Gå til innhold

Rockering gjengen


Gjest camkir
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tok en bukplastikk i november og endelig får jeg smått begynne og trene opp magen igjen! Jeg fikk da beskjed om og begynne med rockering (helst på 2 kilo) og og gjøre dette annenhver dag i 20 min!

 

Men dette blir jo alltid mer motiverende når man er flere!

 

Er det flere som "rocker" her inne og vil slenge seg med???

 

Jeg håper det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockeringen gjør meg ikke lenger like gul og blå, og jeg klarer lengre og lengre tid for hver dag! Dette er gøy! Og en flott trim for meg som ikke kommer så lett ut!

 

Klarte lett målet om 5 min, nå står det 10 min for tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er berre å stå på :) Har rockering på 2,2 kg, og bruker den litt for sjeldan gitt..., men får prøve å skjerpe meg :rolleyes: Ser jo at når eg greier å bruke den jamnt over litt ofte, så viser det på midja :) Lykke til med rokkinga!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Sivalur

camkir, jeg har hatt en 2,2 kilos rockering i 4 år, brukte den mye det første året men så ble jeg gravid med nummer to og etter det har det blitt lite. Men nå vil jeg igang igjen! Klarer å rocke noen dager innimellom, men får liksom ikke skjerpet meg til å virkelig gå inn for det!! Men nå skal jeg prøve. Begynner med 6 minutter ikveld, 3 hver retning, og øker med 1 minutt i hver retning på søndag, tirsdag, torsdag osv. Så får vi se om jeg snart får en smalere midje!

 

virgin74: du må bare fortsette å prøve! De første dagene slet jeg litt også, men når du først klarer det så glemmer du det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Eg har endelig kostet støv av min .. Har den tyngste.. Husker ikkje kor tung den var. Men pytt pytt nå skal den brukes.. Nett klart 12 min eine vegen.. tenkte ikkje på att den skulle andre vegen og...lol... men fra det eine til det andre, er det nokon som veit kor mykje ein forbrenn når ein brukar den ?? For jammen er det slitsomt :PB)

 

Ha ein flottings dag "rocke jenter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest hircine

Til deg som slet litt med å få det til : det er rett og slett bare tålmodighet og øving som skal til! Jeg klarte det ca 3 sekunder hver gang i begynnelsen, nå er det ca 20-30 min hver vei jeg ligger på - ingen økt under 40 minutter altså! Supert foran tv'en.

 

Tips til alle som prøver rockering: Husk å alltid gjøre det like mye hver vei! Kjipt å bli skjev i musklaturen og feilbelaste deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også startet på "noe jeg ikke kan".Det er både slitsomt og vanskelig.Gikk ganske greit fra fem til 25 runder,men nå skjer det lite.Skjønner at det er øvelse som gjør mester her, men hvor ofte og over hvor lang periode har du rokket for å komme dit du er, hircine?

 

Vurderte og kjøpe meg tung ring,men synes det er såpass vanskelig med den lette jeg låner at jeg ikke vet om det er noen vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hircine

Hei!

 

Jeg har også startet på "noe jeg ikke kan".Det er både slitsomt og vanskelig.Gikk ganske greit fra fem til 25 runder,men nå skjer det lite.Skjønner at det er øvelse som gjør mester her, men hvor ofte og over hvor lang periode har du rokket for å komme dit du er, hircine?

 

Vurderte og kjøpe meg tung ring,men synes det er såpass vanskelig med den lette jeg låner at jeg ikke vet om det er noen vits.

 

Jeg gjorde det veldig sporadisk i begynnelsen, jeg fikk store og vonde blåmerker de første gangene og da gikk det fort en hel uke mellom hver gang jeg gjorde noe. Da jeg endelig klarte runt 5 minutter den ene veien fortalte en venn meg at jeg og burde gjøre det andre veien, så da begynte jeg på "scratch" der igjen. Det har gått ganske gradvis og når jeg først klarte det i 5-7 minutter hver vei er terskelen for å klare det lenger veldig liten - da er det bare å forstsette liksom ;)

 

Hold motet oppe og ikke la deg selv miste motivasjonen av at den detter ned innimellom - løft den opp igjen og fortsett!

 

Lykke til videre, det går nok fort frem om du bare har litt "stå-på-vilje" :)

 

Og forresten: Det er lettere med de tunge enn de lette! Vekten i ringen gjør at den naturlig tar en ekstra sving når du kjører på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar hircine!

 

Har ikke gitt opp enda,men framgangen er knapt merkbar.Heldigvis hadde jeg lest at man måtte rokke begge veier,så jeg sliter med begge retninger fra start.

 

Ja,når en kan begynne å telle minutter istedet for runder er man et godt stykke på vei vil jeg tro.

 

Tenkte den lette ringen bare var en billig unnskyldning for manglende framgang.

Så det er faktisk ganske motiverende å høre at det med tyngde på ringen kan gjøre det lettere.Føler meg ikke helt håpløs når jeg hører at jeg har en litt vanskelig ring :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hircine

Takk for svar hircine!

 

Har ikke gitt opp enda,men framgangen er knapt merkbar.Heldigvis hadde jeg lest at man måtte rokke begge veier,så jeg sliter med begge retninger fra start.

 

Ja,når en kan begynne å telle minutter istedet for runder er man et godt stykke på vei vil jeg tro.

 

Tenkte den lette ringen bare var en billig unnskyldning for manglende framgang.

Så det er faktisk ganske motiverende å høre at det med tyngde på ringen kan gjøre det lettere.Føler meg ikke helt håpløs når jeg hører at jeg har en litt vanskelig ring :) .

 

Bare hyggelig :) Kjekt å kunne hjelpe! Et tips er å gjøre det foran TV'en eller høre på musikk mens du gjør det, det hjalp i alle fall meg. Jeg så på the voice og telte sanger hver vei, da tenkte jeg ikke så mye over at det var vanskelig, men bare gjorde det :)

 

Tung ring er definitivt lettere ;) Men ikke gå altfor tungt før du er vant med det, jeg har en på 1,7kg, men nå kjenner jeg at jeg vil ha en på 2,2-2,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Regniesil

Hei!

 

Har noen av dere som synes det var vanskelig klart det bedre nå? :)

???

 

Eg har også kjøpt meg ring, veit ikkje kor tung den er, eg har kjøpt brukt. og eg sliter med å komma i gang med den. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...