Gå til innhold

Ny giv


Gjest norman33

Anbefalte innlegg

Da var det påan igjen. Jeg har vært her to ganger før og skrevet lenke. Da har det gått nedover på vekta men jeg har ikke nådd noen målene mine. Jeg er nå blitt et år eldre og visere... he he.. Så denne gangen skal det bli annerledes. Jeg velger også å starte vektreduksjonsperioden seinere på året slik at det ikke blir et nyttårsforsett men noe jeg virkelig ønsker.

 

Folk rundt meg forstår meg ikke når jeg sier jeg er overvektig. Det synes ikke veldig godt fordi jeg faktisk er flink til å kle meg slik at kiloene ikke synes. Nå skal det sies at for to år siden veide jeg nesten 10 kg mer. Men jeg ønsker å gå ned ytterligere 10 kg til, og det til sommeren. Målet mitt er derfor å gå ned 10 kg til 1. juni. Jeg vet jeg klarer det om jeg virkelig går inn for det. Heldigvis er forbrenningen bra! Det kommer til å kreve av meg men alt det krever er en forandring i matinntak. Eller eh dvs ikke mat men godterier og cola som er min svakhet. Kutter jeg dette til en dag i uka og spiser kun det jeg har aller mest lyst på så skal dette gå bra. Jeg trener allerede en god del. 3 ganger spinning i uka samt vekter 2 ganger, dette har jeg gjort i flere mnd så er ikke redd for at dette ikke skal opprettholdes.

 

Jeg ser frem imot å skrive her denne gangen. Jeg skriver i hovedsak for å "pushe" meg selv til å nå mine mål. Og bruker dette som en dagbok der jeg fører vekta HVER dag. Vet de fleste sier at man ikke skal veie seg hver dag men det bryr ikke jeg meg om, jeg synes det er motiverende.

 

Jeg ønsker også å ha delmål undervis, og det første målet er ned 5 kg til 1.april.

 

Vekt 27.02 --> 89 kg (blankt)

 

27.02

I dag har jeg ikke trent på SATS men har gått en tur på ca 40 minutter i det som etterhvert føles som vår i Oslo. Maten i dag har vært som planlagt. Sunn og god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28.02.12

På grunn av det fine været i dag har jeg gått en lant tur. Ellers har maten vært sunn men har ikke drukket nok vann.

 

Dagens vekt --> 88,5

 

Start vekt --> 89

 

DIff: - 0,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29.02.12

 

Da har jeg vært å trent spinning. 658 kcal på 47,31 minutter. Gjennomsnittspuls: 162. Makspuls: 192. En kjempe økt. Men det rare nå er at jeg har et enormt behov for søtsaker. Skal prøve å holde meg unna fristelsene. Om noen skulle være inne å lese dette og har noen forslag til "sunne" fristelser taes de imot med takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da.. Sånn går det når suget blir for stort!!!!

Pizza med ketchup, ja ja. Litt dårlig samvittighet nå.

 

En dag jeg ikke er fornøyd med. Liker ikke at jeg allerede nå røk på en pizza, det fine var at jeg ikke drakk cola eller spiste sjokolade. Full sjerpings i morgen. Da blir det en lang dag på jobb så det blir dårlig med trening men maten skal være sunn og til rette tidspunkter. Gleder meg til å være flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

01.03.12

 

Ny måned, Herlig!

 

Føler allerede at kroppen er helsemessig i bedring. Mars skal bli den beste måneden ever. Jeg vet jeg skrev i første innlegget at jeg ønsket å gå ned 5 kg til 1.april. Pga at vekta stadig går nedover i rasende fart tror jeg at det er realistisk å klare enda to kg. Slik at det nye målet er å klare 82 kg til første april. Au kanskje for mye men da vet jeg at det krever masse jobbing av meg. SKAL KLARE DET!!

 

Dagens vekt --> 87,3

 

Start vekt --> 89

 

Diff: - 1,7

 

Tydelig at kroppen har mye groms den ønsker å fjerne nå i starten. Veldig motiverende å gå på vekta ihvertfall. Skjønner selvfølgelig at dette ikke er varig, så må ikke gi opp når vekta står stille eller går noe opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

01.03.12

 

En dag helt uten trening. Har dog vært flink med mat, vann og frukt. Har alikevel en følelse av at vekta kan gå noe opp i morgen. Time will show..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

Yes! Dette går så det suser, hadde ikke forventa å gå ned i dag.

 

Dagens vekt: 87

 

Start vekt: 89

 

Diff: - 2 kg

 

Utfordringen nå blir helgen. Den har alltid vært en utfordring men nå er motivasjonen til stede så nå skal det gå bra.

 

Planen for helga: I dag, spise sunt med unntak av litt hjemmelaget sjokolademouse. Lørdag, Harrytur (har aldri før dratt til Sverige uten å kjøpe noe godt men denne gangen blir annerledes). Søndag, Spise sunt hele dagen.

 

Trening: Trene spinning i dag og på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

02.03.12

 

Arbeids- og treningsdagen er over. Spinning + en gåtur. Tilsammen brent 1222 kcal. Føles bra men er veldig sliten nå. Skal kose meg litt i kveld, har fortjent det så da blir det ingen dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

Så går helgen mot slutten og jeg har nok en gang spist feil. Det positive er at det ikke er så mye feil og foruten sjokolademousen er det ikke noe godteri eller snacks fortært, men masse mat. Ikke usunn mat men MASSE. Føles nesten som om jeg må spise meg opp i helgene fordi det blir lite mat i hverdagen. Harryturen gikk bra, handla mat og ikke godteri. Føles flott!

 

Vekta har gått litt opp men ikke avskrekkende mye, kun 0,4 kg opp. Sier meg fornøyd med det.

 

Dagens vekt --> 87,4

 

Start vekt--> 89

 

Diff: - 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

05.03.12

 

Totalt sett veldig fornøyd med helgen. Opp 0,3 kg er ingenting å skamme seg over.

 

Dagens vekt --> 87,3

 

Start vekt --> 89

 

Diff: - 1,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

En ok start på den nye uken. Fikk trent spinning i 60 minutter. Brant 707 kcal, snittpuls 154 og makspuls 186. Maten har vært så der, med sunn start på dagen og en hjemmelaget pizza som sto klar da jeg kom fra jobb. Kan ikke si nei til det. Velsmakende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

06.03.12

 

På grunn av gårsdagens utskeielser sto vekta så godt som stille. Føler det er helt greit. I dag blir første styrketrenings økt på lenge. Gleder meg! Maten i dag består av fisk, grønnsaker og andre sunne kalorier. En god dag!

 

Dagens vekt --> 87,2

 

Diff denne uken --> - 0,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

07.03.12

 

Dagens vekt --> 86,7

 

Ukens diff: --> - 0,6

 

Planen for dagen er å spise frukt, brød med godt pålegg og kylling til middag. Til frokost spiser jeg alltid Vita frokostblanding. Treningen i går ble en suksess, støl i musklene i dag. Dagens trening 45 min spinning. Selv om vekta ikke går veldig nedover så føler jeg at kroppen er lettere sammen med humøret.. HERLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

Ai ai ai.. For et søtsaksug, nesten uutholdelig. Kroppen min vrenger seg. Lurer på om jeg er avhengig av sukker?? Godt jeg kjøpte tyggis for en stund siden og at det ikke finnes noe godis i kåken og at været er så dårlig at det ikke frister å gå i butikken.

 

Leste forresten i avisen at 20 % av norges befolkning er avhengig av sukker og at dette er like vanskelig å slutte med som narkotika. Hmm kanskje jeg er i denne gruppen?? Føles ihvertfall slik nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

08.03.12

 

Gratulerer med kvinnedagen om noen skulle være innom å se dette.

 

Dagens vekt --> 86,3

 

Ukens diff --> - 1,0 kg

 

Dagen i dag blir kaloririk dessverre, skal prøve å begrense inntaket. Får besøk av noen venner som skal ta med seg indisk. Kommer til å bli en smaksopplevelse men vekta vil nok penke oppover i morgen. Får heller ikke trent i dag men flott med en hviledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

09.03.12

 

Begynner virkelig å kjenne forbrenninga til kroppen min nå. Var veldig hyggelig i går med venner, de spiste godteri og drakk brus, jeg kunn vann. Men indisk mat ble det da. Så hadde rett vekta pekte oppover av det. I dag har jeg røket på et kakestykke på jobb. Au! Men dagen ellers blir ganske sunn. Har planlagt kylling wok til middag til fredagskos blir det bær med hjemmelaget vaniljekrem.

 

Dagens vekt --> 86,6

 

Ukens diff --> - 0,7

 

Må klare å gå ned i helgen skal målet nås. Det skal jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

10.03.12

 

I går var ikke en god dag, kan si at jeg sprakk med måte. Spiste sjokolade, baconsvor og kake. Det flott var at jeg valgte sunnere alternativer enn det jeg vanligvis ryker på. Sånn er det bare, spist er spist. Ser frem i mot en helt fresh dag i dag. Skal dra å spinne. Ellers så fikk jeg så dårlig samvittighet i går at jeg dro å trente en time i går kveld.

 

Dagens vekt --> 86,6

 

Ukens diff --> - 0,7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

Denne helgen har ikke vært bra. Alt for masse godteri. Jeg blir nødt til å gå inn i meg selv og endre tankegangen igjen. Første uka gikk så bra så må tilbake dit. Denne uka er planen å endre litt på kostholdet. Til lunsj skifter jeg ut brød med salat. Når det gjelder trening blir den det samme, med tre spinning timer og to styrke pass.

 

Dagens vekt --> 87,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

13.03.12

 

Takk for det jqulin!

 

I går ble en bra dag. Spinning 1 time, 686 kcal, 151 i snittpuls og 185 maks. Maten var sunn og brød ble skiftet ut med salat.

 

Dagens mål er å gjøre det samme som i går med unntak av treningen der spinning skiftes ut med vekter.

 

Dagens vekt --> 86,5

 

Ukens diff --> - 1,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

14.03.12

 

I går ble det som planlagt. Vekter og sunn mat. Føles veldig bra i dag! Planen for i dag er spinning 45 minutter og spise sunt.

 

Dagens vekt --> 86,0

 

Ukens diff: --> - 1,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

15.03.12

 

Gårsdagen var bra. Lagde en ny rett av sei med paprikasaus, det var veldig veldig godt. Ikke siste gang det blir lagd siden det også er sunt. Treningen i går ble 48 min spinning, 558 kcal, 152 snittpuls og 187 makspuls. Føler virkelig at formen er blitt bedre. Ikke lenger slitsomt å komme seg opp av senga om morgenen.

 

Dagens vekt --> 85,6

 

Ukens diff --> - 1,9 kg

 

P.S. Skal nok ikke undervurdere andres påvirkning. Tusen takk igjen jqulin.. Om du ser dette så har jeg vært innom din lenke også. Du er virkelig flink og har vært det lenge. Skal følge med deg videre mot dine mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

16.03.12

 

I går ble det pizza, pasta og cola zero. Ikkje bra! I tillegg ble det en sjokolade dog fra Atkins. I dag skal det spinnes 45 min. Ellers skal jeg på middagsdate så da blir det nok ikke noen nedgang i vekta til i morgen, skal alikevel forsøke å ikke gå opp heller.

 

Dagens vekt --> 85,8

 

Ukens diff --> - 1,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norman33

19.03.12

 

Helgen har vært en utfordring, mest fordi jeg har vært på besøk hos min mor fra lørdag til søndag. Ikke lett å motstå fristelser med gode kaker ol. Men har klart meg forbløffende bra egentlig. Ingen trening i løpet av helgen men en gåtur ble det på søndag. Spinningen på fredag var ok men glemte pulsklokka så har ikke tall. Målet for uka er å fortsette den fine trenden fra forrige uke + å drikke mer vann. Så fokuset skal være å drikke masse vann.

 

Dagens vekt --> 86,1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...