Gå til innhold

Godteri og sånt :-)


Gjest FredricLANYC

Anbefalte innlegg

Gjest FredricLANYC

Hei alle sammen! :rolleyes:

 

Jeg er 17 år og begynte på nettkurs 01.02.12.

Jeg har et par spørsmål:

 

1. Jeg skal ha ca. 1900 kalorier daglig. Hvis jeg da, kl. 22 på kvelden, bare har f.eks. 1200, er det da mulig å spise godteri eller annet søtt for å komme opp i 1900 kcal, eller skal disse registreres som frimerker? Jeg ønsker jo såklart å spare disse frimerkene til helga.. :rolleyes:

 

2. Hva brukes treningspoeng til? :rolleyes:

 

Ha ei flott helg! Lykke til! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :rolleyes:

 

Jeg er 17 år og begynte på nettkurs 01.02.12.

Jeg har et par spørsmål:

 

1. Jeg skal ha ca. 1900 kalorier daglig. Hvis jeg da, kl. 22 på kvelden, bare har f.eks. 1200, er det da mulig å spise godteri eller annet søtt for å komme opp i 1900 kcal, eller skal disse registreres som frimerker? Jeg ønsker jo såklart å spare disse frimerkene til helga.. :rolleyes:

 

2. Hva brukes treningspoeng til? :rolleyes:

 

Ha ei flott helg! Lykke til! :rolleyes:

 

Hei.

tror ikke du bør spise godis slik at du har 1900 kcal totalt. Men at en neste dag kan planlegge litt bedre, slik at du ikke får underskudd med kcal.

Frimerkene er inkludert den totale mengden kcal pr dag.

For hver 200 kcal du forbrenner, får du 1 trimpoeng. og det er anbefalt at du trener slik at du har minst 1 tp for dagen = 7 i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Syns ikke at godteri er noe god løsning. Da bygger du ikke nye vaner med et fornuftig kosthold. Det er ikke så farlig å mangle noe kalorier, kanskje neste dag ligger du litt over og på en uke jevner det seg ut.

 

Du får en ny dag hver dag til å forandre på ting du ikke er fornøyd med. Gi deg selv tid og du vil se at det nytter. Løsningen er ikke å ty til godterier. Skal du kose deg med godterier, vær bevisst på at det er akkurat det du gjør. Men ikke bruk godterier til en del av et vanlig kosthold fordi du ikke spiser nok. Du kommer garantert inn i det litt etter litt, gi deg tid og bruk tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :rolleyes:

 

Jeg er 17 år og begynte på nettkurs 01.02.12.

Jeg har et par spørsmål:

 

1. Jeg skal ha ca. 1900 kalorier daglig. Hvis jeg da, kl. 22 på kvelden, bare har f.eks. 1200, er det da mulig å spise godteri eller annet søtt for å komme opp i 1900 kcal, eller skal disse registreres som frimerker? Jeg ønsker jo såklart å spare disse frimerkene til helga.. :rolleyes:

 

2. Hva brukes treningspoeng til? :rolleyes:

 

Ha ei flott helg! Lykke til! :rolleyes:

 

Hei.

Ikke bruk godteri for å fylle opp med kcalorier. :angry: Jeg spurte min kursleder. Hun anbefalte nøtter uten salt og avokade for eksempel. Du kan også ta litt smør på brødskivene el knekkebrødet du spiser hvis du ikke gjør det.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Helt enig med de andre her, ikke bruk godis til å komme opp på kcal. Ikke bare er det usunt og dumme vaner, men å få i seg så mye sukker før leggetid ødelegger for en god nattesøvn. Søvn er etter min mening undervurdert!!

 

En ting til, å komme i underskudd på kcal er overvurdert. Kroppen går inn i sparemodus om den ikke får i seg nok over lengre tid, dvs1,2 eller 3 måneder, ikke en dag i ny og ned eller en uke her og der. Det lønner seg også å variere litt fra dag til dag med kcal inntaket, men at som det er nevnt tidligere her at GJENNOMSNITTET ligger ca der du skal være, og husk også at noen uker trener man mer, eller heller kanskje mindre.. 1900 kcal er også bare et CA tall :)

 

Godis er som du ser nedstemt av alle ;)

 

Masse lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Mandelstang

Jeg følger meny 2 og ender ofte opp på ca 1100 kcal før kveldsmat. Kan jeg da spise 300-400 til kvelds? Rundstykker, egg eller grøt feks. Altså sunn mat. Er så utrolig sulten etter trening!

Takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Jeg følger meny 2 og ender ofte opp på ca 1100 kcal før kveldsmat. Kan jeg da spise 300-400 til kvelds? Rundstykker, egg eller grøt feks. Altså sunn mat. Er så utrolig sulten etter trening!

Takk for svar ;)

 

hva med å spise en banan rett etter trening? Drikke et glass juce til kveldsmaten? spise noen mandler? Da kommer kalori intaket fort opp... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei alle sammen! :rolleyes:

 

Jeg er 17 år og begynte på nettkurs 01.02.12.

Jeg har et par spørsmål:

 

1. Jeg skal ha ca. 1900 kalorier daglig. Hvis jeg da, kl. 22 på kvelden, bare har f.eks. 1200, er det da mulig å spise godteri eller annet søtt for å komme opp i 1900 kcal, eller skal disse registreres som frimerker? Jeg ønsker jo såklart å spare disse frimerkene til helga.. :rolleyes:

 

2. Hva brukes treningspoeng til? :rolleyes:

 

Ha ei flott helg! Lykke til! :rolleyes:

 

 

Hei! en smart ting du kan gjøre er å ha en nøtteblanding på lur når du trenger å komme opp i kcal på kvelden. nøtter er det ganske mye kalorier i, og det inneholder "det sunne fettet" som er bra for kroppen. deneste minus er at det er mye salt i di fleste nøtter som selges på butikken, så om du klarer å finne noen uten salt er jo det kjempebra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...