Gå til innhold

Litt motivasjon?ja takk=)


Gjest MrsLunten

Anbefalte innlegg

Gjest MrsLunten

Hei

 

Har vært her inne en gang før, men det er en stund siden nå. Gikk på GR kurs,men funket desverre ikke så bra på meg.Gikk ned litt, men gikk fort opp igjen. Var hos legen en liten stund etter at jeg fikk min datter, for å høre om han kunne hjelpe meg litt, men alt jeg fikk beskjed om var at jeg måtte ned i ca 60 kilo, men han kunne ikke hjelpe....

 

Gikk ned i "kjelleren", mistet all motivasjon til å gjøre noe. Og vekten bare holdt seg oppe. Jeg er en sånn person som, spiser hvis jeg har det vondt. Det har jeg gjort siden barneskolen. PÅ mitt tyngste veide jeg 130 kilo. La på meg ca 30 kilo på en høst, var en veldig tøff tid psykisk. Var nede i 100 kilo rett etter min datter ble født,(da hadde jeg tatt av 16 kio på 6 uker)Og tenkte at dette skulle jeg klare, men gikk på en smell, og det var da de 30 kiloene kom på.

 

Begynte å bli motivert for slanking igjen nå i høst=) Og fra oktober til 9 desember raste vekten ned nesten 15 kilo=) Men siden det så har den omtrent stått stille. Merker at cm går inn, men ikke kiloene.

 

Nå har jeg ca 50 kilo igjen før jeg er der jeg bør være med tanke på min høyde. Lang vei å gå. Og kjenner at jeg virkelig trenger noen tips, for hvordan jeg skal klarer dette. Begynner å miste motivasjonen, sånn litt. Har begynt på treningsstudio, så håper at det skal hjelpe litt.

 

OI ble ett lant innlegg dette, men til de som orker å lese alt, takk. Håper på noen svar også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For det første - gratulerer med flott nedgang i høst! Du har gjort en knallbra jobb, og har du klart det på egenhånd blir jeg ekstra imponert. Selv trenger jeg noen til å holde meg i ørene, og har derfor meldt meg på kurs igjen etter lang tids fravær. Heldigvis har jeg tatt tak i tingene før alt er kommet på igjen, men gruer meg litt likevel... Og mitt utgangspunkt da jeg begynte på kurs sist var omtrentlig som ditt! :)

 

Har ikke de helt gode rådene å komme med utenom at ikke gi opp! Stå på videre, hent inspirasjon fra der du kan (selve fant jeg et bilde av meg fra da jeg var på mitt slankeste og fikk lyst til å se sånn ut igjen...), benytt forumet aktivt og benytt deg av medlemsskapet på treningsstudioet. Selv benyttet jeg aldri mitt og meldte meg likegodt ut...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsLunten

takk=) Ja har klart det på egne hånd, med litt støtte i venninner=) Har også ett bilde fra da jeg var tynnere,og mitt neste mål er å komme dit, ca 10 kilo igjen=) Og så får jeg finne meg ett nytt mål etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

hei :)

 

det er en vond sirkel du er i som er vanskelig å bryte når du spiser når du har det vondt. har du vurdert psykolog? og hva var det der med at legen ikke kunne hjelpe deg..? makan!

 

men jeg syns du har vært veldig flink, du har har igjen en del kilo-men å komme i mål klarer du :) like så bra med cm som kilo, om ikke bedre!

 

har egentlig ingen tips til deg, bare at du trener, spiser rett og drikker nok.. og ikke vær hysterisk om du sprekker litt av og til, bare fortsett som du skal etter sprekken.

 

synes det er kjempebra du har begynnt på treningsstudio! da er du tøffere enn meg ;P og ikke tenk på at du må gå ned 50 kilo.. kanskje du er suuper fårnøyd med hvordan du ser ut etter 30-40 kilo. jeg går iallefall ikke etter kilo, men hvordan jeg føler selv :)

 

jeg har forresten tatt bilder av meg når jeg er på det tyngste.. bra motivasjon!!

 

lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsLunten

hei :)

 

Ja, vurderer det veldig sterkt, pga er ikke bare maten jeg sliter med. Men har desverre ikke råd til det....eneste han sa var at du må ned x antall kilo. Og om jeg hadde råd til å gå på grete kurs.

 

Ja, nå tenker jeg mest på cm=) Selvom jeg ikke har gått ned siden før jul, så tar jeg bilder der jeg ser forandringene=)

 

 

 

Kommer nok til å stoppe når jeg er fornøyd selv, kilo er jo bare ett tall=)

 

Bilder er kjempe motivasjon=)

 

Tusen takk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

men jeg lurer på om du får psykolog dekkt etter du har kommet over et visst antall timer du betaler for selv? hør med legen om det, for jeg mener det er sånn.. :)

 

uansett, lykke til! du når nok målet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hvis legen skriver henvisning til psykolog og du finner deg en med kommunal avtale vil du kun betale egenandel opp til 1980,- kroner og deretter få frikort - dette er samme frikort som fås ved mange legebehandlinger etc. 1980,- kroner er mye penger totalt sett, men det kan kanskje være verd det på lengre sikt. Bare tenk så mye penger man sparer på mat! :) Det er ganske lang ventetid for å komme til hos psykologer enkelte steder, så det kan kanskje være lurt å be legen skrive en henvsning, sende den inn og heller vurdere om man har råd når man får beskjed om første time. At legen ikke kan hjelpe deg er en smule snodig - vedkommende bør da kunne bidra med f.eks. kostholdsråd. Kanskje lage en avtale med en venninne om at du sender en e-post eller noe sånt en gang i uken og forteller om vekt, mål, hvor mye du har trent osv? Ihvertfall er jeg sånn at når jeg rapporterer til noen er jeg mye flinkere enn hvis jeg ikke gjør det - da er det jo ingen andre som ser det og vet hva som egentlig skjer enn meg....

 

Når det gjelder trøstespising så kjenner jeg godt til den problematikken selv. Jeg er typen som spiser ihht hele følelsesregisteret - om jeg er glad, trist, sur, stresset - spiller liksom ingen rolle. Og så blir jeg lei meg fordi jeg ikke klarer å la være og så spiser jeg litt til.... En virkelig vond sirkel som man må finne sine egne løsninger på å komme unna. Selv har jeg prøvd å finne triggerpunktene - som i hva som gjør at jeg i det hele tatt begynner - og jobbe videre derfra.... Det har ført til en del endringer i livet mitt, bl.a. har jeg nylig skiftet jobb, og jeg merker at det har gjort mye for sinnstemningen.

 

Uansett hva du velger å gjøre, så bruk forumet aktivt - gir du litt av deg selv i både egen og andres tråder får du mye tilbake i form av råd, tips og forhåpentligvis litt motivajon. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...