Gå til innhold

Skiftarbeid og kosthold


Gjest weepe
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg jobber mye skift og har forskjellige timer hver dag, og mange ganger går jeg fra natt ene dagen til dag den andre, da hender det jeg er oppe fra klokken 04.00 og helt til 23.00 hvordan skal jeg beregne måltidene mine? jeg har fast fem måltider om dagen der ett er mellommåltid, skal jeg da legge til ett mellommåltid? jeg føler jeg blir veldig oppblåst hvis jeg går for lenge mellom måltidene hvis jeg bare sprer dem over en lengre tidsperiode, men hvis jeg deler opp ett måltid blir jeg ikke ordentlig mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Eg ville ha lagt til eit mellommåltid ekstra på sånne dagar. Og heller kutta litt dersom eg hadde veldig korte dagar. Eventuelt kan du jo fordele maten litt meir utover dagen, slik at det totale antall kcal blir det same. Det seies jo at ein skal ete kvar 3.time.

Håpar du finn ei løysing som fungerer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Det er absolutt en utfordring med slanking og uregelmessig arbeidstid!

 

Da jeg var flink...for etpar år siden :( gjorde jeg slik:

 

Første måltid etter midnatt, ble registrert som frokost, og så fortsatte jeg å registrere måltider utover.

Spiste hver 3 time.

 

Brydde meg katta om at middag ble lagt inn som mellom-måltid eller hva som helst.

Dersom det ble for få måltider å registrere på, la jeg bare det jeg spiste inn på ett eller annet måltid.

 

Det viktigste var å holde seg innenfor kalorimengden pr døgn, tenkte jeg. Og spise ofte nok.

Det fungerte for meg sist iallefall, men nå har jeg ikke hatt kontroll på lenge.

 

Jeg må starte på "om-igjen-kilo" nå, og det er ikke noe særlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

dersom du søker opp nrk puls fra januar- så har de litt om dette med kosthold og vekt, for de som jobber skift . og ofte vanskelig få til pauser å mat nattestid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...