Gå til innhold

SFS - slank før sommeren!


Gjest Fru Pigalopp
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Pigalopp

Nå går vi vår og sommer i møte; denne damen har innsett at det er på tide å ta kontroll over kropp og manglene viljestyrke. SFS - slank før sommeren, høres kanskje ambisiøst ut når en har planer om å kvitte seg med 30-40 kilo. For min del handler det om at om jeg mister 10 kilo, så vil jeg føle meg slank(ere). Og jeg har et delmål om at jeg vil gå sommeren i møte med en slankere utgave av meg selv!

 

Litt om meg:

40 år +. Bosatt i nærheten av Bergen. Mann og to barn. Gått opp og ned i vekt ca hele livet, dvs hatt en jevn økning i vekt etter utallige, mer eller mindre vellykkede slankekurer. Har fulgt Grete Roede kurs, prøvd Lavkarbo, prøvd på egen hånd og sammen med andre. Som regel med godt resultat; utfordringen er å holde vekten. Innser at for å klare det er en livstilsomlegging helt nødvendig; må spise flere sunne kalorier, mindre godteri og trene mer. Enkelt - og likevel så vanskelig. Nå er motivasjonen på topp; som sagt SFS!

 

Startvekt: 106,4

1. Delmål: minus 3 kg til 1.mars.

2. Delmål: minus 8 kg til 1.april

3. Delmål: minus 12 kg til 1.mai

4. Delmål: minus 15 kg til 1.juni

5. Delmål: minus 20 kg til 1.august

6. Delmål: minus 25 kg til 1.oktober

7. Delmål: minus 30 kg til 1.desember

8. Delmål: minus 36 kg til 13. februar 2013

 

Veiedag: mandager

 

Vil i utgangspunktet prøve å klare målene mine uten kurs, men helst sammen med andre som også skal ned 30-40 kilo. Blir du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vil i utgangspunktet prøve å klare målene mine uten kurs, men helst sammen med andre som også skal ned 30-40 kilo. Blir du med?

 

Oh yes! Jeg er med! Men jeg gikk på vekta i dag og gikk sporens inn her og meldte meg på et MAXI nettkurs med oppstart neste uke. Har prøvd det meste før, også nettkurs, men jeg har innsett at jeg ikke greier det alene og nå skal jeg ikke lure meg selv. Ser veldig fram til en lettere sommer ja! Utfordringen blir å komme igang med skikkelig svett trening. Hvordan skal du trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Pigalopp

Jeg sliter med å komme meg avgårde til treningsstudio. Har derfor kjøpt meg en flott spinningsykkel. Fungerer bra synes jeg. I tillegg går jeg tur, har planer om å kjøpe meg noen vekter så jeg får trent litt styrke.

 

2,3 trimpoeng i dag, 1,5 i går. Fornøyd med det :)

 

Kjekt at du blir med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Pigalopp

Koss går det, Ekorn, er du i gang?

 

Jeg er godt i gang, og liker det. Er i en god flyt; kjenner at jeg trives med å planlegge måltidene, loggføre, og ikke minst trene. Og jeg merker at kroppen har begynt å kvitte seg med overflødigheter!

 

Møter på første hindring senere i dag, skal i selskap. Har bedt om å å en oversikt over hva som står på menyen, slik at jeg kan planlegge hva jeg skal spise. Kjenner at for min del er det bedre å logge et måltid før jeg spiser, heller enn etter. Lettere å regulere hvis en ser at en er i ferd med å ta et dårlig valg. Har ikke tenkt å benytte frimerker i dag - måtte viljestyrken være med meg også etter middag ;)

 

Ha en fin dag; SFS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Pigalopp

Ny dag, nye muligheter.

 

Det gikk fint i selskap i går; ved å logge maten på forhånd var det lettere å ta de kloke valgene! Merket at jeg var søtsyk i går, men det fikk ikke styre valgene mine.

 

Trimpoeng i går også. Nå blir det å spise klokt denne dagen - og samle noen nye trimpoeng.

 

Fornøyd med meg selv :)

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Pigalopp

Veiedag; minus 1,9!

 

Godt fornøyd med det; nå gjelder det å legge en god stategi for kommende uke!

 

Potensielle feller;

1) kan bli så fornøyd med merkbar vektreduksjon at jeg "premierer" meg selv med det jeg ikke trenger å spise; "det går jo så bra"...

2) ikke kommer i gang med trening denne uken.

 

Merker at jeg er slapp i kroppen i dag, treningslysten er liten. Kjenner jeg har en halsinfeksjon e.l på gang. Lurer på om jeg skal legge inn en treningsfri dag, eller om jeg skal bite tennene sammen, jfr felle 2).....

 

Vi får se. Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott nedgang! Dette har riktig flyt!

 

Hvis du kjenner du begynner å bli litt syk bør du kanskje ta en treningsfri dag eller to?

 

Og ikke premier deg selv med å spise noe ekstra fordi du går ned i vekt!! Tenk heller på hvor godt det er å gå ned noen kg og enda bedre blir det når enda flere er av!!

 

Hva motiverer deg til å gå ned i vekt forresten?

For meg er det bedre helse, få overskudd til å leke mer med datteren min, komme inn i normale klær igjen, slippe å føle skam...

 

Ønsker deg en lettere vår og sommer :-)

 

 

Veiedag; minus 1,9!

 

Godt fornøyd med det; nå gjelder det å legge en god stategi for kommende uke!

 

Potensielle feller;

1) kan bli så fornøyd med merkbar vektreduksjon at jeg "premierer" meg selv med det jeg ikke trenger å spise; "det går jo så bra"...

2) ikke kommer i gang med trening denne uken.

 

Merker at jeg er slapp i kroppen i dag, treningslysten er liten. Kjenner jeg har en halsinfeksjon e.l på gang. Lurer på om jeg skal legge inn en treningsfri dag, eller om jeg skal bite tennene sammen, jfr felle 2).....

 

Vi får se. Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koss går det, Ekorn, er du i gang?

 

 

 

Oh yes, I am! 1. kursdag i dag, men startet fokus på kosthold forrige uke og føler jeg virkelig er igang! Dog litt på etterskudd med treningen men skal la meg inspirere av deg og komme igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Pigalopp

Heisan, hoppsan; ny uke, to tilbakelagt :)

 

Veiedag: - 1,9 = 3,8 totalt! Første delmål nådd; hurra!!

 

Forrige uke ble det labert med trimpoeng, selv om fruen var en del i fysisk aktivitet som ikke ble ført som trimpoeng. Alt i alt fornøyd; har erstattet helgekosen/kveldskosen med frukt og grønt - og det fungerer - bankibordet!

 

Har gitt godteri og lysten på godteri nytt navn; "fienden". Det fungerer faktisk veldig godt; å se for seg godteri som en hær som jobber for å overmanne viljestyrken, gjør det lettere å stå imot og holde moralen oppe i "motstandsbevegelsen". Ord er makt :D

 

Ekorn; kjekt å se at du er i gang! Nå er vinterferien over - så da er det bare å gå på igjen :)

Min motivasjon for vektreduksjon er i hovedsak helsemessig; ikke at jeg har så store helseproblemer i dag, men ved å være tung/i dårlig form, og passert 40 - er frykten stor for å få redusert livskvalitet om noen år. Å være 60 og ikke orke å bevege seg....huff! I tillegg er det selvsagt en god motivasjon det å trives bedre med meg selv, både når det gjelder utseende (f.eks det å kunne kjøpe klær i vanlige butikke...) - og fysikk (slippe å være den som alltid blir anpusten).

 

Ny uke som sagt! Går i gang med neste delmål; minus 5 kg i løpet av mars. Skal fortsette på samme måten, og bli bedre på å prioritere tid på spinningsykkelen!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Pigalopp

Minus 0,1 denne uken. Fremdeles i riktig retning, men bare såvidt! Litt vin i helgen, noen små ( og da mener jeg små! ) utskeielser i form av smakebiter av ungenes kjeks, litt hver dag gjennom hele uken, fløtegratinerte poteter og dessert søndag.... Kombinert med lite trening.... Usj!

 

Men ok - ny uke, nye muligheter; det er bare å ta seg sammen. Dette kan bli en vanskelig uke; skal jobbe mye, være lite hjemme, spise i farten, mye besøker. Mål for denne uken blir derfor å planlegge måltidene godt, og ta med knekkebrødmatpakker og vann som jeg kan spise når jeg er mye på farten, samt å skaffe meg trimpoeng. Heller litt enn ingenting får være mottoet kommende uke.

 

Og sånn ellers må jeg si at det føles godt å miste vekt! Minus 3,9 føles godt, og det merkes! Jeg tror på at jeg skal klare dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vil i utgangspunktet prøve å klare målene mine uten kurs, men helst sammen med andre som også skal ned 30-40 kilo. Blir du med?

 

Hei! Ja jeg blir gjerne med! :)

 

Jeg ser du prøver å nå målene dine uten kurs (Flinka!), men håper det er greit jeg slenger meg med selv om jeg følger kurs?

Begynte på kurs i går, og det var virkelig på tide altså! Har som mål å gå ned over 40 kilo på lang sikt. Det jeg synes er vanskelig er å sette meg delmål nå med en gang. Tror jeg må se det an litt, og så sette mål etterhvert som jeg ser hva som er realistisk.

 

Men du, så flink du har vært da! Mener jeg så du hadde gått ned over 3 kilo... nesten 4? DET er jo kjempebra! :)

 

Ha en fin dag med mange gode valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Pigalopp

Hei! Ja jeg blir gjerne med! :)

 

Jeg ser du prøver å nå målene dine uten kurs (Flinka!), men håper det er greit jeg slenger meg med selv om jeg følger kurs?

 

 

Så kjekt at du blir med! Når har du veiedag? Jeg veier meg mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Pigalopp

Minus 1,6 denne uken, 5,5 totalt, 4 uker siden oppstart.

 

Veldig godt fornøyd med å være i en reduksjonsprosess - kiloene kjennes lettere nå enn da jeg "samlet dem inn". Må sikkert passe meg for ikke å gå for raskt ned - samtidig er det så utrolig kjekt at det faktisk viser igjen at jeg legger om livsstilen, både på vekten, på klærne og på humøret.

 

Utfordringen er fortsatt å finne tid til nok trening. Til tross for økt fysisk aktivitet, tenker jeg at trimpoengene skal forbeholdes at jeg har på treningstøy og faktisk trener. Har litt litt for lite av det. Akkurat nå jobber jeg mest med å prøve å bevisstgjøre meg, og å "omprogrammere" hjernen. Dersom jeg føler at lysten på godteri "skriker" i me, prøver e å tenke på hvor deilig det skal bli å ta en tur, gå ut, trene..... Tenker at hjernen er lett å lure :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Kjempeflott nedgang på deg! Flink du er :)

 

Etter den første uken har jeg nå gått ned 1,6 kilo - og er superhappy! I tillegg har jeg de siste dagene fått til å trene litt ordentlig så det er jeg også veldig fornøyd med :)

 

Jeg har samme problem som deg i forhold til treningen, det er vanskelig å finne tid nok. Men nå har jeg innsett at til og med bare litt trening er bedre enn ingenting. Det er jo ikke alltid jeg har tid til å trene 1 time, men i stedet for å bare gå hjem da - så trener jeg 30-40 minutter. Og det er jo bra det også :) For min del handler det om at jeg må kjøre et godt stykke til treningssenteret jeg går på - og da må det liksom passe inn. Kjører ikke 4 mil "bare" for å trene... Synd men sant!! Derfor prøver jeg å legge treningenen inn når det likevel passer at jeg er i byen. Må prøve å skjerpe meg litt der ser jeg.

 

Dette fikser vi! Stå på :)

 

Ha en finfin kveld videre, så snakkes vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Pigalopp

Så kom knekken; opp 0,4. Aiaiai! Var borti litt godteri, spist litt sløvere, og sikkert litt mer enn jeg har trengt, ikke vært like bevisst på de gode (sunne) valgene - og det straffer seg!

 

Skjerpings!!!!

 

Har 3 kilo å miste innen 1.april fort nå målet; her er det bare å hive seg på sykkelen tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom knekken; opp 0,4. Aiaiai! Var borti litt godteri, spist litt sløvere, og sikkert litt mer enn jeg har trengt, ikke vært like bevisst på de gode (sunne) valgene - og det straffer seg!

 

Huff, den er lei altså. Men som du også påpeker, du ser hvor det gikk litt skeis - de sunne valgene. Men - det er bare å ta seg i nakken - for for å si som deg: skjerpings! hehe, er jo lett å si, men har tro på at du klarer det fint :) Stå på - Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Pigalopp

Ny veiing; ned. 0,4. Tilbake der jeg var for 14 dager siden... Godt det gikk i riktig retning i alle fall; har slitt veldig med motivasjonen denne uken - kanskje et resultat av å ha gått litt vel drastisk ut fra start? Lysten på godteri har vær stor - og standhaftigheten tilsvarende liten. Innser at jeg må få et bedre grep om trening og mosjon - for meg ligger nok nøkkelen til livsstilsomlegging det. Vanskelig å finne tid til, dog - eller rettere; vanskelig å prioritere.

 

Men det SKAL jeg! Viktig å ikke miste målet av syne nå; SFS - slank før sommeren!! Så det så!! Lover herved meg selv - og alle som måtte lese; kommende uke skal jeg ha oppnådd minst 7 trimpoeng! Sånn. Nå er det sagt. Minst 7!

 

Heia!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...