Gå til innhold

spørsmål om trening..


Gjest eltevelte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest eltevelte

hei igjen...

nå er det en stund siden var inne å skrev noe her.

flere forsøk, men aldri klart motivert meg med trene eller kutte søtt å feil mat.

 

 

 

men selv om jeg nå har blitt flinkere på å ete brødmat jevnt gjennom dagen, så bli det noe snacks likevel innimellom...:(

 

men noen gode tips til å klare få til å kutte mer ut?

 

vil det ver noe hjelp i å trene 3-4 dager i uka, hvor 2 av dem er turgruppe ,da bruker jeg staver, ene svømming og en med styrke?

når jeg ikke greid å kutte helt på søtt enda, men håper det kommer seg etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest SlankBall

hei igjen...

nå er det en stund siden var inne å skrev noe her.

flere forsøk, men aldri klart motivert meg med trene eller kutte søtt å feil mat.

 

 

 

men selv om jeg nå har blitt flinkere på å ete brødmat jevnt gjennom dagen, så bli det noe snacks likevel innimellom...:(

 

men noen gode tips til å klare få til å kutte mer ut?

 

vil det ver noe hjelp i å trene 3-4 dager i uka, hvor 2 av dem er turgruppe ,da bruker jeg staver, ene svømming og en med styrke?

når jeg ikke greid å kutte helt på søtt enda, men håper det kommer seg etterhvert :)

 

All trening er bedre enn ingen trening!

Om du sliter med å kutte ut det søte, så ville jeg prøvd å finne noe som er ikke fullt så usunt. Lesser of two evils...

 

Hva med å passe på å ha frukt i kjøleskapet? Frukt er jo søtt, samtidig som det metter litt (fuji-eplene smaker som godteri).

 

Og brød inneholder mye karbohydrater (og alle karbohydrater er former for sukker), så ville anbefalt deg å prøve å ikke bare spise brødmat. Hva med omelett eller salat? Det er uansett bra å forandre litt innimellom. Det blir deprimerende om du skal spise den samme kjedelige skiva hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

takker for svarene :)

 

prøver på å ete mye salat, det er jo godt :)

prøver å på bli flinkere med mer frukt hjemme.

hjelper på det og.

 

deltar hvertfall på stavgang nå 2 ganger i uka, å en time på vanngym. mer en ingenting hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Sara_fl

Hei!

 

ser det er en stund siden noen har skrevet her. I forhold til trening vil jeg anbefale deg og laste ned endomondo treningsapplikasjon som måler hvor mange km du har gått /syklet/rodd/ løpt ( u name it) og den er helt gratis.

 

treningsmotivasjonen min dalte litt etter noen uker med kurs, og da gikk jeg til innkjøp av en pulsklokke! Det koster litt visst du skal ha en som måler alt mulig, men det er absolutt verdt det!! bruker min ofte, og angrer ikke et sekund på at jeg har kjøpt den. Ellers ville jeg prøvd å variert treningen litt. Hva med å gå på turer noen dager og sykle eller svømme på andre dager? er du medlem av et treningsstudio, så har de gruppetimer der! Jeg foretrekker spinningtimer og zumba samt. gå på tur med hunden, fungerer helt supert!

 

I forhold til mat, så er jeg en sjokolade-mums. Kan spise veldig mye sjokolade uten å gå lei/slutte og spise. Da jeg begynte å spise regelmessig og det som var anbefalt til meg på kurs, så minsket søtsuget betraktelig! spiser nok fremdeles mer enn kosemerkene, men overhode ikke like mye som før. Husk også at du må kunne tillatte deg og kose deg av og til med noe usunt, ellers sprekker man kanskje tilslutt?!

Uansett lykke til med vektnedgangen og treningen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Fru Jenssen

Hei:)

 

Vil tipse deg om noe som har fått meg igang med treninga igjen etter lang tid uten, nemlig livegym! Det er et treningssenter på nett og dermed kan du trene når du vi. Og hva du vil; styrke, kondis, yoga osv.

Dessuten er det billig, bare 50 kr måneden.

 

Sjekk selv, det har i alle fall fått fart på mine kilo og jeg føler meg mye bedre:)

 

http://www.livegym.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

takker for svarere :)

ja leste litt om livegym. får se om jeg prøver det en måned.

men har nå omsider funne ut at sykkelen min er for å brukes :lol:

så fikk en ny kjetting uten rust.... :mellow:

så har jeg den andre treningen og da, etter sommerferien.

 

så livegyme kan passe en måned for å se, å den måneden det andre er sommerfri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

takker for svarene :)

 

prøver på å ete mye salat, det er jo godt :)

prøver å på bli flinkere med mer frukt hjemme.

hjelper på det og.

 

deltar hvertfall på stavgang nå 2 ganger i uka, å en time på vanngym. mer en ingenting hvertfall :)

 

Vanngym er jo kjempe god trening da!!! :D Den må du tviholde på i uken. Husk på å drikke nok vann under og etter timen så du ikke blir dehydrert. Er selv instruktør for slike timer. Du får brukt hele kroppen og får minimalt med belastninger. SUPER trim! ;) Bare husk å ta godt i, og ikke bare la kroppen "flyte" med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

Vanngym er jo kjempe god trening da!!! :D Den må du tviholde på i uken. Husk på å drikke nok vann under og etter timen så du ikke blir dehydrert. Er selv instruktør for slike timer. Du får brukt hele kroppen og får minimalt med belastninger. SUPER trim! ;) Bare husk å ta godt i, og ikke bare la kroppen "flyte" med. ;)

 

ja den vanngymmen tviholder jeg på !! :rolleyes:

liker meg godt i vann, å stort irritasjonsmoment, at det er sååå lite vanngym åoppspore .

opplevd det i 2 deler av landet. å når det først er , så er det så enorm stor pågang. så nesten ikke kommer med.

 

ja, den som har vanngymmen der jeg deltar er fysioterapeut. og hun har gitt tilbakemelding, på at jeg gjør øvelsene riktig. å jeg gjør så godt jeg kan bare kan.

 

kjenner det etterpå, at jeg gir alt. merker ikke det i vannet når det er for mye, men shit happens :unsure: gjør jo egentli godt så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...