Gå til innhold

For lite kcal = ikke ned i vekt?


Linemor81
 Share

Anbefalte innlegg

HJELP!!!

 

Jeg skal ned 20 kg min., og har fått tildelt meny 3 på 1900 kcal om dagen.

Sliter med å spise 1900 kcal med sunn mat om dagen så ligger ofte nede på 1400 kcal om dagen. Har 15-20 kg graviditetskilo som må bort nå!! :)

 

Men jeg går IKKE ned i vekt! Gikk fort ned 3 kg så har det stoppet helt opp!!!

Kan dette skyldes for lite kcal? Noen erfaringer der ute?

Det er vel ikke riktig å fylle opp med sjokolade for å få nok kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sirenfosse

Hei :)

Husk at om vekten står stille, så vises tapet på målebåndet.... :) Når det gjelder å komme seg opp i riktig mengde kcal for dagen, Sliter jeg med det samme selv, og sitter ofte ogjen med over 600kcal til kvelds...og det blir vel i meste laget før sengetid :blink: Men råder deg til å ta en prat med kursleder, hun vil nok kunne hjelpe :)

Lykke til... Og stå på :D:D:D

 

hilsen S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

HJELP!!!

 

Jeg skal ned 20 kg min., og har fått tildelt meny 3 på 1900 kcal om dagen.

Sliter med å spise 1900 kcal med sunn mat om dagen så ligger ofte nede på 1400 kcal om dagen. Har 15-20 kg graviditetskilo som må bort nå!! :)

 

Men jeg går IKKE ned i vekt! Gikk fort ned 3 kg så har det stoppet helt opp!!!

Kan dette skyldes for lite kcal? Noen erfaringer der ute?

Det er vel ikke riktig å fylle opp med sjokolade for å få nok kcal?

 

 

Jeg ligger på meny 2 (1600 kalorier) og slet også veldig mye i begynnelsen. Det jeg gjorde da (og fortsatt gjør) er å planlegge morgendagen kvelden før. Da ser du hvor mange kalorier du ligger på, og hvor du eventuelt burde tilføre litt mer.

Jeg fikk tips om å spise makrell i tomat (ekstra kalorier + hjerte), drikke ekstra lett istedenfor skummet melk, så tar jeg 5g mandler sammen med mellommåltidet og 5g på ettermidagen.... Det høyner kalorimengen din godt....

Har også begynt med multivitamin.

Etter at jeg startet med dette har jeg en kostholsscore på rundt 10 hver dag :)

 

Håper det hjalp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, det hjelper med andre innfallsvinkler. Ser seg gjerne blind på det man gjør selv. Har så vondt for å tro at 1900 kcal om dagen gir vektreduksjon. Høres så mye ut... :)

 

Men ekstra lett melk i stedet for skummet er godt tips! Man velger liksom konsekvent det magreste når man kanskje non ganger bør velge nest best. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!!!

 

Jeg skal ned 20 kg min., og har fått tildelt meny 3 på 1900 kcal om dagen.

Sliter med å spise 1900 kcal med sunn mat om dagen så ligger ofte nede på 1400 kcal om dagen. Har 15-20 kg graviditetskilo som må bort nå!! :)

 

Men jeg går IKKE ned i vekt! Gikk fort ned 3 kg så har det stoppet helt opp!!!

Kan dette skyldes for lite kcal? Noen erfaringer der ute?

Det er vel ikke riktig å fylle opp med sjokolade for å få nok kcal?

Hei!

Jeg spiste altfor lite forrige uke - og gikk ned 4 kilo - så tror ikke det er fordi du har spist for lite, men det er mulig at du har kvittet deg med "lettlageret" ditt, og at kroppen tviholder på det den har - og etterfyller med vann. Om noen uker vil det slippe, og du vil gå ned det du egentlig har gått ned på en gang. Innviklet, men om du holder planen vil du gå ned.

I alle fall så ønsker jeg deg lykke til, for det høres skikkelig demotiverende ut. Jeg synes du er FLINK!!! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!!!

 

Jeg skal ned 20 kg min., og har fått tildelt meny 3 på 1900 kcal om dagen.

Sliter med å spise 1900 kcal med sunn mat om dagen så ligger ofte nede på 1400 kcal om dagen. Har 15-20 kg graviditetskilo som må bort nå!! :)

 

Men jeg går IKKE ned i vekt! Gikk fort ned 3 kg så har det stoppet helt opp!!!

Kan dette skyldes for lite kcal? Noen erfaringer der ute?

Det er vel ikke riktig å fylle opp med sjokolade for å få nok kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MathildeB

Jeg skal ligge på rundt 1600 kcal altså Meny 2, i begynnelsen hadde jeg samme problem som deg. Jeg følte jeg spiste nok og tilstrekkelig, men lå mellom 400-500 kcal under det daglige inntaket. Dette gjorde jeg nesten hele mitt første Grete Roede kurs (2mnd) og sakte men sikkert begynte tallene å bli mindre og mindre og vekten stagnerte til slutt. Jeg skjønte ikke hva problemt var for jeg spiste sunt og riktig. Kurslederen min ba meg ta med matplanen på neste kursmøte så kunne hun se over det og finnen "feilen". Feilen var at jeg spiste for få kcal over lengre tid (2mnd) og det fører til at kroppen går inn i "sparemodus". Resultatet ved å spise for få kcal over tid for oss som allerede gir kroppen et underskudd gjør at den holder på absolutt ALT! Dermed går man ikke ned i vekt. Det tok ca 4 uker før jeg begynte å gå ned ca 1 kg i uken igjen! Så av egen personlig erfaring spis alle kaloriene dine og planlegg morgendagens måltider kvelden før sånn at du vet at du får i deg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ligger på meny 2 (1600 kalorier) og slet også veldig mye i begynnelsen. Det jeg gjorde da (og fortsatt gjør) er å planlegge morgendagen kvelden før. Da ser du hvor mange kalorier du ligger på, og hvor du eventuelt burde tilføre litt mer.

Jeg fikk tips om å spise makrell i tomat (ekstra kalorier + hjerte), drikke ekstra lett istedenfor skummet melk, så tar jeg 5g mandler sammen med mellommåltidet og 5g på ettermidagen.... Det høyner kalorimengen din godt....

Har også begynt med multivitamin.

Etter at jeg startet med dette har jeg en kostholsscore på rundt 10 hver dag :)

 

Håper det hjalp litt :)

 

Takk! Det var gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest jokke86

Sjekk hvilestoffskiftet ditt og ikek gå under det. jeg har hvilestoffskiftet på rundt 1380 så jeg går ikke under det:)

 

Hvordan finner du ut av dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Feilen var at jeg spiste for få kcal over lengre tid (2mnd) og det fører til at kroppen går inn i "sparemodus". Resultatet ved å spise for få kcal over tid for oss som allerede gir kroppen et underskudd gjør at den holder på absolutt ALT! Dermed går man ikke ned i vekt. Det tok ca 4 uker før jeg begynte å gå ned ca 1 kg i uken igjen! Så av egen personlig erfaring spis alle kaloriene dine og planlegg morgendagens måltider kvelden før sånn at du vet at du får i deg nok!

 

Jeg har spist så lite som 1200 i hele sommer. Jeg kjente at dette ble for hardt da livet begynnet på igjen (les jobb). Dette gjorde at jeg begynte å høre på alle som sa jeg måtte spise mer. Jeg har litt om litt kommet meg nesten opp på 1600 kcal nå. Treneren min sier jeg skal ligge der og roedeklubben sier jeg skal ligge der. Resultatet er at jeg går opp. Jeg var helt nede i -50kg (ja, dere leste rett), men nå er jeg bare 48,6...

 

Vil vektnedgangen komme tilbake igjen? Trenger kroppen tid på å finne ut at den faktisk kommer til å få så mye mat hver dag? Takler ikke gå særlig mye mer opp nå før jeg går ned igjen kjenner. Det frister VELDIG å gå ned til 1200 igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...