Gå til innhold

Hva gjør jeg feil?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd Grete Roede-kosthold i et par uker, etter at jeg lenge har forsøkt å gå ned i vekt på egen hånd uten å lykkes. Jeg har bare 4 kg jeg skal ned, og er ikke stor i utgangspunktet.

Jeg har vært veldig flink, iallfall på hverdagene. Forrige helg skeiet jeg litt ut, spiste taco til middag en dag, potetgull, sjokolade og vin på kvelden. Likevel hadde jeg gått ned hele 1,8 kg fra startvekt. Denne uka har jeg vært enda flinkere med å spise riktig, og jeg har trent mye (mest kondisjon). Men i dag hadde jeg gått opp 0,6 kg fra tirsdag...

 

Det er beregnet at jeg skal ha 1300 kcal daglig, og jeg holder meg fint innenfor det. Hittil denne uka har jeg 9 trimpoeng, tror jeg, og har vel egentlig ikke tid til å trene mer enn det heller...

Er det vanlig at vekta svinger slik? Eller gjør jeg noe feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang* :) for du har gått ned 1,2 da, og det er kanskje normalt for to uker. En lørdag med vin (vanndrivende), Chips og taco /`(masse salt, altså vanndrivende), kan forklare at du gikk ned så veldig masse, og denne uken har du vært flink. Altså du har sikkert drukket vann som du skal etc. Tror ikke du har gått opp 0,6, men at du var litt dehydrert når du veide deg sist :)

 

stå på, virker som du gjør masse rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang* :) for du har gått ned 1,2 da, og det er kanskje normalt for to uker. En lørdag med vin (vanndrivende), Chips og taco /`(masse salt, altså vanndrivende), kan forklare at du gikk ned så veldig masse, og denne uken har du vært flink. Altså du har sikkert drukket vann som du skal etc. Tror ikke du har gått opp 0,6, men at du var litt dehydrert når du veide deg sist :)

 

stå på, virker som du gjør masse rett :)

 

Oki, så det kan fungere sånn, altså? Jeg trodde at kroppen lagret mer vann jeg, når man spiste salt mat? Dette kan jeg altfor lite om tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler stemmer, både lagrer og slipper vann.

 

men syns ofte hvis jeg spiser veldig saltrik mat ( og spesielt i kombinasjon med å ikke drikke nok vann) så er jeg lettere hvis jeg veier meg en til to dager etterpå. Ett annet eksempel er hvis du veier deg etter en tur på byen der det ble endel å drikke :D

 

men det du da er "gått ned", det vil alltid ha komt på igjen hvis du veier deg noen dager senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler stemmer, både lagrer og slipper vann.

 

men syns ofte hvis jeg spiser veldig saltrik mat ( og spesielt i kombinasjon med å ikke drikke nok vann) så er jeg lettere hvis jeg veier meg en til to dager etterpå. Ett annet eksempel er hvis du veier deg etter en tur på byen der det ble endel å drikke :D

 

men det du da er "gått ned", det vil alltid ha komt på igjen hvis du veier deg noen dager senere:)

 

Javel. Jeg drakk nok for lite vann forrige helg iallfall. Men jeg veide meg jo tirsdag, kan det henge i så lenge? Husker ikke hva jeg spiste søndag og mandag, om det ble mye salt da, men tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...