Gå til innhold

Alokohol


Gjest lille my_58

Anbefalte innlegg

Gjest lille my_58

Hei, noen som erfaring med å drikke mens en går på kurs? Har kommet godt i gang og er inne i min 3:e uke. Gikk nedd 1,4 første uken og 1 kilo andre. Er superfornøyd med det. Har 6 kilo igjen å bli kvitt. Men til helgen har søteren min bursdag og jeg har veldig lyst å drikke. Men jeg vil liksom ikke spolere denne uken pga av det. Jeg drikker kun rusbrus og det er det mange kalorier i. Ca 200 per flaske og jeg kan fort drikke ca 10 på en slik fest. Noen som har erfaring med en slik fest. Om man er like flink med allt annet og kanske sparer litt kalorier hver dag. Kan man gå ned selv med en slik fest? Håper på svar :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Jeg tenker som så at det er ikke bare for vekten sin del jeg ikke drikker mendger på fest - jeg også betalt nok for dette kurset B)

 

Nå er jeg glad i vin, og mine frimerker blir for det meste brukttil rødvin. Faktisk 2,5 glass som er en halv flaske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

For min del har jeg merket at selv bare litt alkohol kompliserer hele den neste slankeuken. Føler liksom at kroppen ikke henger med (eller rettere sagt vekta).

 

Det gir jo ikke mening, alkoholen og det som blir av den forlater jo kroppen etter et par dager, men jeg har erfart at det bare går utrolig tregt.

 

På lørdag tok jeg ett glass vin (stort, 2 dl) og jeg kjenner det på kroppen og ser det på vekten ennå. Mulig jeg er litt paranoid - jeg forventet jo dette - men det er altså tilfellet for meg. Mulig det har sammenheng med at kroppen allerede går på underskudd og at alkoholen da er ekstra trasig å bli kvitt.

 

200 kcal x 10 er jo 2000 kcal. Sammen med mat den dagen så er du langt over dagsbehovet ditt for kalorier. Men om det er det du virkelig vil, så forbered deg på ingen nedgang på en uke så kommer nok kroppen over det. men på 10 flasker blir man full - og når man er full så endres dømmekraften. Da blir en neve chips fort til ti - men klarer du å styre unna all den kaloriholdige festmaten og nattmaten så er det nok ikke så ille en stakkars gang i løpet av en lang innsats på slankefronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille my_58

For min del har jeg merket at selv bare litt alkohol kompliserer hele den neste slankeuken. Føler liksom at kroppen ikke henger med (eller rettere sagt vekta).

 

Det gir jo ikke mening, alkoholen og det som blir av den forlater jo kroppen etter et par dager, men jeg har erfart at det bare går utrolig tregt.

 

På lørdag tok jeg ett glass vin (stort, 2 dl) og jeg kjenner det på kroppen og ser det på vekten ennå. Mulig jeg er litt paranoid - jeg forventet jo dette - men det er altså tilfellet for meg. Mulig det har sammenheng med at kroppen allerede går på underskudd og at alkoholen da er ekstra trasig å bli kvitt.

 

200 kcal x 10 er jo 2000 kcal. Sammen med mat den dagen så er du langt over dagsbehovet ditt for kalorier. Men om det er det du virkelig vil, så forbered deg på ingen nedgang på en uke så kommer nok kroppen over det. men på 10 flasker blir man full - og når man er full så endres dømmekraften. Da blir en neve chips fort til ti - men klarer du å styre unna all den kaloriholdige festmaten og nattmaten så er det nok ikke så ille en stakkars gang i løpet av en lang innsats på slankefronten.

 

Takker for svar, tror jeg prøver men satser da på å prøve et par glas vin jeg.... Vil jo ikke ødlegge den gode starten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ser jeg er sent ute med å svare på denne tråden, men legger igjen et notat alikevel. Det er jo veldig riktig det som blir sagt her at alkohol øfte ødelegger for vektnedgangen. Jeg har en annen erfaring. Jeg har igrunn holdt meg unna alkohol med unnatak av 3.4 ganger i året og da heller ikke store mengder. Siden nyttårshelgen har det blitt både 1 og 2 flasker hvitvin i løpet av helgen, min nedgang har startet på nyåret!! Men jeg har passa på at jeg har holdt meg til vinen, ingen potetgull, nøtter, nattmast osv. Har spsist en proteinbar eller et knekkebrød eller to når jeg har kommet hjem. Jeg sitter jo sjeldent helt stille da. danser mye når jg er ute og spiller litt biljard, men ikke så mye at det tar igjen inntaket av alkohol.

 

Ofte så er det da ikke alkoholen i seg selv, men innntaket av alt annet som følger med, både samme kveld/natta og dagen derpå.. KLarer du deg der så skal det gå bra!

 

Lykke til! Håper alt går bra og at nedgangen vises denne uken også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...