Gå til innhold

Skal vi klare det sammen?


Gjest Pillow

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 30 år fra Oslo. For 7 år siden gikk jeg på grete roede kurs (-15 kg), 5 av de har nå sneket seg på igjen (det gikk ganske raskt) og jeg får de ikke bort. Jeg tok internettkurs her for ca 6 mnd siden, men det funket ikke for meg. I løpet av de siste årene har jeg prøvd mange dietter, de funker der og da, men ikke i lengden.

 

Nå har jeg kommet til det punktet der jeg ikke vet om jeg klarer dette lenger. Jeg trenger rett og slett hjelp. Jeg har bestilt til hos fastlegen min for å høre hva hun sier på mandag, gruer meg til fortelle noen ansikt til ansikt om mine svakheter, men jeg orker ikke tanken på å ikke skulle føle meg fin resten av livet. 20 år er vel egnetlig nok?

 

Planen er i første omgang å gå ned 5 kg til påske. Vil du bli med? Jeg trenger noen å dele dette med.

 

Veier nå 79 kilo (er ca 170 høy) - vil veie 74 kilo til påske.

 

Bli med da vel! Så klarer vi dette sammen!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar
Gjest engeljenta28

Jeg blir gjerne med jeg, jeg startet på kurs 11 januar og det er veldig motiverende og har verdens beste veileder. startvekten var 72,9 11 januar, nå sist veiing så var vekta 70,6. håper virkelig jeg klarer 2,6 kg til 29 februar som er siste kurskveld på det første kurset:)

 

Håper legen din finner ut av ting for deg:) dette skal vi klare sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så utrolig hyggelig! Nå ble jeg veldig glad.

 

Så flink du har vært. Jeg gleder meg til jeg kan si at jeg har gått ned i vekt også. Har du noen lure triks ang helg? Jeg er veldig glad i god mat og vin, og en helg uten er veldig rart for meg...

 

2,6 kg til 29.februar - det skal vi sørge for at du klarer!!!

 

God fredag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødvinen

Hei!

 

 

Jeg vil veldig gjerne også bli med på denne tråden :)

Var med i Grete Roede-klubben for 3 år siden og gikk ned 10 kg, men disse er nå kommet på igjen.. Har gått litt opp og ned i vekt, og nå vil jeg tilbake der jeg var!

 

Er 26 (straks 27) og veier omtrent 70 kg (pluss litt tipper jeg, har ikke veid meg på lenge), vil ned til 64 kg innen sommeren - tror ikke jeg skal ned noe mer, da vet jeg at det blir vanskelig å holde seg der.

 

Håper vi kan motivere hverandre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Hvis det er plass til en til,er jeg også med :)

Jeg er 32 år, har 3 barn og 15 kg for mye i vekt :)

Det er første gangen jeg er med på forumet her,før har jeg klart det selv.

Men denne gangen har jeg gitt opp hver gang jeg begynte.Så da trengte jeg tonnevis av motivasjon. Og det får jeg faktisk. Fint å ha mennesker som kan motivere og dytte en i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra om dere vil bli med. Sammen skal vi klare det!

 

Jeg har spist kylling, grilla paprika og salat til middag i dag - og rødvin da (som jeg fremdeles koser meg med, hvorfor er det så vanskelig å la være å drikke vin :huh: ??)

 

God fredag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødvinen

Jeg har også inntatt rødvin i kveld, 2 små glass. Mange kalorier, men det er så godt - så jeg unner meg det :) Bedre enn øl på kalorifronten i alle fall..!

 

Jeg stekte meg gulrøtter, reddik, løk, cherrytomat og 3 kjøttboller av kalkun til middag m/ litt lime, salt og pepper på. NAM! Veldig kalorifattig måltid også :)

 

Nå skal jeg snart på jobb, god fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker verken vin eller øl. Da har jeg heldigvis litt mindre å tenke over,fristes over. Men har søtsug ganske ofte. Idag spiste jeg faktisk en halv melkerull :(

Men gjort er gjort. Nå må jeg se fremover. Har trent litt også.

 

Middagen ble ovnstekte poteter med grønnsaker og laksefilet.

Mett og fornøyd.

 

Gjerne fortell hva dere gjør i helgen. Spisemessig.

Og hva trener dere ?

 

God helg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg må putte treningen inn i hverdagen: jeg går frem og tilbake til jobb hver dag, i raskt tempo. Det blir 1 time til sammen. I førsten var det drittungt og det virket veldig langt, men etter noen uker gikk det lettere.

 

Jeg kan ikke fordra treningsstudio. Har prøvd det i mange år, men det går bare ikke. Jeg går å gruer meg til å dra dit og føler meg uvell når jeg er der.

 

Jeg varierer veldig i helgene med matinntak og aktivitet. Har ingen fast rutine, men skal jeg være helt ærlig er jeg ikke så sunn og flink som jeg burde. Det blir mye øl og vin + gjerne mat ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

jeg trener på spenst pga gruppetimer, men meldte meg inn på et splitter nytt studio i dag, 199 kr i mnd, bare styrke der da og ellipsemaskiner og tredemøller osv, men det som er så bra er at det er åpent fra kl 05 om morgenen til 23 om kvelden. på spenst er det bare åpent til kl 20.

 

det er meningen at jeg skal til London 1-4 mars, men kjenner jeg er i litt villrede akkurat nå. huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenge siden jeg begynte med å telle kcal. Har alltid trodd at det kommer til å bli veldig vanskelig å telle kcalorier på maten vi spiser.

Men når jeg bestemte meg for å prøve har det gått veldig bra. :)

Jeg spiser 1300 kcal pr dag. Og trener nesten hver dag. Der er ikke mye jeg trener,men å trene lite er bedre enn ingen trening.

Trener intervall/motbakke/rolling etc på tredemølle. 30 min bare.

Og pilates annenhver dag. Prøver å gjøre det hver dag,men det er ikke alltid jeg får det til.

Har forskjellige treningsvideo,sånn stepp ,ball og rockering.

Så prøver å trene noe selvom jeg ikke har lyst.

 

Det er veiedagen min i morgen. Håper ikke jeg har gått opp.

Har spist sjokolade . :(

men vi sees

stå på og tren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Så flinke dere er til å trene. Stå på!!!

I dag var jeg hos legen min, hun sa at jeg veide 5 kg for mye. Jeg var ikke i noe faresone med tanke på helsa mi, men hun anbefalte meg å gå ned 5 kg for å ha 25 i bmi. Så da skal jeg det da :)

 

Fikk en sånn kostholdsliste for 1000-1200 kcal. Nesten det samma som her inne. Så da skal jeg følge den slavisk å se hva som skjer. Spennende.

 

En annen ting var at vekta på legekontoret viste mindre enn den jeg har hjemme, så det var jo bra. Jeg knep igjen øynene da jeg stod på vekta, turte ikke se ned på tallet før hun sa 76,5 kg.

 

Håper det går bra med dere.

 

Komla: jeg er sikker på at det går bra at du har spist sjokkis!! Håper på bra resultat på vekta di.

 

Englejenta28: Jeg syns du skal dra til London. Det er en herlig by! De har jo Primark og Topshop!!!!! YOU GO! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Ja jeg vet det er en herlig by, vært der flere ganger, men nå er saken den at jeg skal dra med en jeg har vært forelsket i i 1,5 år og han sier han ikke føler noe for meg, men alikevel synes han da at det er naturlig at vi bor på samme hotellrom.

 

derfor jeg gruer meg kjenner jeg, huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åi da. Er det bare du og han som skal dra? Tror du at dere kan bli sammen eller tror du at forelskelsen kommer til å gå over for din del?

 

Jeg merker at jeg veldig motivert etter legebesøket i dag. Nå har faktisk legen min sagt at jeg må ned 5 kg så da er det bare å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødvinen

Hei :)

 

Håper alle sammen har hatt ei fin helg, og fått fine resultater etter veiing!

Men englejenta28, det der hørtes jo vanskelig ut.. Hvorfor skal dere dra sammen? Og har det vært noe mellom dere tidligere? Hørtes ut som en vanskelig situasjon.. Håper det går bra :)

 

Jeg har ikke vært så flink i helga.. Altså, har tatt meg sammen på godterifronten! Ikkke no godteri eller potetgull, men jeg har drukket øl og vin. Og faen så mange kalorier det er i øl! Helvete altså :) Dessuten ble det nattmat, men det var bare 3 brødskiver med majones og salami - så det kunne vært verre.

 

Har også kuttet ned på brød, har gått tilbake til min kjære frokostblanding + knekkebrød.

 

Har ikke fått veid meg noe enda, da badevekta har stått og støva ned lenge.. Og er uten batteri. Skal få fiksa det så fort som mulig! I mellomtida får jeg bare være flink slik at den første veiinga blir hyggelig :)

 

Jeg har printet ut en treningsplan fra nrk.no/puls, noen av dere som har kjennskap til den? Fulgte med på Puls på nrk da de "vanlige menneskene" skulle prøve dette treningsopplegget, og jeg ble imponert! Det virker kjempebra, og lover ned 2 buksestørrelser på 4 UKER :) Har troa ettersom det er et ordentlig opplegg og det er NRK og ikke Se & Hør ;)

Her er linken hvis dere vil sjekke det ut: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7970164

 

Har starta dagen med frokostblanding, skummet melk, et knekkebrød m/ makrell i tomat og purreløk. Og så noen kopper kaffe da :) Skal på quiz i kveld, så da vet jeg det blir øl.. Jeg pleier å spise mindre når jeg vet jeg skal drikke øl - synes dere det er greit? Er jo en fin måte å fordele kaloriene på da, så man ikke sprekker fullstendig når man drikker øl :)

 

Ha en fin dag! Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Så flink du er rødvinen:) det var noe mellom oss i begynnelsen av høsten 2010, men så gikk alt galt pga psyken min, men han klarer ikke kutte meg ut. og han gleder seg så mye til å dra til london og han sier at for han er det naturlig å bo på samme rom så d er ikke for å bo billigere, men han klarer ikke ligge i samme seng som meg når jeg overnatter hos han liksom. da må jeg ligge på sofan.

 

han blir 35 i morgen så han får 10 hvite roser i en vase på døren av meg og fredag skal jeg invitere han med ut på middag. han får bursdagsgaven sin i london som er et album av hva vi har opplevd sammen og det er ikke lite.

 

kjenner jeg er så redd for å veie meg i morgen på kurset, nesten slik at jeg vet ikke om jeg vil dra. huff

 

ha en fin valentins dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvinen: Jeg fulgte "bærre gjer da" på puls. Det er veldig bra, men krever at du følger det til punkt og prikke. Den stykretrenings-biten gjør jeg fremdeles 2 ganger i uka og den er topp!!!

 

Engeljenta28: Nå skal jeg ikke jeg oppmuntre til noe som kanskje ikke kommer til å skje, men jeg og samboeren min har vært sammen i 5,5 år nå og vi møttes for nøyaktig 7 år siden. Dvs at det tok 1,5 år før vi ble sammen. Jeg visste det var ekte kjærlighet fra tidlig av, han tok det lengere tid med.. Den dag i dag er jeg så glad for at jeg ventet og vat tålmodig med han. Men fy faen så vondt jeg hadde det i de mnd før vi ble sammen!!

 

Jeg har veiedag på fredager, jeg hater det!!!

Ha en fin dag og ståu påu - (bærre gjer da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen :)

I dag var jeg på en bursdag. Midt i uken altså.Visste jo at jeg skulle dit idag. Så det ble motbakke intervall på tredemølle før jeg dro dit. Brente av 310 kcal. Fornøyd :)

Trodde jeg skulle stappe i meg alt usunn mat i dag. Og kake den skulle jeg smake .

Spiste en pizza stykke med VANN og ikke brus . no dressing nooo ketchup :rolleyes:

Og kaken ,nei den smakte jeg ikke engang. (klapp på skuldern)

Jeg synes jeg var veldig flink i dag .

Vil jo sååå gjerne gå ned mer denne uka.(gikk ned 0,5kg forrige uke)

 

Hvordan var dagen deres i dag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jobba, Komal! Jeg prøver så godt jeg kan om dagen og syns også at jeg er litt flink. Ikke noe godterier eller alkohol... Jeg skal feire en venninne på fredag og da blir det nok ett par glass vin, men skal prøve å holde det til det :)

 

Ellers så har jeg et veldig bra tips til dere! Paul Mckenna (han derre hypnose typen!!) har en bok som heter BLI SLANK OG SUNN. I boka ligger det med en cd. Jeg har nå lest boka og hørt på cden noen ganger og føler meg mer motivert! Den finnes på norsk.

 

Ha en deilig dag. I morgen er det veiing... wæææ :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jobba, Komal! Jeg prøver så godt jeg kan om dagen og syns også at jeg er litt flink. Ikke noe godterier eller alkohol... Jeg skal feire en venninne på fredag og da blir det nok ett par glass vin, men skal prøve å holde det til det :)

 

Ellers så har jeg et veldig bra tips til dere! Paul Mckenna (han derre hypnose typen!!) har en bok som heter BLI SLANK OG SUNN. I boka ligger det med en cd. Jeg har nå lest boka og hørt på cden noen ganger og føler meg mer motivert! Den finnes på norsk.

 

Ha en deilig dag. I morgen er det veiing... wæææ :blink:

 

Du klarer nok å begrense vin inntaket ,bare du prøver hardt nok:)

Nå er jo du enda mer motivert .

Har hørt om denne boka,men aldri lest den.

Kanskje er det noe å prøve .

 

Jeg kan også gi dere en tips,angående treningen.

Pop pilates heter det.Gå på Youtube og søk på den.

Det er pilates for hele kroppen. Jeg liker det veldig godt.

Kanskje er det noe for dere også .

 

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

jeg veide meg i går, men så skuffet, hadde bare gått ned 0,3.

 

jeg vil så gjerne veie under 70 på onsdag, men slik jeg holder på så kan jeg vel se langt etter det tenker jeg. huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

[min dag:

 

frokost: wasa sandwich med slik smørbrunost eller havregrøt og grønnskaer og cashewnøtter

 

lunsj: røkt laks og eggerøre med grønnsaker

 

mellommåltider: 90 gram wheytech proteinpulver og 2 frukt

 

middag : samme som lunsj

 

kvelds; en skyr frukt mango yoghurt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost : Weetabix fullkornsbriketter med lettmelk.

 

Lunch: Havre knekkebrød med vita hjertego smør og grønnsaker .

Et glass appelsinjuice.

 

Mellommåltider: Q skyr ,enten yoghurt eller drikke.(mango,jordbær,blåbær) såååå godt :)

 

 

Middag: fisk,grønnsaker,kylling osv. Spiser forskjellig middag hverdag.Veier maten sånn at det ikke blir for mange kcal.

 

Kvelds: samme som lunsj.

 

Og drikker masse vann gjennom dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...