Gå til innhold

trening og vektnedgang


Gjest mum

Anbefalte innlegg

Jeg har gått masse på ski i vinterferien, 25 trimpioeng på 7 dager, men vekten står bom stille :( Jeg har registrert alt jeg har spist, og har ligget på 1600 i snitt - som er mitt vanlige inntak.

Hva er det som skjer? Kan mye trening føre til at vektreduksjonen stopper opp? Burde jeg ha spist mer i denne perioden?

 

Håper at noen har erfaringer som kan hjelpe meg videre.

 

Hilsen

mum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei :)

 

Siden du ikke har skrevet om noe cm-mål så regner jeg nesten med at du ikke har tatt det. Ofte (erfaring) så fører endel trening til vann i kroppen, eller dvs musklene. Jeg har periodevis veid meg hver dag for å se etter mønster på forskjellig ting, over en lengre periode var jeg tyngts i løpet av uke dagen etter den hardeste treningsøkta og vet andre har erfart det samme. Su har jo vært superflink til å registrere da, klapp på skuldre til deg for det :D

 

Om man spiser "for lite" i en kortere periode så går ikke kroppen i sparebluss av den grunn, så ike tenk på at du skulle spist mer ;) Grunnen til at jeg nevnte cm.mål over her er for at når vekta står stille (eller t.o.m går feil vei), går man ofte ned i cm, spesielt når en har vært så flink til å trene som du har :D

 

Vekta mi har gått litt feil vei de to siste ukene før denne, men jeg gikk fremdeles ned i cm!! :D Denna uka er vekta på rett vei igjen også :D

 

Mitt råd, ta cm mål, fortsett med den gode registreringen og treningen, du vil GARANTERT komme deg den rette veien :D

 

Masse lykke til vidre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...