Gå til innhold

Gravid og overvektig - holde vekten evt gå litt ned i begynnelsen


Gjest Victoria82

Anbefalte innlegg

Gjest Victoria82

Har testet positivt med termin i november. Sist ble jeg veldig dårlig så det spørs om dette vil gå, men forsøker allikevel. Jeg har planer om å prøve å "holde vekten" eller gå ned litt.

 

Ingen intensjoner om å gå ned fort, men å prøve å trene hver dag og fouksere på et sundt kosthold. Har allerede en tørste som ikke kan slukkes, men er også veldig lysten på vann, så det er jo positivt.

 

Mål

30 min trening hver dag - gange eller sykkel (men en dag i uken "fri:))

styrke mage og rygg - min 4-5 ganger pr uke

 

Ellers et sundt kosthold..

 

Er det flere her inne som er på samme stadie som meg forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Dag to overstått.. Men ingen trening eller bedre kosthold enda... :( Utolig giddalaus... Nei, i morgen skal jeg ta med meg jenten og gå på trilletur.. Om det blir sent kan vi evt ta ferdig kveldsstellet og legge henne i posen og gå på trilletur :) Da får hun frisk luft, men samtidig kanskje sovner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Dag 3

I dag har jeg glemt å spise. ingen frokost og ingen lunsj... Alt har gått i et. Spiste to skiver og gikk en tur med jenten min, men det ble ingen middag på meg, bare henne.. Har handlet inn sunn og god mat til helgen, så nå er det skjerpings!!

 

I morgen har vi avtalt at vi skal gå tur med vognen, så vi får se om ikke det blir en litt mer efferktiv trening på mor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Dag 4

En bedre matdag, selv om aktiviteten lar vente på seg.. Har sovet mye denne helgen, så tror at graviditeten allerede gjør utslag.

 

Satser på en bedre uke neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Dag 5

En god dag, selv om frokosten ble sen og bare en banan. Har vært flik å være i aktivitet selv om det ikke har vært jogging eller liknende. Å legge sammen klær og vaske og rydde er jo trening i seg selv. Samt at jeg har gjort noen mageøvelser :) Jippi!! Kanskje jeg kan bli kvitt litt av den ekstra bilringen rundt magen før den virkelige magen kommer :) Kanskje vi også kan holde det hemmelig litt lengre...

 

:)

 

Happy day!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 5

En god dag, selv om frokosten ble sen og bare en banan. Har vært flik å være i aktivitet selv om det ikke har vært jogging eller liknende. Å legge sammen klær og vaske og rydde er jo trening i seg selv. Samt at jeg har gjort noen mageøvelser :) Jippi!! Kanskje jeg kan bli kvitt litt av den ekstra bilringen rundt magen før den virkelige magen kommer :) Kanskje vi også kan holde det hemmelig litt lengre...

 

:)

 

Happy day!!

hei hei :)

 

jeg og har testet positiv med termin i november.. skal vi følge hverandre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Slankejento

hei hei :)

 

jeg og har testet positiv med termin i november.. skal vi følge hverandre??

 

 

Jeg også :) Får jeg også lov å følge dere??

 

Kan man ta sit-ups når man er gravid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med. (Hvis dette svangerskapet går bra)

Har en liten gutt på snart 2,5 år, og hadde en MA i januar.

 

Jeg har gått på kurs siden mai 2011, og vil fortsette å gå der til jeg er fornøyd med vekta! :)

 

Første uka som "nyoppdaget" gravid, førte til en vektøkning på 0,9 kg. Klarte jammen ikke å styre hendene mine fra å dytte innpå allverdens.

 

Men, i dag er det starten på en ny og bedre livsstil.. igjen! Vil ikke ende opp som sist svangerskap, med 30 kg i graviditetskilo, og allerede 20 kg for mye. Det ble nemlig veldig tungt for hele meg, og særlig bekkenet!huff..

 

Hvor mye spiser dere og hvor mye trener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...