Gå til innhold

Veien til en sunnere kropp


Gjest Tibia

Anbefalte innlegg

Da var jeg tilbake i vektklubben, etter 3 år pause. En pause hvor 20 kilo har sneket seg på... Sist jeg var her, gikk jeg ned 12.5 kg på 6 måneder og var da nede på 78 kg – det letteste jeg har vært i mitt voksne liv. Da følte jeg meg fin og var godt fornøyd med kroppen min. Har dermed satt meg som det store målet og nå 75 kg.

 

Jeg er ei dame på 33 år. Har mann og tre barn, hvorav det minste er et lite spedbarn som jeg fulltids ammer. Etter fødselen gikk jeg fint ned i vekt, men plutselig slo det om og vekta begynte å gå oppover igjen. Jeg må jo innrømme at jeg har meget stor appetitt når jeg ammer, samt har lyst på søtsaker stort sett hele tiden.

 

Jeg er:

-99,2 kg

-101 cm i midjen

-168 cm lang

 

Det å gå ned 24 kg høres nesten umulig ut akkurat nå, derfor har jeg laget meg delmål. På den måten tror og håper jeg at jeg holder motivasjonen oppe

 

Delmål 1: 95 kg (-4,2 kg) til 31.03.12

 

Delmål 2: 90 kg (-9,2 kg) til 28.05.12 Belønnes med SPA

 

Delmål 3: 87 kg (-12,2 kg) til 06.08.12

 

Delmål 4: 85 kg (-14,2 kg) til 27.08.12

 

Delmål 5: 80 kg (-19,2 kg) til 26.11.12

 

Delmål 6: 78 kg (-21,2 kg) til 24.12.12

 

Mitt store mål: 75 kg (-24,2 kg) til 04.02.13

 

Jeg håper noen der ute vil være sammen med meg, i både lette og tunge dager, slik at vi på den måten kan støtte hverandre, og kanskje nå målene våre sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, da er jeg godt igang. Har veid opp alle måltider i går og i dag. Motivasjonen er på topp og godt er det :)

Fikk 2.1 trimpoeng i går, mens i dag ble det 1.7. I morgen blir det zumba, så da sanker jeg nok litt ekstra ;) Har gått fast på zumba èn gang i uken i en månede nå og syntes det er kjempeskøy.

 

Har ikke rørt godterier eller brus, verken i går eller i dag :D Så starten ser iallefall bra ut :P Dette er jo min største last og absolutt den største grunnen til at vekten min er slik den er!

Cola light sluttet jeg helt med før jul, ettersom lillesnuppa ble urolig av all koffein. Men jeg sluttet ikke med brus av den grunn, neida jeg fant da ei god erstatning i Mozell light :P huff, så håpløs man kan være ;)

 

Jeg har ingen problemer med vann, har allerede drukket over 2 liter i dag. Men så bruker jo kroppen litt ekstra også ettersom jeg fulltids ammer.

 

Vell, nå er jeg iallefall igang og føler meg lykkelig med valget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dag 3 over og det har egentlig gått bra. Har fått i meg litt for lite kallorier , men noen dager er vell slik. Bedre planlegging i morgen.

 

Jeg har sanket hele 4,0 trimpoeng i dag - og det må jeg si meg veldig fornøyd med! Så zumba er smarte greier ;)

 

Hadde helt glemt av at det er morsdag på søndag, så nå må jeg vri hjernen å se om jeg finner noe sunt istede. For den del, så er jeg veldig innstilt akkurat nå og da lar jeg meg ikke friste. Er blitt servert pannekaker på mandag og vaffelkake i går, men jeg smakte ikke på det *stolt*

 

I går børstet jeg støv av stegtelleren som jeg kjøpe fra Roede-butikken sist jeg var aktiv her inne. Så i dag har jeg byttet batteri og begynt å gå med den. Satser på minimum 10.000 steg for dag, noe jeg har oppnådd i dag til tross for at jeg tok den på meg etter klokken 15.

 

Så merker jeg at jeg må være flinkere å ha grønnsaker til middagen, for både i går og i dag måtte jeg knaske gullrøtter for å få opp grønnstreken på grønnsaker ;)

 

Er en deilig følelse å være igang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er igang igjen Tibia :) Høres ut som du har fått en god start også :)

 

Jeg har også stadig planer om skrittelleren...men ender somregel opp med å glemme den...at det skal være så vanskelig å få den ned i bukselomma. Har klart det en gang denne uka, og da endte jeg på 8500 skritt, noe som er helt okei, målet er 10000, men med en kontorjobb hvor jeg sitter på baken hele dagen må det endel til for å klare 10000 hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er igang igjen Tibia :) Høres ut som du har fått en god start også :)

 

Jeg har også stadig planer om skrittelleren...men ender somregel opp med å glemme den...at det skal være så vanskelig å få den ned i bukselomma. Har klart det en gang denne uka, og da endte jeg på 8500 skritt, noe som er helt okei, målet er 10000, men med en kontorjobb hvor jeg sitter på baken hele dagen må det endel til for å klare 10000 hver dag.

 

Utfordringen min blir også å huske å ta den på seg. Er rammet av ammetåke, noe jeg aldri har hatt før, men får skylde på alderen :P

Nå er jo jeg hjemme i mammapermisjon, men ellers så jobber jeg som sykepleier, så på jobb sanker jeg fort inn mange tusen skritt. Men det hjelper jo ikke nå da :)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et helt elendig vær i dag, så stegene mine er bare kommet opp i 6900 :( Var ute å gikk en tur, men vinden gikk i alle retninger, det kladdet under hjulene på barnevogna og sluddet pisket inn i vogna til lillemor. Så det ble absolutt ikke den lange trilleturen som jeg hadde planlagt. Satser på at det blir likere i morgen ;)

Har nå fått meg 1,7 trimpoeng i dag og det er jeg fornøyd med!

 

Har laget kleppmelk til ungene i kveld...smakte yderst lite nedi botten på en kaffekopp, for å kjenne om de ble bra. Er så glad i det, så litt kjipt at det er så mange kcal i det....men slik er det nå bare :) Så jeg spiste knekkebrød med sunt pålegg på istede :P

 

I morgenkveld (middagsrasjonen) blir det Kylling enchiladas her i huset - gleder meg. Tenker at jeg har litt mindre ost på enn hva jeg før ville hatt, samt at jeg lager en god salat til ;)

 

På Lørdagskvelden skal jeg til ei venninne på en sosial sammenkomst, så da blir jeg å gjemme middagsrasjonen min til det. Blir ikke å ta med kjøkkenvekta, så jeg får heller forsyne meg fornuftig. Men kjenner jeg blir litt stressa når jeg ikke får registrert inn alt av kcal jeg har pakket i meg. Liker å gjøre det orntlig nå i starten iallefall...

 

Så er det jo morsdag på søndag. Har funnet frem noen oppskrifter fra Grete Roede boka jeg fikk da jeg gikk kurs for noen år siden. Synte kesamplettene høres litt gode ut. Ungene syntes jo det er morsomt å gjøre litt ut av slike dager, så istedefor å nekte å spise, så lager vi heller et sunnere alternativ :) Men er vell det Grete Roede handler om da :P

 

Ser frem til en ny dag, med nye utfordringer og glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kleppmelk?

 

Litt vittig, jeg satt å leste en oppskrift på kyllingenchiladas på nett i går å lurte på om jeg skulle lage det i morgen :)

 

Morsdag på søndag hadde jeg helt glemt bort...hmm...jeg som virkelig elsker kaker, vafler og alt annet som er fy fy for tiden....Jeg bestilte noen utstikkere til kakepynt på e-bay for et par uker siden, de kom i posten i går, så er vel en viss fare for at det blir en kake i løpet av helga bare for å få prøvd dem...de er det minstejentas bursdag, men nå nok prøves før den tid tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg følge dere litt? :)

Dette er min første gang jeg prøver Grete Roede!

Jeg startet 11.jan å til nå har jeg gått ned 2,5kg. Håper å nå målet mitt (-21kg) til jul 2012!

Jeg startet med 77,7 kg å har en høyde på 158cm. Idag veier jeg 75,2kg

 

Mine delmål:

75kg -Hårklipp (chek)

70kg - 1.april

68kg

65kg -17 mai

60kg

58kg

55kg (mitt mål!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kleppmelk?

 

Kleppmelk er det samme som bollemelk hvis du har hørt om det

http://www.bollemelk.com/

Det er jo bare fyfy i den ;)

 

Jeg er også veldig glad i kaker og generelt søtsaker - og da sjokolade! Så èn dag i uken (helg) har jeg bestemt meg for at jeg skal få spise snop for mine frimerker. Vell å merke oppveid, slik at jeg har kontroll på kcal. Gjorde dette sist jeg gikk og du kan tro jeg nøt min lille skål med snop. Nesten så jeg ikke hadde råd å tygge fordi jeg ville ha det lengst mulig hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var selskapelighetene over for i dag :) Og jeg er fornøyd med meg selv. Har vært flink og kun smakt 2 biter smågodt, samt noen flak potetgul.

 

Er litt usikker på hvilken meny jeg egentlig bør legge meg på. Ut fra kilo og bevegelighet så ligger jeg på 1900, men så mener jeg å ha lest at man skal øke med en meny hvis man ammer. Men fader, det blir ganske mye mat det...

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var selskapelighetene over for i dag :) Og jeg er fornøyd med meg selv. Har vært flink og kun smakt 2 biter smågodt, samt noen flak potetgul.

 

Er litt usikker på hvilken meny jeg egentlig bør legge meg på. Ut fra kilo og bevegelighet så ligger jeg på 1900, men så mener jeg å ha lest at man skal øke med en meny hvis man ammer. Men fader, det blir ganske mye mat det...

Noen med erfaring?

 

Flink du er!

I dag må jeg vel smake på morsdagskaka :o

Igår spiste vi taco og hjemmelaget pitabrød til mamma og pappa, å jeg aaaner ikke hvor mange kcal jeg fikk i meg.

 

Har hørt at man skal legge til 500kcal hvis man fullammer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Siljepia :)

 

Er ikke alltid like lett å veie mat når man spiser borte ;)

 

Jeg har hatt veiefri dag i dag, ettersom det var laget både morsdagsfrokost og brownies. Men jeg har spist med fornuft, så håper jeg ikke har blingset så alt for mye...

 

I morgen er det veiedag og jeg er veldig spent!!! Håper på et resultat som gir masse motivasjon til fortsettelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk bra!!

Det er arig å se resultater :D

 

Så flink du er å trene da! Hva er det du gjør?

 

Jeg har veiedag på Onsdag, så dette blir spennende.

Er redd for at det ikke går så veldig bra, har nesten ikke hatt noe aktivitet. Min godeste bestemor har hatt en hjerneblødning, så har tillbrakt en del tid på sykehuset. Men har vært flik å tatt med matpakke, så jeg har fått i meg de fleste måltidene mine da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk bra!!

Det er arig å se resultater :D

 

Så flink du er å trene da! Hva er det du gjør?

 

Jeg har veiedag på Onsdag, så dette blir spennende.

Er redd for at det ikke går så veldig bra, har nesten ikke hatt noe aktivitet. Min godeste bestemor har hatt en hjerneblødning, så har tillbrakt en del tid på sykehuset. Men har vært flik å tatt med matpakke, så jeg har fått i meg de fleste måltidene mine da :)

 

tusen takk :D

De fleste trimpoengene har jeg fått ved å gå turer. Går èn til to turer hver dag. Så går jeg på zumba èn gang i uken :P

 

Huffda, trist med bestemoren din! Ikke så lett å holde fokus når hverdagen blir hardt angrepet av sykdom.

Du er jo kjempeflink som smører matpakke å tar med deg, da får du iallefall rett inntak! Blir spennende å høre hvordan det går på Onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang:-) Jeg følger litt med deg, jeg - vi begynte omtrent på samme vekt og mål og er like høye:-) Jeg har vært en gjenganger her inne, nå er målet å komme dit jeg vil og være der - samtidig som jeg i perioder vet jeg må inn å justere litt!

 

Så flink du er til å gå turer - to om dagen er neimen ikke værst. Selv går jeg litt og trener /(prøver å få til) på et treningssenter.

 

Håper du får en knall uke med kontroll på inntaket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk mette og hermine :D

 

Hermine, er jo ikke første gangen min her inne heller hehe, skjønner ikke det der gitt :rolleyes: med èn gang jeg slipper fokus, så flyger jeg opp i vekt igjen....

 

Denne uken er en veldig "dom" uke. Jeg er mye på farten og spiser mange måltider borte, så det er svært vanskelig å registrere. Blir ikke i ro hjemme før på Søndag. Så fra Mandag, blir det heldigvis en normal uke igjen, med veiing av inntaket. Blir litt dårlig humør når jeg ikke har kontroll, ettersom jeg er innstilt på å ha det!

Men får bare forberede meg på at veiedagen ikke blir helt slik som jeg hadde ønsket, men at Mandag blir ny giv!

Jeg er obs på hva jeg spiser og timer mellom måltider. Jeg teller ca kcal i hodet, men blir jo ikke helt rett nei.

Men noen ganger blir det bare slik....og utfordringer vil man møte både under og etter tiden her :)

 

Ha en finfin kveld damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag:

 

Uke 1:

97,9 kg. Totalt -1,3 kg

98 cm. Totalt -3 cm i midjemål

Trimpoeng: 16,1

 

 

Uke 2:

Ny vekt: 97,0 kg. (-0,9 kg) Totalt -2,2 kg

Midjemål: 98 cm (0 cm) Totalt -3 cm

Trimpoeng: 8,1

 

Er meget overrasket over så god nedgang denne uken, ettersom jeg har vært endel på farten og ikke fått fokusert så mye på veiing av mat. Men ser jo nå at jeg har vært flink alikevell :D

 

Er ikke helt fornøyd med trimpoengene, har som mål over 10. Men zumba uteble pga syk instruktør, så jeg får skylle litt på det ;)

 

Ny uke med nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...