Gå til innhold

Ned 7 kg til sommeren


Gjest Heike72

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en alenemor på 40 år (i mars). Har en sønn på 8 år. Jeg gikk på Grete Roede kurs via nett etter fødselen, og har i årene etter det variert mellom 62 kg og 72 kg. Jeg er 178 cm lang. Målet mitt er å ligge på 65-66 kg. Jeg har gått ned i vekt ved hjelp av lavkarbo også, men er ikke motivert for en rein lavarbo-kur nå. Synes også det er vanskelig å leve uten noe særlig med brød og knekkebrød, og føler at et lavkarbo-kosthold blir lite variert når jeg skal gå på det. Blir tragisk mye egg, bacon og salat. Det er mye enklere å kunne ta ei brødskive som nistemat på jobb, enn å ha tilbredt et lavkarbo-måltid. Derfor satser jeg på GR igjen nå. Nå veier jeg ca 72 kg, og jeg har tenkt å prøve å gå ned 7 kg ved hjelp av GR-metoden på egenhånd. Da kan det jo være kjekt å ha noen å gjøre dette sammen med her. Noen som vil være med?? :)

 

Min utfordring blir å få trent nok. Jeg er glad i å løpe, men kan nemlig ikke bare stikke ut på trening og la min sønn være hjemme alene på kvelden. Han er mørkredd. Barnevakt har jeg heller ikke tilgang til her vi bor nå. Har som plan å prøve å få til trening 3 dager i uka. Kan bli noe mer de helger min sønn er hos sin far. Har en video med Kari Jaquesson og der er et passende program å følge.

 

Ny måned nå, nye muligheter. Jeg setter igang med nytt mot.

Bli med da vel!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, har lenge tenkt på å hive meg på en tråd her, så nå gjør jeg det. Vi har ca samme mål så det passer bra. Jeg veier 67 kg nå og har et mål om å være 60 til sommeren (er bare 164 høy).

 

Ellers er jeg midt i 30- åra og har tre barn. Har en mann som er en del borte, derfor sliter jeg også med å få kontinuitet i treninga, pluss at jeg selvsagt er veldig flink til å finne på unnskyldninger...

 

Jeg skal prøve på veiedag på mandag. Når har du?

 

 

Hei!

Jeg er en alenemor på 40 år (i mars). Har en sønn på 8 år. Jeg gikk på Grete Roede kurs via nett etter fødselen, og har i årene etter det variert mellom 62 kg og 72 kg. Jeg er 178 cm lang. Målet mitt er å ligge på 65-66 kg. Jeg har gått ned i vekt ved hjelp av lavkarbo også, men er ikke motivert for en rein lavarbo-kur nå. Synes også det er vanskelig å leve uten noe særlig med brød og knekkebrød, og føler at et lavkarbo-kosthold blir lite variert når jeg skal gå på det. Blir tragisk mye egg, bacon og salat. Det er mye enklere å kunne ta ei brødskive som nistemat på jobb, enn å ha tilbredt et lavkarbo-måltid. Derfor satser jeg på GR igjen nå. Nå veier jeg ca 72 kg, og jeg har tenkt å prøve å gå ned 7 kg ved hjelp av GR-metoden på egenhånd. Da kan det jo være kjekt å ha noen å gjøre dette sammen med her. Noen som vil være med?? :)

 

Min utfordring blir å få trent nok. Jeg er glad i å løpe, men kan nemlig ikke bare stikke ut på trening og la min sønn være hjemme alene på kvelden. Han er mørkredd. Barnevakt har jeg heller ikke tilgang til her vi bor nå. Har som plan å prøve å få til trening 3 dager i uka. Kan bli noe mer de helger min sønn er hos sin far. Har en video med Kari Jaquesson og der er et passende program å følge.

 

Ny måned nå, nye muligheter. Jeg setter igang med nytt mot.

Bli med da vel!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så hyggelig at du vil være med :)

Nå ser det ut til at jeg trenger noen få dager på å komme skikkelig igang. Sliter skikkelig med å få i meg så mye mat som det anbefales + riktig mengde vann. Har valgt å følge meny 1 på 1300 kcal da jeg ikke kommer til å få til å trene så mye som nødvendig. Har lest kursboka jeg brukte i 2005, så følger det som anbefales der. Men det kan være at dette er litt lite. Det er bare det at jeg synes det er vanskelig å spise så mye. Når jeg spiser anbefalt frokost, lunsj, middag, frukt, melk, så havner jeg alltid 200 kcal under.

Satser på veiedag mandager jeg også. Greit å starte uka med det. Hvor mye kcal kommer du til å holde deg til pr dag?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei!

Jeg startet egentlig GR opplegget mitt onsdag, men onsdag og torsdag gikk ikke veldig bra ang maten.

 

I dag har det gått mye bedre. Rugbrød, vita lett og lett hvitost, agurk og paprika til frokost. 1 aktivia lett youghurt til mellommåltid, 150 gram torsk med broccoli og blomkål (middagsrester) til lunsj, 50 g blåbær, 30 g rugbrød med vita og lett hvitost til mellommåltid, 1 kiwi og så 150 gram torsk med broccolig og blomkål til middag. Har også inntatt 2 ss fløte i kaffen, 1 dl h-melk i kaffelatte og 2 ss rømme på middagen. Da er jeg oppe i 1150 kcal så langt i dag. Vet at man skal unngå helmelk og fløte, men jeg bare må ha det i kaffe`n min <_<

 

Trim har jeg ikke fått til i dag, da jeg er hjemme med en syk sønn. Dessuten er det over 20 minusgrader ute. Trim blir en stor utfordring og noe jeg kommer til å slite en del med å motivere meg for akkurat nå. Men skal prøve å se positivt på det.

 

Hva spiser dere andre der ute?? Noen gode tips for å få opp forbrenningen? Tror nemlig at min er lav nå. Vet at trening og bevegelse vil få den opp. Gode tips til hjemmetrening mottas også. Trimsykkel er ikke noen god motivasjon og den har jeg solgt. "Støvsamler".

 

Ha en kos kveld :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ begynner jeg for alvor. Vekta viste 66,4 i dag, så det vil si at jeg har 6, 4 kilo som skal av før sommeren. I dag har jeg spist to knekkebrød med spekeskinke og lett ost til frokost. Skal trene i dag, så nå må jeg bare komme igang! Godtestopp fram til målet er nådd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet uke greit. Vekta stod på 72,3 kg på veiinga i går. Kommer jeg meg ned til 65-66 kg, skal jeg være fornøyd. Kom på 1200 kcal i går, men ble litt vel høyt med over 1600 kcal i dag. Må nok lære meg å drikke kaffe uten kremfløte. 2 ss kremfløte er 140 kcal, og da blir det en del med 3 kopper kaffe om dagen :(

En annen utfordring for meg, er at jeg glemmer å drikke vann når jeg er på jobb. Blir for opptatt med undervisning, og glemmer helt å få i meg nok drikke. Må prøve å ha ei flaske i nærheten.

Ble ikke noe trening i går, men har hatt 1 time med aerobic i dag. Det gir meg 2 poeng.

 

Startvekt 72,3 kg

Mål: 65 kg

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det ikke gått spesielt bra så langt. Går greit med spisinga på jobb, men da drikker jeg for lite. Når jeg kommer hjem skjerer det meste seg. Ikke har jeg klart å få trene så mye som jeg har ønsket heller. Ikke så lett detta her, men jeg gir meg ikke. MÅ ned i vekt. MÅ ha mer energi og være mer fornøyd.

Fortsatt 72 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Heike72

Beklager at jeg har vært fraværende en stund, men prosjektet mitt har ikke gått så veldig bra, så motivasjonen dalet veldig her en liten periode. Nå er jeg klar for "FIGHT" igjen og starter med nytt mot i morgen. Har veiedag mandager ja, men vekta har nok heller beveget seg noe opp enn ned her.

 

Går det greit med deg?

 

Skal være flinkere her inne nå framover

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heike72

Jihaaaa ;)

 

Har gått ned 2 kg :)

Vekt i dag 70,8 kg

 

Det er motivasjonen jeg trengte for å fortsette. Vet det er mye veske som har forsvunnet der, men nå fortsetter jeg mot målet mitt med positiv energi og innsatsvilje.

 

Mål: 65-66 kg

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...