Gå til innhold

*Slank til Juni*


Gjest SkinnyMinnie

Anbefalte innlegg

Gjest SkinnyMinnie

Hei alle sammen!

Jeg er ei jente på 29 år, med 2 små barn som skal komme i form! Jeg er 168 cm høy, og må vel nesten betrakte meg selv som en liten gjenganger. Jeg har tidligere gått ned fra 84 til 54 kg. Og så fra 80 til 57 (etter graviditet), og nå sitter jeg her med 20 kg ekstra etter graviditet nr 2, og veier idag 78.2 kg. (Har jeg blitt en jo-jo person? :blink: )

 

Vel, nå er det iallefall på tide å ta et tak for alvor! Jeg er lei av å ikke føle meg fin, å aldri finne klær som sitter fint, å gremmes hvis jeg prøver trange jeans, og av å ikke se meg naken i speilet. Magen buler, lårene eser, og jeg har blitt sliten. Jeg beveger meg ikke like lett rundt i hverdagen, og jeg savner virkelig hvor deilig det er å føle seg lett og ikke minst fin!

 

Rett etter fødsel "prøvde" jeg å gå ned i vekt, men mistet motivasjonen ganske raskt siden det var kaldt og jeg hadde masse annet å tenke på. Jeg har hengitt meg til godterier, og spist av hjertens lyst ^_^ ! Overraskende nok har jeg ikke gått opp noenting de siste 2 månedene, men ei heller gått ned.

 

Så nå er det alvor. Jeg har kommet frem til følgende regler:

Sjokolade er eneste fy-mat!

Godterier er forbeholdt lørdager (og kun liten pose) (med unntak av festlige lag)

Masse vann, te og litt kaffe

 

Frokost: 2 knekkebrød m. makrell eller magerskinke

Lunsj: 2 knekkebrød

Mellommat: epler, appelsiner, gulrøtter, noen mandler

Middag: 1 normal porsjon (lite karb)

Kvelds: 1 yoghurt

 

Håper å ligge rundt 1300 kcal, og skal føre inn i loggboken her så ofte jeg kan.

 

Målet mitt er 1 kg ned i uken, og dvs at jeg vil kunne nå målet mitt på 59 kg i Juni en gang. Jeg vet det vil være hardt, men jeg er knallbestemt på at nå er det nok, og hvis det ikke går nå føler jeg meg dømt til å forbli tjukk, og det skal jeg ikke være!

 

 

Hvis det er noen der ute som har lyst til å følge meg, evt har lignende mål, så blir jeg veldig glad hvis du joiner meg i veien ned! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne følge deg. Har 27,3 kg for mye på kroppen. Har klart å gå ned 15,7 kg siden slutten av oktober og mitt mål fra den 4.januar var å gå ned 20 kg innen 1.juni. Har klart å gå ned 5,7 kg siden 4.januar (i år) og har dermed 14,3 kg igjen jeg må ned før 1.juni.

 

Har veiedager på onsdager, så da ser jeg hvor mye jeg har igjen å gå ned. Hehe :) Veier nå 92,8 kg (etter forrige ukes veiedag) og ønsker å veie minimum 78,5 kg innen 1.juni! :) Da har jeg kun 13,5 kg igjen før jeg når min trivselvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *plingeling*

Jeg blir også gjerne med! Jeg er snart 27, to barn, å har nå 15-20 kg ekstra på kroppen. Jeg tar sikte på å gå ned rundt 10 kg jeg til juni. Jeg vet med meg selv at jeg aldri klarer å gå ned en kg i uka, så da legger jeg meg på ca 0,5 i uka. Her har jeg godteforbud, å har nå klart å holdt meg borte fra godterier i en mnd. Med meg er d alt eller ingenting. Så i år velger jeg ingenting til en forandring;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Hei HSKK og plingeling! Så bra at dere blir med! Så flinke dere har vært hittils, det er motiverende! Å gå ned over 15 kg siden Oktober - Wow! Og godtestopp i 1 mnd! Så bra! Hehe, kjenner motivasjonen smitter! Jeg er også en litt sånn alt eller ingenting type, særlig når det gjelder trening! Begynte igår med en lang gåtur og styrketrening og håper å fortsette i sammen ånden idag.

Jeg har veiedager mandager, føler det bidrar litt til at jeg holder meg i skinnet i helgene slik at jeg ikke ødelegger for vekten på mandagen. Jeg kommer til å skrive vekt og en slags ukesrapport og plan for uken som kommer hver mandag. Denne uken er planen å komme igang, venne meg til motiverende tankegang slik at jeg unngår fristelser. Det eneste som gjør denne uken litt utfordrende er en helgetur til helgen, men med den motivasjonen jeg har nå så skal jeg nok klare å holde meg i skinnet. Hvilken veiedag har du plingeling? Blir dere med på å rapportere vekt her hver gang man veier seg, selv om det ikke er veiedag?

Kjempefint dere blir med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan jeg få være sammen med dere her inne??

Jeg er 31 år og veier noe på 80-tallet, har faktisk ikke veid meg enda, men begynte omlegginga av kostholdet i går.

Har tenkt på dette i noen måneder nå. Og nå vil jeg ned minst 10 kilo. Er så drittlei av å føle meg ekkel på sommeren og ikke tørre kle av meg på stranda, så sommeren 2012 skal bli anderledes. :)

Gikk på Roede-kurs i 2007, gikk da ned 7 kilo. De har kommet tilbake. Skal ikke skylde på graviditet, for de kiloene bare rant av, men skylder på meg selv og den late rævva mi i sofaen.

Nå er det nok! Jeg vil føle meg vel! Og det skal jeg! :)

Jeg vil gjerne være med på mandagsveiing.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Hei Joyride! Du må gjerne bli med, kjempefint med flere å støtte seg på i denne prosessen. Så fint du har samme veiedag som meg! Dette skal vi klare! Jeg har samme følelse som deg når det gjelder sofaen. Jeg kan nesten kjenne rompa vokse jo lenger jeg blir sittende. Ikke festlig!

Vi kan motivere hverandre til å holde koken! Vi får bare glede oss til sommeren der vi vil føle oss mer vel på stranda! Jeg er faktisk avhengig av å gå ned disse kiloene for i det hele tatt å bade på sommeren, og det er veldig motiverende! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Veiedag...

 

Idag var det tid for å gå på vekta igjen og se hva den viste.

Veide 78.0 kg, altså 0.2 ned siden forrige mandag. Ikke så veldig bra akkurat.. Men nedgang er nedgang. Jeg har vært på helgetur og da syns jeg det er ekstra vanskelig å avstå fra alle fristelsene. Men denne uken er normal så skal greie å holde meg til planen denne uken!

Hvordan gikk det med dere andre som veide dere idag? Og hvordan har det gått i helgen med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sønnen min har vært sjuk nå i flere uker, det ene tar over for det andre så snart han er frisk. Helt utrolig! Og jeg er sliten jeg også. Men det blir vel bedre. Forrige uke fikk jeg bare gått en liten tur. Så jeg har virkelig fått en treig start her.

Jeg har ikke fått veid meg ennå, vekta står der med en knust "fot", aner ikke hvordan det har skjedd.. den som var nesten helt ny..damn it!! Må kjøpe ny denne uken.

Håper dere andre hadde en bra og motiverende veiedag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg er ei jente på 29 år, med 2 små barn som skal komme i form! Jeg er 168 cm høy, og må vel nesten betrakte meg selv som en liten gjenganger. Jeg har tidligere gått ned fra 84 til 54 kg. Og så fra 80 til 57 (etter graviditet), og nå sitter jeg her med 20 kg ekstra etter graviditet nr 2, og veier idag 78.2 kg. (Har jeg blitt en jo-jo person? :blink: )

 

Vel, nå er det iallefall på tide å ta et tak for alvor! Jeg er lei av å ikke føle meg fin, å aldri finne klær som sitter fint, å gremmes hvis jeg prøver trange jeans, og av å ikke se meg naken i speilet. Magen buler, lårene eser, og jeg har blitt sliten. Jeg beveger meg ikke like lett rundt i hverdagen, og jeg savner virkelig hvor deilig det er å føle seg lett og ikke minst fin!

 

Rett etter fødsel "prøvde" jeg å gå ned i vekt, men mistet motivasjonen ganske raskt siden det var kaldt og jeg hadde masse annet å tenke på. Jeg har hengitt meg til godterier, og spist av hjertens lyst ^_^ ! Overraskende nok har jeg ikke gått opp noenting de siste 2 månedene, men ei heller gått ned.

 

Så nå er det alvor. Jeg har kommet frem til følgende regler:

Sjokolade er eneste fy-mat!

Godterier er forbeholdt lørdager (og kun liten pose) (med unntak av festlige lag)

Masse vann, te og litt kaffe

 

Frokost: 2 knekkebrød m. makrell eller magerskinke

Lunsj: 2 knekkebrød

Mellommat: epler, appelsiner, gulrøtter, noen mandler

Middag: 1 normal porsjon (lite karb)

Kvelds: 1 yoghurt

 

Håper å ligge rundt 1300 kcal, og skal føre inn i loggboken her så ofte jeg kan.

 

Målet mitt er 1 kg ned i uken, og dvs at jeg vil kunne nå målet mitt på 59 kg i Juni en gang. Jeg vet det vil være hardt, men jeg er knallbestemt på at nå er det nok, og hvis det ikke går nå føler jeg meg dømt til å forbli tjukk, og det skal jeg ikke være!

 

 

Hvis det er noen der ute som har lyst til å følge meg, evt har lignende mål, så blir jeg veldig glad hvis du joiner meg i veien ned! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er helt ny her, men må si at jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg er 30 år, har 2 små barn og etter nr 2 har kiloene bare satt seg helt fast :angry:

Men nå er jeg lei!!! til sommeren er det min tur til å sprade rundt på stranda ( eller ikke )

Uansett er det jo hyggelig med litt støtte og motivasjon!!Så jeg er med på kampen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Kan jeg også slenge meg på denne tråden ? Jente 23, veide 91,4 forrige torsdag..:/ har for 3 år siden klart å gå ned 20 kg, men alt hat sneket seg på igjen ...:( håper denne tråden kan gi motivasjon til oss alle ?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...