Gå til innhold

Hjelp! Motivasjonen min stakk av..!


Gjest Tinaero

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente på 18 år som sliter med å gå ned i vekt.

Har gått på Grete Roede kurs siden Januar 2011, alt gikk veldig fint frem til mai.. Da stoppa det opp, har stått å vippa mellom 2-4 kilo siden da, så har teknisk sett stått stille.. So far har jeg gått ned rundt 17 kilo, men vil ned en del til. Jeg skal snart være russ og etter sommerferien skal jeg på folkehøyskole, ønsket da er å være i bedre form enn det jeg er nå.

 

Jeg går på kurs med mamma, som har vært veldig flink. Men hun klarer å spise brødskivene med makrell hver dag, det gjør ikke jeg. Jeg trenger variasjon, men er ikke alltid like oppfinnsom.. Går på skole og jobber, så det blir lange dager og har jeg ikke laget matpakke da blir det fort mange timer uten mat.

 

Det jeg trenger noen som er i samme situasjon som meg, det er ingen av venninnene mine som sliter med dette, så føler det blir litt feil å belaste dem med mitt problem. Jeg sliter veldig med motivasjon, og det å komme seg ut på tur. Jeg har to fantastiske hunder som det er gøy å gå tur med, men også to foreldre som går mer tur med dem enn det jeg gjør..

Det ble også vanskeligere å komme meg ut etter jeg fikk lappen.

 

Hadde vært veldig koselig hvis du vil kontakte meg så vi kan hjelpe hverandre med å nå målet! Jeg kan være flink til å motivere andre, men ikke meg selv! Jeg har veldig vondt i vilja mi, og har lett for å gi opp ting som kun er til det beste for meg! Trenger en som pusher!

 

Please help mee..!! Møkk lei av å ikke ha motivasjon! :) :)

 

Hilsen Tina fra Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tina!

 

Nå er jo ikke jeg 18 lenger (er 22 nå), men jeg var i den samme situasjonen som deg den gangen jeg var det. jeg er ny på forumet her å er ikke noe dreven i internettslanking, men da jeg var 18 gikk jeg ner 13 kg. Dette var i løpet av to kurs tror jeg, hvor det ene var midt i russetiden! Har siden også gått på hold-vekten, og nå hatt ett år uten noe som helst tilknyttning til noe opplegg.. har forsøkt selv og er flink i perioder, men trenger også noen som minner meg på at jeg må holde fokuset oppe!

 

Du har jo en gylden mulighet til å gå tur me hundene dine (sikkert også noen venner som vil være med å lufte seg uten at du trenger å legge "problemene" dine på dem)! Jeg gikk veldig mye tur før, i allslags vær. Det er kjempedeilig etter at man har gått i pissregn for så å komme seg inn i varmen å ta seg en god dusj. nesten et lite motivasjonsboost vil jeg si, man blir vertfall riktig stolt over seg selv! :) Nå om dagen trener jeg mer på treningssenter.. Jeg vil nok ut igjen etterhvert som det blir litt varmere! Har kjøpt meg en ny sykkel og alt som står i garasjen å venter på meg! :)

 

Min situasjon på vekten er nå sånn at jeg har gått opp igjen til der hvor jeg var før jeg begynnte på kurs, har sakte men sikkert krøpet opp.. -.- Nå er jeg klar for å ta i et tak å komme meg ned igjen til sommeren! jeg har 12 kg som må bort!

 

Håper vi kan hjelpe hverandre til å nå målene våre! :)

 

Malin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seterjenta

Hei, dere!

 

Jeg er i omtrentlig den samme situasjonen som dere. Jeg begynte dog mitt første GR-kurs etter russetiden, men da startet studentlivet, og det var like utfordrene på godt og vondt. Jeg gikk ned rundt 12 kilo, da var jeg 18-19 år. Nå er jeg 22 og har noen kilo mer enn jeg hadde før jeg begynte på kurs, ønsket vekttap er på 17 kilo nå.

 

Jeg har møtt denne usynlige "grensa" på vekta mange ganger før. Hvor det stopper helt opp og ikke vil rikke på seg. Da er det virkelig vanskelig å være tålmodig, for det tar som regel bare tid før den beveger seg igjen. Slaget er med andre ord ikke nødvendigvis tapt rent fysisk, men det kan fort bli det psykisk.

 

Jeg er veldig redd min motivasjon vil svikte meg også underveis, og derfor er jeg mer enn gjerne med på "backup"-meldinger her :)

 

Utfordringene mine er spesielt: småspising og unøytaktighet i porsjoner.

Styrker: treningsmotivasjon (jeg har trent omtrent hver dag siden første GR-kurs for fire år siden!) skipper aldri måltider-er kreativ når det gjelder "måltidsløsninger" på skole/jobb/med venner o.l.

 

Sånn, jeg kan motivere dere der jeg er flinkest, så kanskje dere kan motivere meg der jeg er svakest. Bare en idè :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Jeg har nå startet opp operasjon "kom an bikini!". haha, det er min nye treningsmotivasjon!

 

Jeg kjenner vertfall at ved å skrive sammen med noen så får jeg bedre motivasjon og bedre fokus! Er veldig fornøyd me de siste dagene hvor jeg på mandag var på zumba og stretching, i går var på spinning og i dag morges var jeg på sunshine yoga! Alt dette hadde jeg ikke klart dersom jeg ikke hadde begynnt å involvere meg litt på forum.

Bare ved å lese litt rundt på forumet om hvor flinke andre er så tenker jeg at jeg skal nå være like god! hehe. Har også vært flink å registrere kcal. Da jeg gikk på kurs var det dette som skulle til for at jeg virkelig fikk til å holde kontrollen.

 

Gleder meg til å høre mer fra dere og høre hvordan det går med dere! Gruer meg litt til helgen hvor jeg skal på jobb.. På jobben min er det alltid godterier og snaks i lunsjen.. Gi meg styrke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Jeg kom på noe som alltid motiverer meg veldig! :) Jeg abonerer på et blad som heter det nye shapeup, og finner alltid mye ny motivasjon i dette bladet! :)

 

Videre kan jeg si at gårsdagen ikke gikk helt som planlagt.. Jeg hadde så lyst til å bake, og endte opp med å spise litt mer kake en hva planen var.. har fryst ned resten nå, så nå er den ikke lenger tilgjengelig.. startet dagen i dag med å ta meg en tur som en plaster på den dårlige samvittigheten.. :)

 

Håper det går bra med dere! ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gledelige nyheter å komme med! :)

 

Jeg har gått ned 1.2 kg forrige uke, selv med sprekken jeg hadde i helgen! Tror det er treningen som har reddet meg, samt at fokuset fortsatt var litt på plass og at dersom jeg ikke hadde bundet meg her og hatt motivasjonen på plass så hadde det nok vært mye verre!

 

Håper det har gått bra med dere også? :)

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...