Gå til innhold

I dag! I DAG!!!! Nå er det nok! Heng på:)


Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år og har to barn på 4 år og 7 mnd. Har lagt på meg 5 kilo etter forrige svangerskap og er helt fortvilet. Til sammen har vektøkningen altså vært ca 12 kg på et år. Nå har jeg kommet inn i et dårliug mønster med mye sjokolade, og mye stillesitting. Jeg tenker stadig at jeg likevel er så feit at jeg godt bare kan fortsette å spise sjokolade. Jeg vet at jeg ikke er feit, men MYE større enn jeg er vant til. Buksene faller av fordi magen presser de ned og rumpa er for stor til å passe inni. Det er ille og jeg nekter å kjøpe større klær. Jeg sakl passe medium igjen og det til sommeren!

 

Før jeg fikk barn trente jeg fast 4 dager i uka og var i tillegg aktiv på fritiden med kajak, klatring osv. Nå er det absolutt ingenting:) I år tør jeg ikke stå på telemark for jeg vet at knærne ikke tåler det. Jeg føler meg virkelig gammel for første gang i mitt liv. Har ryggsmerter, skuldersmerter, lite energi og sover dårlig.

 

SÅ!

 

Her er mine tiltak mot en bedre hverdag! Treningen må foreløpig skvises inn i lek med babyen eller i en trilletur.

Jeg tenker at jeg skal forandre på litt hver uke, slik at det er lettere å gjennomføre og kommer til å starte hver mandag. Helger er det lov med sjokolade, men ikke smågodt, potetgull etc.

 

Uke 1:

 

Trene benene mens jeg leker med bassebasse

Bruke rockeringen to ganger daglig

Pushups to ganger daglig.

Gå en times tur en gang daglig.

Erstatte brød med knekkebrød.

Drikke 1,5 liter vann hver dag og drikke mindre kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 år og har to barn på 4 år og 7 mnd. Har lagt på meg 5 kilo etter forrige svangerskap og er helt fortvilet. Til sammen har vektøkningen altså vært ca 12 kg på et år. Nå har jeg kommet inn i et dårliug mønster med mye sjokolade, og mye stillesitting. Jeg tenker stadig at jeg likevel er så feit at jeg godt bare kan fortsette å spise sjokolade. Jeg vet at jeg ikke er feit, men MYE større enn jeg er vant til. Buksene faller av fordi magen presser de ned og rumpa er for stor til å passe inni. Det er ille og jeg nekter å kjøpe større klær. Jeg sakl passe medium igjen og det til sommeren!

 

Før jeg fikk barn trente jeg fast 4 dager i uka og var i tillegg aktiv på fritiden med kajak, klatring osv. Nå er det absolutt ingenting:) I år tør jeg ikke stå på telemark for jeg vet at knærne ikke tåler det. Jeg føler meg virkelig gammel for første gang i mitt liv. Har ryggsmerter, skuldersmerter, lite energi og sover dårlig.

 

SÅ!

 

Her er mine tiltak mot en bedre hverdag! Treningen må foreløpig skvises inn i lek med babyen eller i en trilletur.

Jeg tenker at jeg skal forandre på litt hver uke, slik at det er lettere å gjennomføre og kommer til å starte hver mandag. Helger er det lov med sjokolade, men ikke smågodt, potetgull etc.

 

Uke 1:

 

Trene benene mens jeg leker med bassebasse

Bruke rockeringen to ganger daglig

Pushups to ganger daglig.

Gå en times tur en gang daglig.

Erstatte brød med knekkebrød.

Drikke 1,5 liter vann hver dag og drikke mindre kaffe.

 

http://www.greteroede.no/rdogtips/trening/1645995.o2.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut til å være en god plan!

Jeg merker selv at det er hektisk i hverdagen å få tid til trening, men jeg kom til et punkt hvor jeg bare måtte sette ned foten for meg selv og familien og si at mandag er MIN treningsdag. Og det har nå fungert i over 2 år. I tillegg har jeg klart å vri meg til torsdag kveld og jammen ser det ut til at jeg skal få gjennomslag for onsdag ettermiddag også ;)

 

Ønsker deg masse lykke til med sunnere matvalg, mer mosjon og jammen skal du se at energien kommer hoppende opp i fanget på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...