Gå til innhold

Lav BMI- men ønsker å gå ned i vekt


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg er 27 år gammel og har tre barn, minste er 19 måneder. Jeg er i utgangspunktet lita og tynn, men etter svangerskapene har det samlet seg noen få kg ekstra, alle på magen. Jeg har lange, tynne bein og magen står da ikke helt i forhold til beina, slik at jeg sliter med å finne bukser som passer. Men dette gjør jo at jeg får en forholdsvis lav BMI. Jeg har meldt meg på et ekspress-kurs med start neste uke, med håp om å gå ned ca 3 kg. Det er ikke mye, men da har jeg et håp om å få på meg normale bukser igjen og ikke bare tights ;) Men dette medfører at jeg vil få en BMI som undervektig (ca 19)... Og da jeg fikk kursboken min i går, så jeg at det sto der at Grete Roede ikke kan tillate noen med BMI under 20, eller som ønsker å få det, melde seg på kurs... Jeg startet så smått selv forrige uke med å registrere hva jeg spiser samt trene mer, og har alt gått ned litt :) Men er spent på om det er noen vits i å ta kurset da, eller hva... Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

Jeg har ikke så mye erfaring med hva GR sier til problemet ditt, men umiddelbart tenker jeg at det må være målebåndet, og ikke vekten, du skal fokusere på. Sunt kosthold og nok trening vil ikke nødvendigvis få deg ned i vekt, men øke muskelmassen og redusere uønskett fettlager. Husk at muskler veier mer enn fett, så du vil likevel kunne få en passende BMI :) Jeg ville prøvd GR aktiv heller enn ekspress, hvis du kan få lov til å bytte kurs? Eller i hvertfall fokusere mye på trening, særlig styrketrening. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye erfaring med hva GR sier til problemet ditt, men umiddelbart tenker jeg at det må være målebåndet, og ikke vekten, du skal fokusere på. Sunt kosthold og nok trening vil ikke nødvendigvis få deg ned i vekt, men øke muskelmassen og redusere uønskett fettlager. Husk at muskler veier mer enn fett, så du vil likevel kunne få en passende BMI :) Jeg ville prøvd GR aktiv heller enn ekspress, hvis du kan få lov til å bytte kurs? Eller i hvertfall fokusere mye på trening, særlig styrketrening. Lykke til!

 

Takk for tips, men det finnes ingen kurs her jeg bor. Derfor må jeg ta kurs på nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...