Gå til innhold

Startet på Maxikurs i august- snart i mål!


Gjest UPC

Anbefalte innlegg

Jeg startet på GR Maxikurs i august 2011 og er nå mindre enn 5 kilo unna det endelige målet. Jeg har lagt igjen 20 kilo på veien. Jeg vet at jeg ikke hadde klart dette alene. Jeg har tatt tre kurs til nå også blir det ett til før jeg går over til hold vekten kurs. Nå er jeg lei av ekstra kiloer som har sneket seg på i barseltider. Nå er jeg snart der jeg var da jeg begynte før første graviditet. Det er til tider slitsomt- men GR m/ sine eminente veileder Kajsa (Asker)har på en effektiv måte holdt meg i ørene:) Etter første kurs var vi seks stykker som gikk over til GR Aktiv, med samme veileder. Det er gøy og inspirerende å følge hverandre framover eller nedover om du vil. Med litt trening på kurset så får jeg litt mer enn jeg normalt får i løpet av en uke.

 

Det er dager det er vanskleigere enn andre, men det går. Om det går skeis til ett måltid, så gjør jeg ikke som før, blåser i alt og tenker, jeg får starte på nytt en annen dag. Nei jeg har lært å reise meg raskt opp og gjøre det bedre allerede til neste måltid om det skulle ha skåret seg. Småspising av kaloribomber er helt slutt. Jeg vet at om jeg skal holde vekten må jeg fortsette slik jeg holder på nå. Jeg kan glede meg til utskeielse i helgene, men i uken må jeg følge den gode rytmen på sunn kost som jeg har kommet inn i.

 

Jeg har begynt å sette pris på eplebiter og mager vaniljekesam til kveldskos. Appelsiner i båter har fått renesanse. Det er mye sunt som er både søtt og godt når man bare gir det en sjanse.

 

Som mellommåltider nesten hver dag spiser jeg en Crispbar fra Wasa- det er nesten som godteri å regne.

 

Til deg som nettopp har startet på den lange veien vil jeg bare si- det går. Det er å anbefale å gå kurs til du er i mål for så å få oppfølging gjennom hold vekten kurset til slutt. Kroppen bruker gjerne litt tid for å venne seg til den nye vekten, som den ikke har vært i på en stund. Om man faller tilbake til det gamle kostholdet er løpet kjørt og alt kan bli værre enn det var- så jeg har bestemt meg- jeg tar full pakke, det som trengs for meg for å bli der jeg vil være.

 

Å finne fram de gamle klærne i skapet er en fantastisk følelse. Ubeskrivelig.

 

Lykke til- du vil klare det- gi deg selv tid og tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempefint å lese hvor flink du har vært. Hadde jeg bodd et sted hvor jeg kunne gått samme type kurs som det tror jeg nok jeg ville forstatt å gå på kurs, men jeg må bruke internettkurs og det er ikke like bra som å fysisk møte opp sammen med andre. Veilederen er flink, men det er ikke like lett å holde noen i øra via pc.

 

Leser med glede de små triksene du har brukt for å holde det gående. Har nettopp begynt min tur nedover og vet at de kan bli nyttige slik at jeg når mitt endelige mål om å gå ned 25 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...