seg ut. Er det flere andre i samme ståsted som vil joine på denne veien mot sin drømmevekt? Det er lettere sammen og bra med litt råd og tips på veien.. Da hadde jeg blitt kjempe glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ned minimum 10kg, tok av ca 18 kg i 2010. Gikk fra 84 til 65, en fin vekt for meg som er 160cm. Jeg likte hvertfall meg selv. Var relativt stabil på 67-68kg... Og så ble jeg gravid. Gikk opp altfor mye i svangerskapet, noe jeg regnet med da jeg ikke hadde holdt vekten lenge nok til å stå i mot. I tillegg lite trening pga tretthet, stress, mye jobbing, oppussing og FEIL mat.

 

Nå er babyen blitt 2,5 mnd og vekten har vel økt etter fødselen. Var på 74 kg like før jul, men sjokolade, lite mosjon og alt som hører med så er nok det utopi å tro at den står der fremdeles. Hopper på vekten i morgen tidlig.

 

Målet er 65kg til sommeren, må ta det litt pyntelig i starten pga at jeg ammer. Men kan i det minste spise sunt og trene :)

 

Drømmevekt; 57kg, realistisk mål 65kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Løken

Du var jo veldig flink da du gikk ned 18kg da :) Trente du mye?

Jeg har egentlig ikke tenkt på kostholdet mitt på denne måten før så er ganske fersk. Men jeg får mye motivasjon her inne :) Jeg skal også veie meg imorgen, det blir veldig spennende. Har smugveid meg noen ganger så har sett at det er nedgang, så det er hvertfall bra. Jeg har også et mål om å gå ned endel før sommeren. Så får virkelig håpe jeg klarer det. Heldigvis er samboeren min veldig støttene og hjelpsom. Det gjør veien lettere å gå:)

 

Det vanskeligste for meg er disse trimpoengene. Det er litt hardt å komme seg ut, hverfall når det blir mye jobben blir jeg så veldig sliten og lysten for å gå ut minsker.

 

Du må ha lykke til imorgen, får håpe vekten viser positive tall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...