Gå til innhold

Ny i dag :)


Gjest Livet er hardt!

Anbefalte innlegg

Gjest Livet er hardt!

Hei. Jeg er ny i dag, og har fått masse anbefalinger om Grete Roede. Jeg er sååå glad i mat, selvom jeg spiser sundt, spiser jeg kanskje litt for mye :blink: Ell :blink: eller jeg spiser for mye.!! :huh:

Noen her som har noen start tips? Kansje noen mål? Jeg veier akkurat 100kg :blink: og er 24 år.!! OFF!!!! Har prøvd i mange år og gå ned.. Motivasjon er noe som detter ned etter en mnd her og en mnd der...

Kult med noen som vil dele noen erfaringer, komme med tips, eller ha en konkurranse :D ? XXX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Løken

Hei :)

Jeg er også relativt ny her. Er bare på min andre uke. Jeg er også VELDIG glad i mat, og spiser gjerne helgemat hver dag! Jeg kjøpte meg tilfeldigvis badevekt og det var da det hele startet. Jeg veide 84.7 og er 162 høy, alder 24 her også. Og det går ikke ann, ønsker hvertfall å gå ned til 60 tallet et sted. Hvor høy er du? Og hvor mye ønsker du å gå ned til? Jeg kom tilfeldigvis over denne siden og lærte meg og registrere mat. Det ga meg masse motivasjon. Så nå klarer jeg faktisk og halvere matmengden min. Og drikker MASSE vann. Gikk ned 2.3 kg første uka, og da er det moro :)

 

Kanksje vi kan klare å gi litt motivasjon til hverandre så vi begge kan gå ned noen kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Livet er hardt!

Hei :)

Jeg er også relativt ny her. Er bare på min andre uke. Jeg er også VELDIG glad i mat, og spiser gjerne helgemat hver dag! Jeg kjøpte meg tilfeldigvis badevekt og det var da det hele startet. Jeg veide 84.7 og er 162 høy, alder 24 her også. Og det går ikke ann, ønsker hvertfall å gå ned til 60 tallet et sted. Hvor høy er du? Og hvor mye ønsker du å gå ned til? Jeg kom tilfeldigvis over denne siden og lærte meg og registrere mat. Det ga meg masse motivasjon. Så nå klarer jeg faktisk og halvere matmengden min. Og drikker MASSE vann. Gikk ned 2.3 kg første uka, og da er det moro :)

 

Kanksje vi kan klare å gi litt motivasjon til hverandre så vi begge kan gå ned noen kg :)

Hei ja. Så flink du har vært :)all skryt til deg. Har slitet i mange år, men no er det stopp. Ikke bare for en mnd eller to. Jeg er 1.67 høy (ganske sikker)Har alltid ligget på 85 kg, men plutselig skjedde det noe for 3 år siden!Altså mye god mat :angry: Jeg vil gjærne at vi kan ha kontakt, og følge hverandre på veien :o) Motivasjonen blir bedre da. Hvor er du fra i landet? Når har du veie dag? Jeg har veie dag på søndag. ei som tipsa meg om det, for og være litt ekstra streng med seg selv i helgene! Er også fra tynset :) Kaldeste stedet i norge!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Løken

Tusen takk :) Jeg er så enig, helt stopp! Jeg bare håper at jeg klarer å få endret livstilen og holde på det. Jeg bor i Aurskog, litt utenfor Oslo. Nærmerere Lillestrøm :) Du er fra Tynset ja, jeg er ikke veldig kjent, men mamma bor i Elverum, og det er ikke sånn alt for langt unna har jeg skjønt :)Jeg har veiedag på mandager. Da er jeg veldig streng i helgene og får en ny start hver uke :)Hva gjør du for å holde deg i form da? Jeg syns det er litt vanskelig å få til treningen hver dag.. Disse trimpoengene mine kan bli VELDIG mye bedre enn de er nå.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Livet er hardt!

okei :) Veing mandag er lurt :) Jeg er med på zumba tirsdag og torsdag, og prøver og trener 2 dager til. Har sklidd ut i 2 uker no, så egentrening i morgen og begynne for fult på mandag :) Hva trener du når du trener?? Det er et ork, men når man først kommer i driven, er det gøy. Må bare klare og holde det det :blink: hehe.. Jeg er egentlig fra Hurdal, det vet du sikkert hvor er :) trist sted!!!! Elverum er ikke så langt unna. 20 mil ca :) Hva har du spist i dag? Jeg har hatt en skikkelig dårlig dag :unsure: Ikke spist så mye, men spiste en halv grandiosa til middag. ( nøkkelmerket) Men lell!!! Kylling salat til lunsj og 2 knekkebrød på morran. Lite og feil!!!! En halv liter pepsi max har jeg klart og dytte i meg og :huh: hehe. Men en ny dag i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Løken

Jeg har kommet meg opp på ca 1300 kcal idag. Er det jeg skal ligge på. Jeg har kuttet ut alt av brus osv. (Det er ikke veldig lett når samboern jobber på Coca Cola og vi har 10 kasser med brus under trappa)Jeg har spist knekkkebrød, med makrell i tomat til frokost, og med egg til kvelds, spagetti og kjøttdeig til middag med eplejuice. Prøver å drikke endel vann også. Du er jo kjempe flink til trene da :) Jeg prøver å gå litt turer og på treningstudio. Skal få kommet meg på mere gruppetimer og gjøre noe morsomt :) Det er hardt å komme seg ut den døren, hvertfall når man jobber så mye osv.. Så det må jeg bli flinkere til. :) Det, og spise grønnsaker må jeg bli flinkere til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Livet er hardt!

Jeg har kommet meg opp på ca 1300 kcal idag. Er det jeg skal ligge på. Jeg har kuttet ut alt av brus osv. (Det er ikke veldig lett når samboern jobber på Coca Cola og vi har 10 kasser med brus under trappa)Jeg har spist knekkkebrød, med makrell i tomat til frokost, og med egg til kvelds, spagetti og kjøttdeig til middag med eplejuice. Prøver å drikke endel vann også. Du er jo kjempe flink til trene da :) Jeg prøver å gå litt turer og på treningstudio. Skal få kommet meg på mere gruppetimer og gjøre noe morsomt :) Det er hardt å komme seg ut den døren, hvertfall når man jobber så mye osv.. Så det må jeg bli flinkere til. :) Det, og spise grønnsaker må jeg bli flinkere til!

God morgen :)Hva jobber du med? Går 3 året påbygging jeg, så no sitter jeg på skola! Et hardt år.. Har tatt en herbalife shake til frokost, også har jeg med meg 3 knekkebrød og et eple på skolen. Skal trene kvart over 11!! Det skal bli godt.. 1300 kcal er ikke mye, går du mye sulten? jeg er jo en del tyngere enn deg, så skal ligge på 1700 kcal. men klarer det ikke vær dag. Er jo en del mat :D I dag er det fredag og taco tid , gleder meg :) hehe. Jeg liker ikke grønnsaker, så sliter litt der. Spiser kålrabbistappe og surkål!!! hehe. Men er veldig glad i salat :) Hva koser du deg med i helgene?? Du er sterk som ligger unna brus, enda du har det huset!! All kred til deg. Det hadde ikke jeg klart. Er avhengig av pepsi max, men endelig holder jeg meg til helgene!!! Lever på vann :( blæ!! Ha en fin dag på jobb... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Løken

Endelig freedag, weee! :) Og langhelg på meg, så jeg skal ikke se et snurt av jobben før tirsdag og dvs masse tid til kosthold og trening :) Jeg jobber som frisør i Oslo. Så er veldig vanskelig å få spist regelmessig hvis man har helt stappa timelister. Jeg må si vi er like når det gjelder grønnsaker. Jeg er lite fan av det så prøver så godt jeg kan. Vi skal ha taco imorgen, og siden jeg er alene hjemme idag har jeg prøvd å lage meg en grønnsaks-pita med kjøttdeig. Og det var faktisk ganske godt. Jeg lagde kjøttdeig med litt grillkrydder. La på gulrot, agurk og mais (det var det eneste som var i kjøleskapet)med littebitt lett thousand island dressing på, og det var faktisk ganske godt. Du burde prøve.. :)

 

Jeg føler at jeg ikke gjør annet enn å spise og drikke vann hele dagen, så når jeg får i meg litt eplejuice og et par melkeprodukter føler jeg at jeg ikke har lyst på mer å drikke. Og hvis jeg skulle få det suget, som f.eks i helgene så lager jeg meg jordbær smoothie. :)Det hjelper, man må bare komme seg over den sukker kneika. Jeg har vært helt avhenigig av cola så jeg vet det er hardt :)Jeg har vendt meg til å spise oftere nå, så hvis jeg får mat sånn hver 3 time så blir jeg fort mett, men hvis ikke blir jeg utrolig sulten.. Så jeg har alltid med meg ett mellommåltid i tilfelle..

 

Du er flink til å trene du :) Det er kjempe bra, jeg prøver hardt selv. Skal begynne på Zumba hver mandag nå. Det er bra trening og veldig moro. Så håper det hjelper på vekta. Har du hatt noen veiinger enda eller er det søndag som er første? Etter at jeg begynte med denne nye hverdagen på disse 2 ukene har jeg bare spist en halv muffins (veldig stolt)forrige helg når alle koste seg med potetgull og brus satt jeg med min nutrilett bar og vannglass. Og det føltes faktisk ganske bra :)

 

Jeg ønsker deg en veldig god helg, kanskje uten godteri og brus?? :) :) hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan jeg slenge meg på her? :)

Jeg har gått på Grete Roede en stund, men har ikke brukt formuet før nå.

 

Jeg er 165 cm høy, 24 år, og når jeg begynte veide jeg 89,8 kilo. Nå veier jeg 81, 8, så jeg har så langt gått ned 8 kilo. Målet er ca. 68 kilo, så rundt 13 kilo til ned :)

 

Jeg går på kurs og har veiedag på torsdager, så da skal jeg dele resultatet med dere ;)

Håper å få 10 kilos merke innen de neste ukene! Har hvertfall et mål om 5 kilo ned fra nå, og frem til påske!

 

Kjekt med litt inspirasjon fra andre! Stå på, dere er flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Løken

Hei, ja selvfølgelig er det bare å slenge se på :) Hvor hen i landet er du fra da? Hvor lenge har du gått på Grete Roede? Du er jo kjempe flink som har gått ned 8 kilo da. :)

 

Jeg har bare holdt på i snart 2 uker så har ikke kommet så langt på vei enda. Men det kommer:) Man må jo alltid starte et sted. :) Hva er det dere gjør på kurset da? Har du noen tips? Jeg har ikke gått på noe kurs, men er mulig jeg gjør det etterhvert. Ned skal vi hvertfall uansett, så er lettere å gå ned sammen :)

 

Kos dere videre denne sene fredagskvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Livet er hardt!

Hei!

 

Kan jeg slenge meg på her? :)

Jeg har gått på Grete Roede en stund, men har ikke brukt formuet før nå.

 

Jeg er 165 cm høy, 24 år, og når jeg begynte veide jeg 89,8 kilo. Nå veier jeg 81, 8, så jeg har så langt gått ned 8 kilo. Målet er ca. 68 kilo, så rundt 13 kilo til ned :)

 

Jeg går på kurs og har veiedag på torsdager, så da skal jeg dele resultatet med dere ;)

Håper å få 10 kilos merke innen de neste ukene! Har hvertfall et mål om 5 kilo ned fra nå, og frem til påske!

 

Kjekt med litt inspirasjon fra andre! Stå på, dere er flinke!

Hei :) Så klart!!! Moro med flere. Du har jo bare vært super flink da!!!Så gøy! Du må dele litt erfaringer, og mat tips? :) Trenger sårt litt start hjelp.. Vet ingenting om dette, og har nettopp begynt og veie maten.. <Litt strev, men det går seg vel til.. tRENER DU NOE? Koselig og ha flere inspirasjoner rundt seg, har aldri vært så motivet til å slanke meg, som jeg er nå!!! Jippi.. Gleder meg til og følge deg :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra Bergen:) Har gått på Grete Roede i ca. et halvt år. Motivasjonen har vært litt varierende, så det har gått litt opp og ned, men nå er jeg veldig motivert! Det går jo mot vår og sommer, og denne sommeren vil jeg kunne gå i bikini og samtidig føle meg noenlunde vel ;)

 

På kursene snakker vi litt om uken som har gått og deler erfaringer. Og så kommer kurslederen med veiledning og tips, samt at vi veier oss. Det er veldig kjekt, og jeg gleder meg alltid til å dra på kurs (bortsett fra de ukene det har gått dårlig). Så jeg anbefaler å prøve et kurs, men det går nok fint på egen hånd også :)

 

Mitt beste tips er å bruke dagboken her inne hver dag, og ha kontroll på maten! Jeg merker stor forskjell på de ukene jeg registrerer alt i forhold til de ukene hvor jeg bare tar det sånn ca. på øyemål.

 

Ellers så liker jeg godt å gå tur! Syns det er vanskelig å finne motivasjon til å gå på treningssenter, men noen turer i uken syns jeg er kjekt! Husk at det ikke er så mye som skal til :)

 

Stå på jenter! God helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...