Gå til innhold

Skal vi klare det sammen?


Gjest Pillow

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg er ny her. Og dette er en ny retning for meg, jeg har vært en ihuga LCHF-jente i 5 år, gikk ned 30 kg, nå har 13 av de sneket seg på igjen, sammen med både høyt bt og forhøyet kolesterol. Defor er jeg tvunget til å tenke annerledes.

Jeg er glad i å trene, men motivasjonen svikter meg da jeg er i full jobb som helsefagarbeider. Når dagen er over og unger i seng går lufta ut av ballongen. Men nå er jeg mer motivert igjen og vil gjerne komme skikkelig i gang igjen. Har lyst til å prøve uten kurs da jeg synes prisen er litt stiv... Så jeg prøve heller å få det til med hjelp av innsats og inspirasjon fra dere på forumet;)

Jeg har veiedag på fredager...

 

Om meg:

Er 32 år, gift med ungdomskjæresten min og vi har 4 barn sammen. Er utdannet og jobber som helsefagarbeider. Er 178 cm høy og veier 86 kg, målet er i første omgang 75 kg, men trivselsvekt er nok 73, så det er det endelige målet;)

 

Dette skal jeg klare- sammen med dere<3

 

 

 

 

 

 

 

[/q

 

uote]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Kroppen min brukte lang tid i startetn, på å omstille seg og skjønne hva som skjedde. Ikke vær redd Siko68! Jeg er sikker på at det kommer til å snu!

 

Om du skriver en vanlig dag for deg (matinntak) kan vi jo hjelpe deg!

Dette er meg:

 

Frokost:

2 havreknekkebrød m pålegg

1 glass skummet melk

 

Lunsj:

2 knekkebrød (varierer) m pålegg

1 glass skummet

 

Mellommåltid:

Eple

1 rugsprø m pålegg

 

Middag:

Varierer (mye grønsaker!)

 

Kvelds:

1 brødskive m pålegg

Te

 

+ at jeg prøver drikke så mye vann som mulig.

 

Jeg er redd jeg ikke går ned noe til fredag sjøl. Har hatt nedgang hver uke nå og det er såååå digg. Håper ikke det stopper!

 

God tirsdag ;)

 

 

Tusen takk for oppmuntring:-)

 

Har veid meg i dag, ikke et gram ned, men ikke et gram opp heller. Jeg registrerer jo alt som går inn, så jeg skal prøve å øke litt på kalorimengden, har ligget på mellom 1300 og 1400 både denne uka og forrige.

 

Her er min hverdagsmeny:

 

Frokost:

Enten to havreknekkebrød eller to brødskiver med magert pålegg,

ca 200-220 kcal

 

Lunch:

Salat m pasta,ost og egg,

ca 350-400 kcal

 

Middag:

Litt forskjellig, prøver og ta med mye grønnsaker eller salat,

ca 450-600 kcal

 

Kveldsmat:

Enten to havreknekkebrød eller to brødskiver med magert pålegg,

ca 200-220 kcal

 

Mellommåltid:

Frukt eller Nutrilettbar,

ca 100-250 kcal

 

Trener 2 til 4 ganger i uka, stort sett langrenn, ligger på mellom 2,5 til 5,5 mil på ski.

 

Hva tror dere?

 

Ha en flott onsdag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppsummering av dagen så langt.

 

Det har ikke vært den beste dagen siden det har gått litt tregt i dag, men en halvtimes gåtur ble det da. I tillegg til det ble det litt vindusvask, solen kan være nådeløs på vinduene på denne tiden :rolleyes:

 

Middagen i dag blir kyllingfilet, fullkornsris+salat. Så det skal bli godt.

 

Jeg lurer litt på, hva spiser dere til mellomm? Synes det noen ganger kan være vanskelig å finne på, det blir ofte frukt eller et par skjeer frok.bl m/melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg er ny her. Og dette er en ny retning for meg, jeg har vært en ihuga LCHF-jente i 5 år, gikk ned 30 kg, nå har 13 av de sneket seg på igjen, sammen med både høyt bt og forhøyet kolesterol. Defor er jeg tvunget til å tenke annerledes.

Jeg er glad i å trene, men motivasjonen svikter meg da jeg er i full jobb som helsefagarbeider. Når dagen er over og unger i seng går lufta ut av ballongen. Men nå er jeg mer motivert igjen og vil gjerne komme skikkelig i gang igjen. Har lyst til å prøve uten kurs da jeg synes prisen er litt stiv... Så jeg prøve heller å få det til med hjelp av innsats og inspirasjon fra dere på forumet;)

Jeg har veiedag på fredager...

 

Om meg:

Er 32 år, gift med ungdomskjæresten min og vi har 4 barn sammen. Er utdannet og jobber som helsefagarbeider. Er 178 cm høy og veier 86 kg, målet er i første omgang 75 kg, men trivselsvekt er nok 73, så det er det endelige målet;)

 

Dette skal jeg klare- sammen med dere<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei WannaBeBabe og velkommen skal du være :)

 

 

Gjorde et forsøk tidligere i dag og for å ønske deg velkommen, men det ble heller mislykket. Skjønner ikke helt hva jeg gjorde feil, men noe var det tydeligvis :o

 

Vi må bare stå på til vi når målet vårt alle sammen, ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Om meg:

Er 32 år, gift med ungdomskjæresten min og vi har 4 barn sammen. Er utdannet og jobber som helsefagarbeider. Er 178 cm høy og veier 86 kg, målet er i første omgang 75 kg, men trivselsvekt er nok 73, så det er det endelige målet;)

 

Dette skal jeg klare- sammen med dere<3

 

Velkommen skal du være !

Første skrittet har du tatt ved å bestemme at du skal gjøre noe med de kiloene. :)

Nå er det bare å fortsette.

Vi heier på deg alle sammen.

Dette skal vi klare yes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag gikk så som så treningsmessig . Fikk bare gått en halvtimes tur. Har fortsatt ikke ork til å trene noe,selvom jeg vet jeg bør. Denne uka ser veldig vanskelig ut. Håper ikke jeg ødelegger alt for meg. Er jo snart på -6 kg. Kan ikke bare kaste bort all den tiden og resultatet.

Nei nå må jeg nesten pushe meg selv her litt.

Dette skal jeg klare !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og ho alle sammen !

Nå har jeg endelig klart å trene. Motbakke intervall 50 minutter.

Deretter en halvtimes tur for å hente unga fra skolen.

Hadde nesten gitt opp i går,men hadde en klart prat med meg selv om å ikke gi opp. Gir jeg opp nå,går jeg helt sikkert de kiloene opp igjen og da må jeg begynne helt på nytt.

Det vil jeg ikke. Så derfor bestemte jeg meg for å finne motivasjonen tilbake. Og det fikk jeg :)

Hurraa for meg !

 

Stå på dere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, denne uka klarer jeg det lissom ikke.

Jeg spiser altfor mye, går å småspiser litt lissom. HJELP!!!

 

Pillow du må gjerne småspise,men noe sunt og passe på kcaloriene .Jeg har knasket i meg gulrøtter siden i går. Fordi jeg nesten hadde mistet motivasjonen. Helt tom for energi. Men Jeg klarte å få meg på bakken igjen. Nå synes jeg det er bra det var gulrøtter og ikke sjokolade. :)

 

IKKE GI OPP JENTE !

stå på pillow !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SiKo68

Ååååå, denne uka klarer jeg det lissom ikke.

Jeg spiser altfor mye, går å småspiser litt lissom. HJELP!!!

 

Høres kjent ut, jeg kan i perioder ha lyst på noe absolutt hele tida. Jeg for min del er avhengig av sjokolade, og når jeg får kjempelyst på det, så tar jeg en Nutrilett bar (Premium eller Brownie), deler opp i små konfektaktige biter, legger dem i en skål og da varer det kjempelenge! En bar = 212 kcal :P

Dersom du absolutt ikke klarer å la være og ikke finner igjen motivasjonen, si til deg selv at selv om du har sklidd ut et par, tre dager nå, er det på'n igjen med friskt mot i morgen - ikke mandag, men i morgen !!! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg et lite spørsmål til dere alle sammen.

Jeg har veldig dårlig overkropps styrke. Klarer IKKE å ta pushups :angry:

Ikke at jeg ikke prøver,føles bare som om jeg må løfte noen hundre kilo opp. Har dere noen ideer for hvordan klare å ta pushups.

All hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pillow

Da har jeg gått på vekta: -0,3kg ned på meg denne uka.

 

Jeg går veldig sakte nedi vekt ass. Jaja, denne uka har jeg nok ikke holdt meg nok i nakken, men jeg har ikke vært helt way out heller.

 

Håper alle får en digg helg. I kveld skal jeg slappe av alene hjemme forran tven og i morgen skal jeg på fest :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pillow, og gratulerer med vektnedgang! Uansett om det går sakte, er alt bedre enn at den går OPP :)

 

Jeg skal på vekten til mandag,grugleder meg :rolleyes:

 

Da er det jo 14 dager siden sist, så vi får se da hvordan det har gått. Formen er ikke helt bra, følte meg så slapp i går. Men det ble da spinning 1time, får være fornøyd med det.

 

Dere må ha ei flott helg alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyton dag :(

 

Verken trening eller sunne valg. :angry:

Har spist både potetgull og sjokolade . Og det uten telling.

Er veldig sint på meg nå,men var veldig stresset ( unnskyldninger)og syk barn. Klarte rett og slett ikke å holde styr på meg.

Håper virkelig dagen i morgen blir litt bedre. Og jeg ikke går mye opp i vekt.

Veiedag på mandag !

 

Håper dere andre har hatt det myeeee bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen !

Ingen lyd fra noen av dere i dag. Hatt em bra helg ?

 

Jeg har fått trent styrke i dag. Spist ganske sunn også. Men tror gårdagens utskeilse gir dårlige resultater på vekta i morgen . (hope not)

 

Natti natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg veid meg,og er kjempe demotivert pga resultate.

Har gått ned bare 100 gram :angry:

Det var jo bare den ene dagen jeg ikke spiste som jeg burde. Men det holdt visst.

Er glad for å ikke ha gått opp i det minste.

Niara hvordan gikk det med deg ?

Venter spent jeg :)

 

Ha en super duper dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SiKo68

Nå har jeg et lite spørsmål til dere alle sammen.

Jeg har veldig dårlig overkropps styrke. Klarer IKKE å ta pushups :angry:

Ikke at jeg ikke prøver,føles bare som om jeg må løfte noen hundre kilo opp. Har dere noen ideer for hvordan klare å ta pushups.

All hjelp mottas med takk.

 

Det er ikke så lett å gi noe svar på, men har du prøvd den varianten der du har knærne nedi gulvet? Du gjør det på samme måte, men istedetfor kun å ha tærne nedi gulvet, legger du knærne nedi gulvet. Prøv å ha rumpa så langt ned som mulig, slik at du er så rett som mulig (se i et speil om du kan). Start med en eller så mange du klarer. Prøv å gjør det to, tre ganger om dagen, hver dag, så skal du se at du snart klarer flere! Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere :)

 

I dag har jeg veid meg igjen, og det viste 1,6kilo så jeg må si meg veldig fornøyd med det. Har gått ned 5,5 siden begynnelsen av januar :D

 

Føler jeg må være kjempefokusert for å klare dette, det ligger i bakhodet mer eller mindre hele tiden. Første delmål er jo å kunne klare tosifret vekt innen påske.....men jeg er evig optimist så regner med at det ordner seg :rolleyes:

 

Så komal, selv om du er demotivert nå så håper jeg virkelig at du klarer å motivere deg til å jobbe videre!! Heier på deg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pillow

Så flinke dere er!

 

Jeg har hatt en skikkelig rar helg. Klarte å få hjernrystelse på jobb på fredag og har ikke vært hos legen før i dag. Jadda, dere kan tro jeg har vært svimmel og rar. Har spist potetgull og godteri, trøstet meg med det fordi jeg har hatt så vondt i hue...

 

Skal egentlig være på data (eller det legen sa, konsentrasjonsarbeid er ikke lov!) Er sjukemeldt en uke!! Herlighet, hva skal jeg finne på da da?

 

Jeg håper på litt fart i nedgangen min her jeg også - dette går sakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å gi noe svar på, men har du prøvd den varianten der du har knærne nedi gulvet? Du gjør det på samme måte, men istedetfor kun å ha tærne nedi gulvet, legger du knærne nedi gulvet. Prøv å ha rumpa så langt ned som mulig, slik at du er så rett som mulig (se i et speil om du kan). Start med en eller så mange du klarer. Prøv å gjør det to, tre ganger om dagen, hver dag, så skal du se at du snart klarer flere! Lykke til :P

 

Tusen takk for råde siko68 :)

Jo da jeg kan det med knærne,og nå skal jeg være flinkere og gjøre det flere ganger om dagen. :)

nå er jeg motivert. yohooo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere :)

 

I dag har jeg veid meg igjen, og det viste 1,6kilo så jeg må si meg veldig fornøyd med det. Har gått ned 5,5 siden begynnelsen av januar :D

 

Føler jeg må være kjempefokusert for å klare dette, det ligger i bakhodet mer eller mindre hele tiden. Første delmål er jo å kunne klare tosifret vekt innen påske.....men jeg er evig optimist så regner med at det ordner seg :rolleyes:

 

Så komal, selv om du er demotivert nå så håper jeg virkelig at du klarer å motivere deg til å jobbe videre!! Heier på deg jeg :)

Såååå deilig med stor vektnedgang niara :)Gratulerer !!!

Fortsett og stå på :)

Og takk for støtten. Den trengte jeg virkelig :)

Nå skal jeg gjøre mitt beste for bedre resultater neste uke.

Yup dette skal vi klare !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

 

Jeg har hatt en skikkelig rar helg. Klarte å få hjernrystelse på jobb på fredag og har ikke vært hos legen før i dag. Jadda, dere kan tro jeg har vært svimmel og rar. Har spist potetgull og godteri, trøstet meg med det fordi jeg har hatt så vondt i hue...

 

Skal egentlig være på data (eller det legen sa, konsentrasjonsarbeid er ikke lov!) Er sjukemeldt en uke!! Herlighet, hva skal jeg finne på da da?

 

Jeg håper på litt fart i nedgangen min her jeg også - dette går sakte!

Oi da. Du må først konsentrere deg om å bli bedre pillow.

Håper du snart blir frisk som en fisk :)

God bedring fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer innom for å registrere mat og gi en rapport om trening.

Motbakke interval unnagjort .350 kcal borte vekk. Jippiii.

 

Hva har dere trent i dag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...