Gå til innhold

Deilige desserter på 100 Kcal


Gjest Nanangel

Anbefalte innlegg

Disse cupcakene er kjempegode, og du kan bare spørre de du skal i selskap til om du kan ta med egne kaker - de sier alltid ja, og du har full kontroll!

Eller som kakegodt i helgen :)

Oppskriften er automatisk oversatt fra engelsk - derav ordfeil - om du lurer på noe, bare spør - de er nydelige!!!

 

post-35460-0-77133100-1329941868_thumb.png

Ved å bruke ingredienser som eggehviter, gresk yoghurt og hele hvetemel var han i stand til å skape en skyldfølelse gratis versjon av en av våre beste dessert godbiter!

 

Nedenfor er også to typer glasurer at kokken bruker (Banana eller Raspberry) men hvis du føler kreativ du kan erstatte banan / bringebær med din favoritt frukt til å lage din egen sunne frosting! Håper du liker!

 

 

Ingredienser

5 organisk eggehviter

Klype salt

3 ss honning

2 ts vanilje ekstrakt

1/4 kopp nonfat gresk yoghurt

1/2 kopp hele hvetemel

1 ts bakepulver

 

Banana Frosting:

1 kopp nonfat kremost

1/2 moden banan

 

Bringebær frosting:

1 kopp nonfat kremost, ved romtemp

1 kopp friske bringebær

friske bringebær til pynt

 

Metode

 

Forvarm ovnen til 325F.

Plasser eggehvitene i en stor bolle og bruke en håndholdt mikser pisk eggehvitene på middels hastighet i 3 til 4 minutter eller til de hvite begynner å lette opp og holde formen.

Øk hastigheten til høy og pisk i salt og honning til de hvite holde en myk topp, og deretter legge vanilje ekstrakt.

Brett i yoghurt.

I en separat medium bolle Bland mel og bakepulver og bland godt.

Sile de tørre ingrediensene i eggehvitene litt om gangen , forsiktig folding dem inn med en slikkepott.

Når du er fullt innarbeidet, scoop røren i cupcake bokser foret med cupcake papirer.

Stek cupcakes for 15 til 20 minutter eller til de har farget og forsiktig sprette tilbake når presset med en finger.

Fjern fra ovnen og avkjøle cupcakes ved romtemperatur.

Bland kremost og banan i en mellomstor bolle til godt innarbeidet, og etterlot små biter av banan hele frosting.

Når kjølig, spre litt av banan glasuren over cupcakes og ( topp hver med en bringebær?) tjene.

Bringebær frosting:

 

Mens cupcakes er baking, Mos bringebær i en blender til glatt.

Passere gjennom en finmasket sil i en liten saucepot og stek over middels varme i 5 til 7 minutter eller til puré reduserer litt.

Avkjøl helt.

Plasser kremost i en medium bolle og brett puré inn i kremost til helt blandet.

Når cupcakes er kule, spre litt av bær glasuren over cupcakes, pynt hver med en bringebær og tjene.

Ernæring Fakta:

Kalorier 60 Totalt Fett 0g Lør Fett g 0g Kolesterol 5mg Sodium 190mg Totalt Carb 10g kostfiber 1g sukker 4g Protein 5g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes godt ut! Hva bruker du til frostingen? Finnes det en fettfri ost i salg i Norge? Jeg har laget cupcakes med frosting av Philadephia light, men der er det jo noe fett.

 

Jeg beklager, men jeg glemte å si at man kan bruke philadelphia light - det er omregnet i kcal.innholdet.

Når man lager 14 cupcaces med philadelphia light, blir hver kake på ca.70 kcal. Dette fordi det er 65 kcal. mer i hver 100 gram i forhold til nonfat cheesecream. Man bruker 200 gram P.L.

Lykke til - de er kjempegode :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager, men jeg glemte å si at man kan bruke philadelphia light - det er omregnet i kcal.innholdet.

Når man lager 14 cupcaces med philadelphia light, blir hver kake på ca.70 kcal. Dette fordi det er 65 kcal. mer i hver 100 gram i forhold til nonfat cheesecream. Man bruker 200 gram P.L.

Lykke til - de er kjempegode :D :D :D

 

 

Tusen takk, da skal jeg prøve disse. Flott med noe godt en kan spise med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...