Gå til innhold

Studentmat! God - sunn og billig?


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er en jente på 19 år, som har satt meg som mål å gå ned ti kg innen sommeren (puh!). Deltar på nettkurs, og er veldig fornøyd med materialet jeg har fått tilsendt så langt :) Er bare det at jeg ikke er så veldig "oppfinnsom" på matfronten selv, og begynner nå å bli litt lei av "standardoppskriftene min" - spesielt lunsj og middag!

Samtidig lever jeg på et ganske stramt budsjett, da jeg studerer fulltid, og ikke har jobb annet enn i ferier, høytider o.l. Er derfor vanskelig å "sprite opp" maten litt uten å ta altfor store jafs av lommeboka!

Derfor (for å komme til saken!) lurer jeg på om det er noen som har noen tips til sunn, god og billig studentmat? :)

Tips mottas med stooor takk! :D

 

Hilsen en uforbederlig surrekopp på nitten år, som ikke aner hva hun skal bli når hun blir stor ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Hei! :)

 

Jeg har noen tips! :)

 

Hva med fiskeboller i hvit saus? Bruk lettmelk eller skummetmelk i sausen, og noen poteter til. Er det helg, så kan du jo unne deg noen First Price-reker og lit karri i sausen? Det er mange billige typer fiskeboller, men prøv å finne den med mest fisk i!

 

Grønnsaker er jo kjempebillig, så hva med grønnsakssuppe? Potetsuppe er også godt, eller kanskje løksuppe? Supper metter ganske godt siden det fyller opp i magen. Som tilbehør kan du kjøpe gårsdagens brød hos bakeren. Skjær opp og putt i fryseren, så tar du ut et par skiver og putter de i brødristeren. Som nybakt! :)

 

På Kiwi kutter de momsen på nøkkehullprodukter. Jeg fikk et tips fra søsteren min om at det koster ca 56 kr/kg for strimlet svinekjøtt fra Gilde! Det er jo svinebillig! (hihi)Da kan du feks lage wok. Du finner billige wokgrønnsaker i fryseren.

 

Og så er det jo studentretten over alle studentretter: havregrynsgrøt! :) Med bare en bitteliten smørklatt og masse kanel og lite sukker så har du en sikker vinner!