Gå til innhold

Studentene


Anbefalte innlegg

Denne tråden er laget av Alvi og Foramen, to studenter som allerede har gått ned 4-5kg hver. Etter en heftig eksamensperiode og jul, er tiden inne for å starte en ny runde med Grete Roede-diett og trening frem mot sommeren!

 

Vi tenker karboredusert diett med 1300kcal per dag. 3 faste timer på gymmet + egentrening hjemme/cardiotrening om morgenen før skolen, hvertfall etterhvert som all snøen forsvinner..

 

Så over til litt info om meg selv:

 

Vekt: 61 kg

Høyde: 161 cm

BMI: 23,5

 

Målvekt: 58kg

Ukesmål: - 0,5kg/uke

 

Skal få tak i et målebånd så jeg får tatt nøyaktige mål av midje,hofter osv også. Føler dette er viktigere enn faktiske kilo.. :)

 

Er det noen andre der ute som vil henge seg på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, og takk for sist:P

 

Jeg er da den andre delen av duoen, og dette er utgangspunktet mitt:

 

Vekt: 75,3 kg

Høyde: 160 cm

BMI: 29,4

 

Fettprosent: måles i morgen (grøss og gru)

 

Mål:

 

Midje: 81

Love handles: 97

Hofte: 109

Lår: 57

Legg: 43

Arm: 32

 

Målvekt totalt: 60 kg

Foreløpig mål: 70 kg

 

Jeg skal altså ned en god del i vekt, men kjenner mitt slanke-selv så godt etterhvert at jeg vet at - 1 kg i uka er urealistisk:P Dessuten trener jeg noe styrke, og vektnedgangen tar litt lenger tid. Derfor blir det målebånd annenhver uke:) Planen blir altså: ned 0,8 kg/uke. Klarer jeg det, vil mitt foreløpige mål nås om 7 uker - den 6.april. Dette blir så spennende! Jeg har heldigvis en ypperlig motivator i Alvi, og vi vil svært gjerne ha flere med på laget!:)

 

Mål for å klare det denne gangen:

- Jeg har kommet godt i gang med treningen, og tre ganger i uka har gått fra å være et ork til å bli en selvfølgelighet:) Denne gangen kom vi også i gang første uka av semesteret (i forhold til midt i semesteret i fjor)

- Timeplanen legger til rette for en kjapp trimtur før skolen starter noen ganger i uka, så dette har jeg tro på:P

- Jeg skal også følge Puls-Yngvars supre grunnstyrke-opplegg de dagene jeg ikke trener andre ting. Jeg deler opp hans anbefalte ukentlige time i bolker på 20 minutter slik at det vil føles overkommelig. En 20-minutters playlist med uptempo favoritter er allerede i boks på Spotify:P

- Ellers skal jeg fortsette med veiing og plotting her i dagboken. Som Alvi skrev kjører vi karboredusert á 1300 kcal/døgn.

- I eksamensperioden, julen og ferien forøvrig fikk jeg meg dessuten en del aha-opplevelser i forhold til min måte å tenke rundt mat på. Når jeg er i en slankeperiode blir det jo alltid til at jeg craver bestemte ting, og som regel fete/søte/salte uhumskheter (og er nok i godt selskap med de fleste andre medlemmer her..:P). Ofte er det de samme rettene som går igjen. Når jeg så har skeiet ut med disse rettene i ferien, så har jeg opplevd at jeg ikke har sittet igjen med den samme fantastiske følelsen som jeg trodde disse rettene skulle gi meg. Derfor har jeg skrevet opp akkurat hvordan jeg føler etter å ha spist retten, og kan bla opp og lese hver gang jeg har lyst på noe spesifikt.

- Jeg så meg dessuten i speilet på Monki i Oslo i jula. Har noen vært i prøverommene der? De har uansett digre prøverom med speil i alle bauger og kanter, og jeg kunne helt klart se hvor jeg måtte legge inn en ekstra innsats. Jeg har jo så klart sett meg i speilet før, men denne gangen ble det en vekker, særlig fordi det ble så tydelig for meg at det ikke er en håpløs oppgave jeg står ovenfor: dette er ting jeg kan gjøre noe med:D

 

SÅ, da kjører jeg bare på:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, og takk for sist:P

 

Jeg er da den andre delen av duoen, og dette er utgangspunktet mitt:

 

Vekt: 75,3 kg

Høyde: 160 cm

BMI: 29,4

 

Fettprosent: måles i morgen (grøss og gru)

 

Mål:

 

Midje: 81

Love handles: 97

Hofte: 109

Lår: 57

Legg: 43

Arm: 32

 

Målvekt totalt: 60 kg

Foreløpig mål: 70 kg

 

Jeg skal altså ned en god del i vekt, men kjenner mitt slanke-selv så godt etterhvert at jeg vet at - 1 kg i uka er urealistisk:P Dessuten trener jeg noe styrke, og vektnedgangen tar litt lenger tid. Derfor blir det målebånd annenhver uke:) Planen blir altså: ned 0,8 kg/uke. Klarer jeg det, vil mitt foreløpige mål nås om 7 uker - den 6.april. Dette blir så spennende! Jeg har heldigvis en ypperlig motivator i Alvi, og vi vil svært gjerne ha flere med på laget!:)

 

Mål for å klare det denne gangen:

- Jeg har kommet godt i gang med treningen, og tre ganger i uka har gått fra å være et ork til å bli en selvfølgelighet:) Denne gangen kom vi også i gang første uka av semesteret (i forhold til midt i semesteret i fjor)

- Timeplanen legger til rette for en kjapp trimtur før skolen starter noen ganger i uka, så dette har jeg tro på:P

- Jeg skal også følge Puls-Yngvars supre grunnstyrke-opplegg de dagene jeg ikke trener andre ting. Jeg deler opp hans anbefalte ukentlige time i bolker på 20 minutter slik at det vil føles overkommelig. En 20-minutters playlist med uptempo favoritter er allerede i boks på Spotify:P

- Ellers skal jeg fortsette med veiing og plotting her i dagboken. Som Alvi skrev kjører vi karboredusert á 1300 kcal/døgn.

- I eksamensperioden, julen og ferien forøvrig fikk jeg meg dessuten en del aha-opplevelser i forhold til min måte å tenke rundt mat på. Når jeg er i en slankeperiode blir det jo alltid til at jeg craver bestemte ting, og som regel fete/søte/salte uhumskheter (og er nok i godt selskap med de fleste andre medlemmer her..:P). Ofte er det de samme rettene som går igjen. Når jeg så har skeiet ut med disse rettene i ferien, så har jeg opplevd at jeg ikke har sittet igjen med den samme fantastiske følelsen som jeg trodde disse rettene skulle gi meg. Derfor har jeg skrevet opp akkurat hvordan jeg føler etter å ha spist retten, og kan bla opp og lese hver gang jeg har lyst på noe spesifikt.

- Jeg så meg dessuten i speilet på Monki i Oslo i jula. Har noen vært i prøverommene der? De har digre prøverom med speil i alle bauger og kanter, og jeg kunne helt klart se hvor jeg måtte legge inn en ekstra innsats. Jeg har jo så klart sett meg i speilet før, men denne gangen ble det en vekker, særlig fordi det ble så tydelig for meg at det ikke er en håpløs oppgave jeg står ovenfor: dette er ting jeg kan gjøre noe med:D

- For ikke å glemme min nye venn pulsklokken:P

 

SÅ, da kjører jeg bare på:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sjekket jeg fettprosenten på treningssenteret. Den var 27%. Innenfor normalen ( som er 25-31% tror jeg??), men også noe jeg kan jobbe med fremover! Vil ha mer muskler og mindre fett!! Å komme ned på 24 % og høre til kategorien "Fitness"(21-24%) ville vært en drøm!

 

I morgen er det frem med målebåndet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, jeg gjorde det samme som Alvi i dag, og målte fettprosenten. Resultatet ble like skummelt som jeg hadde forventet meg:P Slik er altså status:

 

Kroppsfett: 32,4 B)

Biologisk alder: 38 (og med tanke på at jeg fyller 26 neste uke, så er jo ikke dette akkurat oppløftende...)

Basalmetabolisme: 1621 kcal

Vanninnhold: 50,7%

Del av fett som ligger rundt indre organer: 4%

 

Nuvel. Jeg er altså fet som en medisterpølse, dehydrert og 12 år eldre enn jeg burde være. På med joggeskoene:P Jeg depper ikke, altså, det er godt å få det svart på hvitt. Det eneste jeg ser nå er utfordringer!

 

Blir litt vanskelig å sette noen konkrete mål, siden jeg ikke aner hvor lang tid jeg trenger på å redusere kroppsfettet. Jeg kjører på med den vanlige planen, jeg, er jo uansett fettet jeg skal til livs:P Er fornøyd med at kun en liten del ligger rundt indre organer, det er jo dette som er det farligste fettet. Jeg har mine fettreserver trygt plassert på de klassiske kvinnelige stedene, om ikke noe annet...

 

Jeg er jo også en smule skeptisk til at en vekt kan regne ut biologisk alder, så tar det med en liten klype salt. En konkret ting jeg kan gjøre er uansett å drikke mer vann. Nå er jo ikke 50% kritisk på noen måte, særlig med tanke på at jeg har den fettprosenten jeg har, men vann er alltid bra:) Jeg og Alvi bor i Ungarn, og her er vi avhengig av vann enten fra filterkanne eller kjøpevann. Det er hakket mer tungvint enn deilig, norsk vann fra springen, men ikke mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var målene mine når jeg veide 65 kg for en del måneder siden...:

 

 

Bryst: 94 cm

Midje smalest: 75 cm

Midje bredest (under navlen): 89 cm

Hofter: 91 cm

Rumpe: 100cm

Ridebukse lår + nedre rumpe omkrets : 104 cm

Lår: 52 cm

Legg: 38 cm

Overarm: 27 cm

 

 

 

I dag fikk jeg tatt nye mål med min nye vekt 60 kg:

 

 

 

Bryst: 93 cm

Midje smalest: 72 cm

Midje bredest (under navlen): 85,5 cm

Hofter: 89 cm

Rumpe: 97cm

Ridebukse lår + nedre rumpe omkrets : 98 cm

Lår øverst: 85,5 cm

Lår midt på: 51,5 cm

Legg: 35,5 cm

Overarm: 25 cm

 

 

Som dere kanskje gjetter utav min obsessive måling av lår og rumpe omkretser, så er det altså der jeg gjerne vil få vekk mest. Også nederst på magen/hoftene eller pygmée tillegget som jeg liker å kalle det.. jeg venter da ikke på noe dårlig år, så jeg trenger ikke å bære med meg en hel fett-matpakke på ryggen...

 

 

Kan kanskje skrive litt mer om fettprosentmålingen min også:

 

-Fettprosenten var altså på 27 % (innen average)

-Vanninnhold 51,4% (noe dehydrert)

-Biologisk alder; 22 år (stiller meg noe skeptisk til dette tallet da jeg ikke forstår hvordan man kan regne ut det bare utfra vekt, høyde, fettprosent og vanninnhold..)

-Fett rundt indre organer var 2,2 % ( om jeg husker riktig)

-Basalmetabolisme: 1340 kcal

 

Fra nå av blir det fokus på:

- Ren mat ( ikke bearbeid mat som ofte inneholder mye sukker og fett)

- Trening: Starte med styrketrening hjemme mellom de faste treningsdagene

- Drikke mer vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...