Gå til innhold

splenda, sukrin, vaniljesukker, hmmmm


Gjest Okinawa
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan er disse vaflene her?

 

egg

ekstra lettmelk

hvetemel

sammalt hvetemel fin

splenda eller suktin

vaniljesukker

 

Jeg bruker 50/50 hvetemel og sammalt hvetemel.

 

JEg får ikke til å finne ut kcaloriinhold i slike vafler, er vel ikke så nøye heller, men disse MÅ da være sunne?

Eller, ikke SUNNE da, men dersom man lager de slik, er de kanskje SUNNERE en "vanlige"??

 

Og hva er best, splenda eller sukrin??

 

Og hvor mye kcalorier er det i 10 gram vaniljesukker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er disse vaflene her?

 

egg

ekstra lettmelk

hvetemel

sammalt hvetemel fin

splenda eller suktin

vaniljesukker

 

Jeg bruker 50/50 hvetemel og sammalt hvetemel.

 

JEg får ikke til å finne ut kcaloriinhold i slike vafler, er vel ikke så nøye heller, men disse MÅ da være sunne?

Eller, ikke SUNNE da, men dersom man lager de slik, er de kanskje SUNNERE en "vanlige"??

 

Og hva er best, splenda eller sukrin??

 

Og hvor mye kcalorier er det i 10 gram vaniljesukker??

 

Etter det jeg har lært på kurs, så er sukrin det beste. Jeg bruker kun det i alt jeg trenger sukker i :D Og disse vafflene kan du trygt si er sunne. Du kan også putte litt havregryn oppi for å gjøre de enda sunnere. Lykke til :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har lært på kurs, så er sukrin det beste. Jeg bruker kun det i alt jeg trenger sukker i :D Og disse vafflene kan du trygt si er sunne. Du kan også putte litt havregryn oppi for å gjøre de enda sunnere. Lykke til :rolleyes:

 

Takk takk for svar :)

 

Men, hvordan finner jeg ut hvor mye kcal det er i en plate med nettopp disse vaflene?

Er det 200 kcal, eller 500 kcal??

 

Jeg er sååå dårlig på regne på slikt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig for oss å regne ut når vi ikke har tallene/målene.

 

200 kcal pr vaffel er det jeg vanligvis regner med. Grovere mel gjør dem sunnere, ja, men gjør ikke store utslaget på kcal-innholdet pr plate.

 

Vaniljesukker er sukker (bare veldig finmalt og med aroma i), så det er nærmest som å bruke 10 g sukker. (10 g vaniljesukker = 36 kcal, mot 10 g sukker = 40 kcal) Fordelt på 10 plater sparer du 0,4 kcal plate ved å bruke vaniljesukker framfor sukker, men du får jo selvfølgelig en herlig vaniljesmak.

 

Sukrin brukte jeg mye før, men jeg har sluttet med det da jeg har begynt å få en veldig ekkel ettersmak på alt jeg lager med det. Smaksløkene våknet visst da jeg sluttet å røyke og dette var en av tingene som jeg da oppdaget. Sukrin er veldig fin erstatning for sukker i bakst bl.a. pga volum, men jeg har som sagt ikke klart å finne en balanse sukker-sukrin jeg liker. Sukrin smelter for raskt i munnen og på kaker får jeg en isende smak/følelse i munnen når det er Sukrin i. Jeg foretrekker nå å heller bruke litt sukker framfor å gå for full søtsmak fra Sukrin.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...