Gå til innhold

Hvilket kurs bør jeg velge?


Gjest Pingping

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvilket kurs jeg bør ta - standard eller maxi. Jeg veier nå ca 90kg og er ca 161 høy. Dvs at jeg burde gå ned ca 25kg for å få normal BMI. Jeg har alltid slitt med vekten min, og det ligger nok en del psykologisk bak det som jeg ikke vet hvordan jeg skal hanskes med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

du har samme utfordring som jeg hadde da jeg startet min ferd for ca 1 år siden, både hva angår vekt og psykologiske problemer.

Jeg har gått i terapi samtidig som jeg har gått på kurs. (går fortsatt på kurs da, er ikke helt i mål enda.) Det har vært helt nødvendig for meg med terapi samtidig, det har vært en lang og hard kamp mot kiloene og eget spisemønster. Men jeg vet ikke hva problemene dine går ut på, så du får gjøre en vurdering på det selv. Jeg var også veldig heldig med kursleder, mye god terapi på kurskveldene. Du møter mange likesinnede og man utveksler erfaringer og støtter hverandre.

 

Jeg har gått ned ca 19 kg til nå, har gått på standardkurs hele tiden og synes det har fungert veldig bra.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert terapi, men jeg tror ikke jeg er helt klar. Og så er det ganske store økonomiske begrensninger inne i bildet her. Jeg har spart penger så jeg kan få råd til et kurs, men etter det må jeg klare meg på egenhånd. Så da tenkte jeg kanskje jeg ville fått mer ut av det med maxi, i og med at gruppene er mindre og man får mer tid med kurslederen. Men jeg vet ikke. Jeg får tenke litt mer på det. Takk for hjelp, og lykke til med de resterende kiloene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvis du skal ned mer enn 20 kilo anbefaler jeg deg virkelig Maxikurs! Fordelen med det er først og fremst at alle de andre på kurset også vet hvordan det er å bære på mange kilo ekstra, du slipper å gå på kurs med dem som bare skal ned noen få... Man blir godt kjent med de andre deltagerne på Maxikurs fordi alle går 2, 3, 4 og 5 kurs før de er ferdige... Mye god støtte og motivasjon i å være mange i samme båt! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mitt andre maxikurs nå, startet 9 januar. Vil anbefale det, da de fleste andre på dette kurset skal ned 20kg+ eller har gått ned veldig mye. Tviler på at jeg ville trivdes like godt sammen med noen på 60 kg som skal ned 5:) Tror ikke kursformen er så veldig forskjellig fra standard og maxi? Er vel kanskje bare det at man møter likesinnede.

 

Jeg er halvveis inn i mitt andre maxikurs, og har gått ned ca 15 kilo på 3 mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...