Gå til innhold

ned 5 kg på 2 måneder?


Gjest gepalo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Er en jente på 21 år(snart 22) som vil gå ned 5 kg på 2 mnd eller mindre. Er 72 kg og vil ned til 67 kg. Er 172 høy og merker hvor det overflødige ligger for å si det sånn;) noen flere som skal kvitte seg med de siste "skjønnhetskiloene" eller allerede klart det? Hvordan klarte dere det, og hvordan skal dere gå fram dere som skal begynne?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hoppetihopp

Jeg er også ute etter å kvitte meg med "skjønnhetskiloene". Målet mitt er å gå ned 7,5 kg, men om jeg greier 5 kg på 2 mnd skal jeg si meg fornøyd :) Kommer bare til å fortsette å ta av de to siste etter kurset. I følge utregninga til Roede skal det visst ta 12 uker for meg å gå ned 7,5 kg.

 

Jeg har akkurat begynt på nettkurs, så har begynt å registrere alt jeg spiser. Det gjør det lettere å holde oversikt på hvor jeg bør være fosiktig. Søtsaker er min største utfordring!

 

Går du på kurs? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Slenger meg på her! :)

 

Jeg ønsker også å gå ned ca 5-7 kg. Har til sammen fra i fjor vår, gått ned ca 20 kg. min vekt i dag er 65 og ønsker å komme meg ned til 60, eller helst litt under :) Jeg har gått på Easylife kurs, og tatt av 10 kg. resten selv. Jeg går ikke på noe GR kurs, men registrerer mat og trening her inne for å ha oversikt:)

 

Jeg har veiedag på lørdager, så legger ut ukas resultater da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei! Jeg er 23 år og vil gjerne bli med! Har det samme målet som dere, gå ned rundt 5 kg til jeg kommer til den vekten jeg trives best med :)

Jeg er 168 cm høy og 67 kg for øyeblikket. Kunne virkelig tenkt meg å bli kvitt de 5 overflødige, føler meg mye bedre uten dem.. Spesielt med tanke på at de kiloene alltid legger seg på mage og lår ;) Så fem kilo ned på to mnd høres perfekt ut for meg!

 

Sjokolade er min store svakhet, og jeg er veldig glad i mat generelt. Heldigvis hører sunn mat til mine favoritter, men hva hjelper det når søtsuget tar en? :P Min utfordring ligger nok i å finne "mindre fetende" godsaker, og spise mindre av det generelt. Ellers er jeg ganske aktiv. Har hund, så det blir naturligvis mye uteaktivitet og jeg driver å trener for å klare å løpe 2 km på 12 min.

 

Hvordan går det med målene deres? Hva er deres svakheter/styrker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 23 år og vil gjerne bli med! Har det samme målet som dere, gå ned rundt 5 kg til jeg kommer til den vekten jeg trives best med :)

Jeg er 168 cm høy og 67 kg for øyeblikket. Kunne virkelig tenkt meg å bli kvitt de 5 overflødige, føler meg mye bedre uten dem.. Spesielt med tanke på at de kiloene alltid legger seg på mage og lår ;) Så fem kilo ned på to mnd høres perfekt ut for meg!

 

Sjokolade er min store svakhet, og jeg er veldig glad i mat generelt. Heldigvis hører sunn mat til mine favoritter, men hva hjelper det når søtsuget tar en? :P Min utfordring ligger nok i å finne "mindre fetende" godsaker, og spise mindre av det generelt. Ellers er jeg ganske aktiv. Har hund, så det blir naturligvis mye uteaktivitet og jeg driver å trener for å klare å løpe 2 km på 12 min.

 

Hvordan går det med målene deres? Hva er deres svakheter/styrker?

 

Så gøy ar du blir med! :D var ingen så svarte her tidligere så vet ikke om de andre er aktive :) men da kan vertfall du å jeg støtte hverandre!

 

Jeg har gått ned 1 kg siden sist, og er nå på 64 :) har trent en god del styrke så satser på at det er derfor jeg ikke har gått ned mer:P har tross alt mistet 3 cm rundt livet, og 5 på rumpa! Fornøyd :)

 

Syns det går veldig bra ennå, dette er min fjerde uke i hardtrening, trener kondis og styrke 5 dager i uken, hver uke. Motivasjonen er fortsatt på topp, og ingen problem å styre under fristelsene! (Har aldri vert noe svak for søtsaker, helst fet mat/junk.) MEN, det har seg slik at jeg er student og nettopp blitt singel, så "alkohyler" velger jeg å unne meg dersom jeg vil ut en helg :)Ellers alt bra!

 

Hvordan går det med DEG? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy ar du blir med! :D var ingen så svarte her tidligere så vet ikke om de andre er aktive :) men da kan vertfall du å jeg støtte hverandre!

 

Jeg har gått ned 1 kg siden sist, og er nå på 64 :) har trent en god del styrke så satser på at det er derfor jeg ikke har gått ned mer:P har tross alt mistet 3 cm rundt livet, og 5 på rumpa! Fornøyd :)

 

Syns det går veldig bra ennå, dette er min fjerde uke i hardtrening, trener kondis og styrke 5 dager i uken, hver uke. Motivasjonen er fortsatt på topp, og ingen problem å styre under fristelsene! (Har aldri vert noe svak for søtsaker, helst fet mat/junk.) MEN, det har seg slik at jeg er student og nettopp blitt singel, så "alkohyler" velger jeg å unne meg dersom jeg vil ut en helg :)Ellers alt bra!

 

Hvordan går det med DEG? :)

 

Så FLINK du er :D Ser du har gått ned over 20 kg siden i fjor, det er jo utrolig bra! Siste innspurt for å nå drømmevekten nå da? :) Høres ut som du er på god vei til å klare det ihvertfall! Om man unner seg litt alkohol innimellom, så går vel det bra. Man må jo leve litt også.. Viktigste er vel å unngå junk/søtsaker daglig :P Siste måneden har jeg kommet i full gang med kondisjonstrening og styrketrening, har kjøpt meg pulsklokke og den gjør det faktisk lettere å presse seg litt ekstra. Har variert mellom løping, rask gange styrkeøvelser. Merker formen bedrer seg raskt, og det blir lettere å spise riktig når jeg trener mer, kan jo ikke "ødelegge" med å spise godt etter all treningen :P

 

Det som irriterer meg er at vekten ikke har rikket seg! Og dum som jeg er, har jeg ikke målt mine cm, så jeg har ingenting å sammenligne med. Men får vel bare ta tiden til hjelp, er vel kanskje naturlig at man ikke raser ned med en gang? Jeg har ihvertfall motivasjonen i behold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så FLINK du er :D Ser du har gått ned over 20 kg siden i fjor, det er jo utrolig bra! Siste innspurt for å nå drømmevekten nå da? :) Høres ut som du er på god vei til å klare det ihvertfall! Om man unner seg litt alkohol innimellom, så går vel det bra. Man må jo leve litt også.. Viktigste er vel å unngå junk/søtsaker daglig :P Siste måneden har jeg kommet i full gang med kondisjonstrening og styrketrening, har kjøpt meg pulsklokke og den gjør det faktisk lettere å presse seg litt ekstra. Har variert mellom løping, rask gange styrkeøvelser. Merker formen bedrer seg raskt, og det blir lettere å spise riktig når jeg trener mer, kan jo ikke "ødelegge" med å spise godt etter all treningen :P

 

Det som irriterer meg er at vekten ikke har rikket seg! Og dum som jeg er, har jeg ikke målt mine cm, så jeg har ingenting å sammenligne med. Men får vel bare ta tiden til hjelp, er vel kanskje naturlig at man ikke raser ned med en gang? Jeg har ihvertfall motivasjonen i behold :)

 

Ja det har vert litt av en forandring i fasongen siden i fjor! :D Nå er de de siste skjønnhetskiloene som skal bort! Målet er 60 kg til 20.april. men tenker nok kanskje at jeg vil ta av litt mer senere. vi får se!

 

Jeg er så glad at jeg i dag klarer å presse meg selv slik at jeg får trent hver dag! (noe jeg i fjor aldri trodde jeg kunne ha nok selvkontroll til!!) Er mye lettere å spise rett når en trener ja, det har du helt rett i :) jeg har nå en fast treningsrutine hver dag, der jeg har ca 40 min kondisjon + 50 min styrke, og jeg merker sykt forskjell på energinivå, spisevaner, humør og ikke minst har jeg fått MUSKLER! Det at jeg ser musklene vokse gjør at jeg bare får mer og mer motivasjon!

 

Det at du ikke ser noe endring på vekta er vell kanskje at kroppen din trenger litt tid for å følge med vil jeg tro. eller så er det vel noe muskler som veier litt også! Ta målene dine nå! er veldig gøy å se når cm forsvinner :)

 

STÅ PÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melle89

Kan jeg også få være med? :)

 

Jeg er 22 år, 167 høy og veier 68,6 nå. Begynte på ca 70. Jeg trener mye og spiser alltid sunn mat i ukene, men problemet er at jeg liker godis i helgene. Prøver å skjerpe meg litt nå for jeg vil så gjerne nå 62 kilo innen sommeren.

 

Hva ligger dere på i kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei!

 

Jeg er ei jente på 23 år og har nettopp begynt kurset! Jeg har også bare disse ekstra kiloene som jeg gjerne skulle blitt kvitt. Jeg er bare 156 over bakken så det syns jo raskere om det er noen få kilo for mye!..Så jeg har som mål å bli kvitt mellom 5-10kilo. 5 i første omgang i hvertfall. Håper det er greit at jeg blir med her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest marieee

Hei!

Jeg slenger meg på her :)

 

Jeg er 23 år og har gått ned ca. 12 kilo. Er veldig fornøyd med det :)

Men nå er jeg klar for å gå ned de siste 4 kiloene. De vanskeligste spør du meg :)

Ønsker å klare det før 1. mai, altså på 2 måneder.

 

Burde være mer enn overkommelig det?

 

Jeg har nettopp begynt å trene fire ganger i uken - to med intervall og to med styrke. Det blir spennende å motivere hverandre her inne!

 

Min største utfordring er absolutt helgene!! Jeg er kjempeflink i ukedagene, også tenker jeg "jaja, det er jo helg, da er det lov", også spiser jeg taco, godteri, vin osv. Det må jeg slutte med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...